logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dzień Matki na dużym ekranie: przykłady kampanii DOOH

  PR 22.05.2016, przeczytano 767 razy
ilustracjastrzałka

Digital Out of Home (DOOH) w kampaniach tematycznych, dotyczących np. jednodniowych świąt, sprawdza się bardzo dobrze. Jego powszechne wykorzystanie przy takich okazjach wiąże się przede wszystkim z wygodą, szybkością oraz elastycznością planowania i realizacji tego typu kampanii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dzien-matki-na-duzym-ekranie%3A-przyklady-kampanii-dooh,28639,artykul.html

26 maja na DOOH

Na rynku sprzedaży detalicznej Dzień Matki to ważne święto, dzięki któremu wiele marek obserwuje wyraźne wzrosty. W Stanach Zjednoczonych jest to jeden z najgorętszych okresów, w którym Amerykanie kupują prezenty, a tym samym trzeci dzień w roku, kiedy wydatki – właśnie na sprzedaż detaliczną – zdecydowanie wzrastają.

Sytuacja ta sprawia, że marki chętnie inwestują w kampanie reklamowe DOOH w tym okresie, w pełni wykorzystując możliwości tego kanału. Motywy przewodnie, tematy kampanii czy kreacje przybierają różne formy. Czasem są to kampanie tylko przypominające o święcie, zawierające zarazem zgrabnie wplecioną inspirację i pomysł na prezent. Niekiedy są to realizacje typowo wizerunkowe, kiedy marka składa życzenia wszystkim mamom i dedykuje im kampanię. Bywa również tak, że działania interaktywne oparte są na kampanii DOOH crossowanej z online’m.

Dlaczego ekrany?

Istotną rolę w działaniach DOOH odgrywa możliwość modyfikowania treści w czasie real time oraz łączenia działań DOOH z działaniami online. Co więcej, DOOH stwarza nieograniczone możliwości w przygotowaniu ciekawej oraz interaktywnej kampanii, a także jest medium atrakcyjnym i pozytywnie ocenianym przez samych odbiorców. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych cztery lata temu w USA przez firmę Arbitron. Wykazały one, że ponad 50% pytanych odbiorców uznało DOOH za atrakcyjną formę komunikacji, a więcej niż 66% oceniło jako atrakcyjne medium.

Realizacja Lamar

Odpowiednim przykładem kampanii DOOH zrealizowanej na Dzień Matki jest realizacja Agencji Reklamowej Lamar. Firma w kampanii pod hasłem #InspiredByMom chciała wyróżnić mamy i sprawić, żeby poczuły się wyjątkowe i docenione w tym szczególnym dla nich dniu. Lamar umożliwił odbiorcom dodawanie swoich zdjęć z mamami z dołączonym zdaniem opisującym za co je kochają. Uczestnicy mogli dodawać fotografie na oficjalnym fanpagu Lamar na Facebooku z hashtagiem #InspiredByMom oraz na oficjalnym koncie na Twitterze firmy z tym samy oznaczeniem. Treści, czyli teksty, które o swoich mamach pisali zaangażowani w akcję odbiorcy, wraz ze zdjęciem pojawiały się na cyfrowych nośnikach, na których realizowana była kampania.

Realizacja Lamar z okazji Dnia Matki pokazuje, że DOOH jest świetnym medium nie tylko reklamowym, ale doskonale sprawdza się w kampaniach wizerunkowych czy społecznych. Ważna jest koncepcja i pomysł na zaangażowanie odbiorcy, które w przypadku technologii DOOH są właściwie niczym nieograniczone.

DOOH na gruncie polskim

W Polsce trwa dynamiczny okres rozwoju digital OOH, zarówno pod kątem narzędzi, jak i samych realizacji. Bez dwóch zdań popularność tej formy reklamy nie tylko utrzyma się, ale będzie dynamicznie wzrastać.

Grzegorz Śliwa
CEO MyLed

Źródło: MyLed

fot. lamar.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764