logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Drukarka laserowa czy atramentowa

  PR 24.11.2021, przeczytano 216 razy
ilustracja

Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji, jednym z podstawowych urządzeń biurowych nadal jest drukarka. Dlatego tak ważne jest dobranie urządzenia drukującego do indywidualnych potrzeb. Bardzo ciężko jest jednoznacznie wskazać, jaki typ drukarki jest dedykowanym rozwiązaniem do biura czy mieszkania. Zarówno modele atramentowe, jak i laserowe mają swoje grono zwolenników, ponieważ w dużym stopniu ich wybór uzależniony jest od sposobu wykorzystania i wymagań dotyczących drukowanych materiałów. Oba typy urządzeń drukujących mogą dostarczać wydruki wysokiej jakości przy zachowaniu optymalnych kosztów eksploatacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarka-laserowa-czy-atramentowa,393885,artykul.html

- Przy wyborze drukarki powinno się jasno określić jej przeznaczenie. Już na etapie zakupu warto doprecyzować czy będzie to urządzenie do wydruku zdjęć lub innych materiałów graficznych, czy raczej jego głównym zadaniem ma być wydruk dużej ilości dokumentów tekstowych. Szukając odpowiedniej drukarki, konieczne jest, aby dopasować szybkość i jakość druku do naszych potrzeb. Nie należy jednak zapominać o zweryfikowaniu kosztów eksploatacji w tym nie tylko ceny tuszy, czy tonerów, ale również uwzględnić żywotność urządzenia – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Do użytku domowego, najczęściej wybieranym urządzeniem jest drukarka atramentowa, głównie ze względu na jej cenę, kompaktowe wymiary oraz łatwość wymiany czy uzupełnienia pojemników na tusz.

- Użytkownicy drukarek często narzekają na kończący się tusz wtedy, kiedy akurat drukują duże ilości dokumentów. W przypadku serii kolorowych, atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych InkBenefit Plus za sprawą przezroczystych, wbudowanych pojemników zyskujemy pełną kontrolę nad poziomem tuszu. Możemy go uzupełniać dowolnie – w zależności od aktualnej potrzeby i planowanego zużycia. Otrzymujemy w ten sposób większą kontrolę nad materiałami eksploatacyjnymi, które są niezbędnym wydatkiem w przypadku każdej drukarki – dodaje Idzkiewicz.

Zazwyczaj drukowanie w domu kojarzy nam się z typowymi wydrukami dla rodziny, takimi jak plan zajęć, kolorowanki czy obrazki dla najmłodszych, w związku z tym te materiały nie muszą być wydrukowane w zawrotnym tempie.

Jednak jeśli mowa o korzystaniu z drukarki w przestrzeniach biurowych, znaczącym czynnikiem jest czas – czyli w tym wypadku szybkość wydruku jest kluczowa. W związku z tym, do siedziby biura, dużo lepszym wyborem będzie drukarka laserowa, która jest znacznie szybsza od atramentowej. Te urządzenia zostały zaprojektowane z myślą o środowisku biurowym, wyposażone są także w rozwiązania, takie jak łączność bezprzewodowa, drukowanie mobilne czy opcjonalne akcesoria w postaci dodatkowych podajników na papier.

Urządzenie laserowe pozwala znacząco zredukować koszty druku pojedynczej strony. Jednak jeśli nasze biuro nie generuje masowych wydruków, a bardziej kładziemy nacisk na ich jakość, jak np. w przypadku szczegółowych projektów, czy konieczności odzwierciedlenia gamy kolorystycznej, warto zainwestować w nowoczesną drukarkę atramentową. Należy również zwrócić dużą uwagę na żywotność urządzeń oraz możliwość ich serwisowania i naprawy zamiast wymiany. Ważne jest więc, aby wybierając sprzęt brać pod uwagę okres gwarancji oferowanej przez producenta oraz zakres usług z nią związany. Kupując sprzęt, znanego i sprawdzonego producenta zyskujemy pewność, że unikniemy problemów związanych z codziennym użytkowaniem oraz jakością druku urządzenia.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
ING Bank Śląski: Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?
Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764