logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Facebook wprowadził zmiany. Jak się w nich odnaleźć?

  PR 29.09.2016, przeczytano 817 razy
ilustracjastrzałka

Czy twój fanpage jest gotowy na nowe zmiany na Facebooku? Zastanawiasz się, co się zmienia? To dobry moment, by się tego dowiedzieć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook-wprowadzil-zmiany.-jak-sie-w-nich-odnalezc,30072,artykul.html

Najważniejszą zmianą jest podział widoku strony na trzy kolumny. Może się jednak okazać, że udoskonaleń w designie będzie więcej, a ostateczne poprawki zostaną wprowadzone w życie w oparciu o opinie użytkowników.

Po pierwsze spójrzmy na różnicę pomiędzy starym, a nowym designem. Wcześniej prezentował się on tak:

W tym momencie odwiedzający mogą zobaczyć taki projekt:

W nowym wyglądzie lewa kolumna jest przypięta do pozostałej części serwisu, czyli nie zmienia swojego położenia przy scrollowaniu. Część informacyjną pełni teraz prawa kolumna. To właśnie do niej zostały przeniesione treści, które wcześniej znajdowały się po lewej stronie. Prawa kolumna, całkiem podobnie jak lewa, jest przypięta do widoku strony.

Dla tych, którzy prowadzą na Facebooku sklep, został przygotowany jeszcze inny wygląd:

Główne opcje menu na górnym pasku i ich zawartość w widoku dla administratora jest taka sama, jak wcześniej. Największą zmianą jest to, że dla administratorów przycisk promujący wcześniej był umieszczony z prawej strony zdjęcia, w nowym układzie znajduje się w pasku po lewej stronie na dole.

Ponadto statystyki, które kiedyś były pod przyciskiem promującym, teraz są pod polem statusu.

Zaprojektuj swoje cover photo bez obawy, że pokryje się ze zdjęciem profilowym

Ta zmiana oznacza, że teraz można projektować swoje cover photo w ten sposób, aby pokazać wyjątkowość marki, produktów czy usług. Strona pomocy na Facebooku obecnie zaleca, aby dostosowując zdjęcie w tle do nowego designu, zmienić rozmiar zdjęć. Te wyświetlane w przeglądarkach stacjonarnych mają mieć 828 x 315 pikseli, natomiast w przeglądarkach mobilnych 640 x 360 pikseli. Przed publikacją zdjęcia, warto przetestować, czy będzie dobrze wyglądał na przeglądarce desktopowej i mobilnej. Jeśli nie masz własnych fotografii czy nie jesteś grafikiem, możesz użyć zdjęć seryjnych lub prostego narzędzia do projektowania grafik np. Canva.

Dodaj przycisk call to action

Dzięki zmianom nowy wygląd zyskał także button CTA. Teraz jest nieco pogrubiony (większy nawet niż Polub), dzięki czemu zwiększają się szanse na to, że ludzie go zauważą i klikną. Jeśli jeszcze nie dodałeś na profilu swojej firmy buttonu, teraz jest najwyższa pora, żeby to zrobić. W przeciwnym razie, będzie jej czegoś brakować. Aktualnie Facebook oferuje 11 różnych opcji CTA więc wybór jest spory.

Jak widać, na profilu Toyoty na Facebooku brakujący przycisk CTA pozostawia długą, pustą przestrzeń pod zdjęciem okładki. Z jednej strony może to prowadzić do tego, że spora liczba osób kliknie button Like. Z drugiej jednak firma może stracić szansę na pozyskanie osób szukających wezwania do konkretnej akcji, np. przejścia na stronę internetową.

Dla porównania, przycisk CTA zamieszczony na stronie firmy Subaru, zachęca do kontaktu z firmą.

Należy również pamiętać, że przycisk CTA jest ważny nie tylko dla stacjonarnych turystów na Facebooku, ale także dla użytkowników mobilnych.

Na Facebooku istnieje możliwość tworzenia CTA różnych dla użytkowników stacjonarnych i mobilnych. Atrakcyjny jest ten, w którym potencjalni klienci mobilni mają możliwość, aby zadzwonić zamiast przejść do witryny, jeśli taką opcję preferuje firma. 


Sprawdź, czy wszystkie karty mają zawartość

Wcześniej zakładka Informacje była trochę mniej widoczna, dlatego nawet jeśli nie wszystkie szczegóły były uzupełnione, nie było to dużym problemem. Teraz, przez to, że karty są na lewym pasku, odwiedzający stronę użytkownicy są bardziej skłonni do klikania w nie.

Stąd, teraz jest czas, żeby zorientować się, czy twoje zakładki są wypełnione.
Ponadto,  w głównych zakładkach pozostają nadal Zdjęcia i Filmy. Należy być przygotowanym, że stworzone treści wizualne będą umieszczone w tym miejscu i wiele osób je zobaczy. Najlepiej jeśli w zakładce z kontentem wideo, umieścisz co najmniej jeden materiał. Dzięki temu odbiorcy będą mogli uzyskać dobre wrażenie twojej marki, produktu czy usługi. Wideo pojawia się nie tylko w karcie Filmy, ale również w polu Informacje, a teraz po prawej stronie w nowym projekcie.

Można również rozważyć usuwanie nieaktualnych zawartości np. w zakładce Zdarzenia. W ten sposób osoby odwiedzające profil, nie będą tracić czasu na zapoznawanie się z niepotrzebnymi dla nich treściami. Dotyczy to również wszelkich niestandardowych zakładek.

Źródło: Abanana

www.abanana.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764