logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: E- Święta Polaków

  PR 14.12.2018, przeczytano 854 razy
ilustracjastrzałka

Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji zakupowych (allegro, AliExpress, OLX, Amazon) oraz klientów 5 popularnych centrów  handlowych (3 w Warszawie i 2 we Wrocławiu). Na ich przykładach sprawdzono, jak w ostatnich miesiącach roku zmienia się natężenie ruchu w aplikacjach m-commerce i obiektach handlowych. Zbadano również klientów wybranych galerii pod kątem tego z jakich aplikacji zakupowych korzystają.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e--swieta-polakow,380542,artykul.html

- Kiedy i jak Polacy zaczynają kupować gwiazdkowe prezenty? Czy wprowadzony w marcu tego roku zakaz handlu w niedzielę miał wpływ na to kiedy zaczęliśmy przygotowania do świąt? Czy frekwencja Polaków w centrach handlowych w okresie przedświątecznym w związku z nowymi regulacjami się zmniejszyła? Dane z kanału mobile obrazują jak użytkownicy zachowywali się w przeszłości, co robią obecnie, a także pozwalają  przewidywać przyszłe trendy. Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to najgorętszy czas dla handlu tradycyjnego. Postanowiliśmy sprawdzić czy szał zakupowy ma również przełożenie na zwiększony ruch w aplikacjach. - mówi Marcin Augustyniak Client Director of Data Tank w Selectivv.

Według danych Selectivv w listopadzie 2017 roku nastąpił wzrost odwiedzających wybrane centra handlowe o 51% w porównaniu do października tego samego roku. W grudniu 2017 roku wskaźnik ten wyniósł 17% odnosząc się do listopada. Analogiczny wynik dla 2018 roku, porównując listopad do października, to 46%. Mniejszy przyrost odwiedzających lokalizacje poddane analizie w bieżącym roku vs. rok 2017, może wynikać m. in. z zakazu handlu w niedziele.

Porównując dane z dwóch ostatnich lat dla badanych galerii nie zmieniły się przedświąteczne nawyki zakupowe osób młodych, do 40 roku życia. Porównując rok do roku, ludzie w trzech najmłodszych kategoriach wiekowych stanowili podobny odsetek klientów galerii w analizowanych miesiącach. Zmianę zachowań widzimy w dwóch najstarszych kategoriach wiekowych. Osoby w wieku 41-50 lat rozpoczęły w tym roku wizyty w wybranych centrach handlowych wcześniej (25% wszystkich klientów w listopadzie 2018, w porównaniu do 22% w listopadzie 2017). Natomiast użytkownicy powyżej 51 roku życia w listopadzie 2018 stanowili niecałe 17%, w porównaniu do ponad 20% w listopadzie 2017. Pod koniec grudnia będziemy mogli sprawdzić  czy osoby starsze zostawiły kupno prezentów w tym roku na ostatnią chwilę?

To kobiety w okresie przedświątecznym są częstszymi klientami centrów handlowych i stanowią ok. 55% wszystkich odwiedzających. Często ich finalny zakup w sieci, jest poprzedzony wizytą sklepie stacjonarnym, gdzie na żywo sprawdzają wybrany w aplikacji produkt.

Przy okazji badania okazało się, że centra handlowe cieszą się coraz mniejszą popularnością wśród ludzi młodych poniżej 20 roku życia – uczniów i studentów. W analizowanych okresach stanowili oni jedynie ok. 8% wszystkich klientów tych lokalizacji.

O tym, że młodzi ludzie coraz częściej robią zakupy online świadczą dane z analizowanych aplikacji. W listopadzie 2018 roku 13% wszystkich użytkowników aplikacji allegro i 17% aplikacji AliExpress stanowiły osoby do 21 roku życia (w analogicznym okresie 2017 roku odpowiednio - 11% i 16%)

Analiza użytkowników aplikacji pokazuje również, że większość rodaków, jeśli już kupuje prezenty online, to robi to głównie w listopadzie. Wyjątek stanowi tu aplikacja allegro, która notowała duży przyrost liczby aktywnych użytkowników również w grudniu 2017 roku. Wprowadzona niedawno przez tę firmę usługa kurierska allegro smart, może mieć wpływ na jeszcze częstsze korzystanie z aplikacji w ostatnim miesiącu tego roku. Pozostałe trzy aplikacje notowały w grudniu 2017 roku spadki aktywności. Może to być spowodowane różnym charakterem badanych aplikacji. W przypadku AliExpress i Amazon dłuższym oczekiwaniem na przesyłkę. Użytkownicy mają świadomość, że aby otrzymać zamówienie, muszą je złożyć odpowiednio wcześniej. Również MAU (monthly active users) aplikacji OLX może wynikać z jej profilu. Jest ona bardziej serwisem ogłoszeniowym, gdzie użytkownicy mogą chętniej szukać świątecznych dekoracji niż prezentów. Ciekawą informacją jest fakt, że większość użytkowników wspomnianej aplikacji stanowią kobiety  (ok. 55%).

Z aplikacji m-commerce, w okresie przedświątecznym chętniej korzystali mężczyźni (średnio 52%).  W tym roku, w przypadku aplikacji allegro, widzimy większą aktywność w aplikacji kobiet (51%). W czasie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia wśród użytkowników aplikacji zakupowych największą grupę stanowią osoby wieku 21 – 40 lat. Ludzie aktywni zawodowo, którzy mogą mieć coraz mniej czasu na zakupy w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych.

Najpopularniejszą aplikacją e-commerce wśród klientów badanych galerii handlowych w okresie przedświątecznym jest allegro (ok. 17% użytkowników). Kolejne miejsce zajmuje OLX – w Warszawie korzysta z niej  – ok 8% klientów badanych galerii, a we Wrocławiu – 12%. Z analizy danych z mobile widać, że ponad 1/5 klientów tradycyjnych centrów handlowych robi zakupy również w aplikacjach online.

- Wiedza o zachowaniach użytkowników urządzeń przenośnych, zdobyta w drodze analizy danych pochodzących bezpośrednio z kanału mobile, znajduje wiele zastosowań. Wykorzystując autorską usługę Selectivv - Geotrapping możemy dotrzeć do użytkowników z odpowiednio sprofilowaną reklamą, ale też zbadać populację użytkowników w określonej lokalizacji. Dzięki temu możemy opisać strukturę demograficzną i behawioralną klientów wybranych centrów handlowych czy zmierzyć zmiany w natężeniu ruchu w tych lokalizacjach. - podkreśla Marcin Augustyniak.

Źródło: Selectivv

www.selectivv.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764