mBank został wyróżniony aż czterema nagrodami w jubileuszowej, 20. edycji prestiżowego konkursu Effie Awards Poland. Oprócz trzech statuetek przyznanych za konkretne kampanie reklamowe mBank otrzymał też wyróżnienie specjalne dla najbardziej efektywnych firm ostatniego 20-lecia.
Effie Awards Poland to konkurs wyłaniający i nagradzający najskuteczniejsze kampanie i rozwiązania marketingowe. W tegorocznej edycji mBank został nagrodzony aż czterokrotnie, w tym znalazł się w prestiżowym rankingu TOP 20 najefektywniejszych firm, który powstał z okazji jubileuszu konkursu w Polsce. Do zestawienia jury wybrało 20 spośród 331 firm, które otrzymały nominacje i nagrody w Konkursie Effie Awards na przestrzeni dwudziestu lat.
Dwie srebrne nagrody Effie – w kategorii Finanse oraz Business to Business – otrzymała kampania „Zakładanie firmy z mBankiem”, zachęcająca przyszłych przedsiębiorców do otwierania firmy w placówkach oraz na stronie internetowej mBanku. W kampanii podkreślano fakt, że założenie jednoosobowej działalności gospodarczej jest proste i możliwe nawet bez wychodzenia z domu. Robiąc to za pośrednictwem mBanku przedsiębiorcy zyskiwali także wsparcie księgowej. Ideą spotów było pokazanie uczuć, jakie towarzyszą zakładaniu firmy z mBankiem i podkreślenie radości płynącej z bycia swoim własnym szefem.
Również srebrną nagrodę w kategorii Finanse otrzymała kampania „Rocznik 2000”, w której mBank zwracał się bezpośrednio do osób, które w 2018 r. stawały się pełnoletnie i podkreślał wyjątkowość przedstawicieli tej grupy wiekowej. Zamiast opowiadać o kredytach, lokatach i kontach, w komunikacji postawiono na przekaz emocjonalny. Kampania internetowa z wideo-życzeniami na osiemnaste urodziny oraz towarzyszące jej działania stały się angażującą formą dialogu z młodymi konsumentami.
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach. W sumie wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.
Źródło: mBank