logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Drukarka laserowa czy atramentowa

  PR 24.11.2021, przeczytano 854 razy
ilustracja

Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji, jednym z podstawowych urządzeń biurowych nadal jest drukarka. Dlatego tak ważne jest dobranie urządzenia drukującego do indywidualnych potrzeb. Bardzo ciężko jest jednoznacznie wskazać, jaki typ drukarki jest dedykowanym rozwiązaniem do biura czy mieszkania. Zarówno modele atramentowe, jak i laserowe mają swoje grono zwolenników, ponieważ w dużym stopniu ich wybór uzależniony jest od sposobu wykorzystania i wymagań dotyczących drukowanych materiałów. Oba typy urządzeń drukujących mogą dostarczać wydruki wysokiej jakości przy zachowaniu optymalnych kosztów eksploatacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarka-laserowa-czy-atramentowa,393885,artykul.html

- Przy wyborze drukarki powinno się jasno określić jej przeznaczenie. Już na etapie zakupu warto doprecyzować czy będzie to urządzenie do wydruku zdjęć lub innych materiałów graficznych, czy raczej jego głównym zadaniem ma być wydruk dużej ilości dokumentów tekstowych. Szukając odpowiedniej drukarki, konieczne jest, aby dopasować szybkość i jakość druku do naszych potrzeb. Nie należy jednak zapominać o zweryfikowaniu kosztów eksploatacji w tym nie tylko ceny tuszy, czy tonerów, ale również uwzględnić żywotność urządzenia – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Do użytku domowego, najczęściej wybieranym urządzeniem jest drukarka atramentowa, głównie ze względu na jej cenę, kompaktowe wymiary oraz łatwość wymiany czy uzupełnienia pojemników na tusz.

- Użytkownicy drukarek często narzekają na kończący się tusz wtedy, kiedy akurat drukują duże ilości dokumentów. W przypadku serii kolorowych, atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych InkBenefit Plus za sprawą przezroczystych, wbudowanych pojemników zyskujemy pełną kontrolę nad poziomem tuszu. Możemy go uzupełniać dowolnie – w zależności od aktualnej potrzeby i planowanego zużycia. Otrzymujemy w ten sposób większą kontrolę nad materiałami eksploatacyjnymi, które są niezbędnym wydatkiem w przypadku każdej drukarki – dodaje Idzkiewicz.

Zazwyczaj drukowanie w domu kojarzy nam się z typowymi wydrukami dla rodziny, takimi jak plan zajęć, kolorowanki czy obrazki dla najmłodszych, w związku z tym te materiały nie muszą być wydrukowane w zawrotnym tempie.

Jednak jeśli mowa o korzystaniu z drukarki w przestrzeniach biurowych, znaczącym czynnikiem jest czas – czyli w tym wypadku szybkość wydruku jest kluczowa. W związku z tym, do siedziby biura, dużo lepszym wyborem będzie drukarka laserowa, która jest znacznie szybsza od atramentowej. Te urządzenia zostały zaprojektowane z myślą o środowisku biurowym, wyposażone są także w rozwiązania, takie jak łączność bezprzewodowa, drukowanie mobilne czy opcjonalne akcesoria w postaci dodatkowych podajników na papier.

Urządzenie laserowe pozwala znacząco zredukować koszty druku pojedynczej strony. Jednak jeśli nasze biuro nie generuje masowych wydruków, a bardziej kładziemy nacisk na ich jakość, jak np. w przypadku szczegółowych projektów, czy konieczności odzwierciedlenia gamy kolorystycznej, warto zainwestować w nowoczesną drukarkę atramentową. Należy również zwrócić dużą uwagę na żywotność urządzeń oraz możliwość ich serwisowania i naprawy zamiast wymiany. Ważne jest więc, aby wybierając sprzęt brać pod uwagę okres gwarancji oferowanej przez producenta oraz zakres usług z nią związany. Kupując sprzęt, znanego i sprawdzonego producenta zyskujemy pewność, że unikniemy problemów związanych z codziennym użytkowaniem oraz jakością druku urządzenia.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764