logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

  PR 06.02.2016, przeczytano 806 razy

Współczesny świat mediów i reklamy, kategoryzujący role społeczne w odniesieniu do płci, musi nadążyć za dynamiczną zmianą wizerunku przypisywanego kobietom. Odpowiedzią na rodzące się potrzeby ma być Femvertising, nowy trend w marketingu, który wniesie świeżą jakość świadczonym usługom. Na czym ma jednak polegać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/femvertising%2C-czyli-jak-trafic-z-reklama-do-kobiet,27375,artykul.html

Przez lata światu towarzyszyło przekonanie o budowaniu obrazu kobiet na prostych i stereotypowych skojarzeniach: pań wypełniających precyzyjnie codzienne obowiązki; kur domowych dbających o podstawowy mir i porządek; obiektów pożądania, których rola bazuje w dużej mierze na seksualności, w myśl zasady sex sells.

Na przestrzeni wieków zabiegano o równe postrzeganie płci, choć dopiero przedwojenne francuskie sufrażystki i odważny głos chińskich władz w połowie XX wieku przyczyniły się do poprawy statusu kobiet we współczesnym świecie. Co więcej, przeprowadzane w Polsce co kilka lat Ogólnopolskie Badania Wynagrodzeń (OBW) wykazują wciąż, że na rynku pracy również istnieją znaczne podziały ze względu na płeć (w 2013 roku średnie zarobki mężczyzn w kraju kształtowały się na poziomie 4500 PLN, kobiety zaś inkasowały co miesiąc o 900 PLN mniej), co służy wyłącznie kolejnej kategoryzacji.

W  świecie mediów i reklamy zaistniała chęć wyrównania obrazu obydwu płci, a także odejścia od uproszczonego i przedmiotowego traktowania kobiet. Dzisiaj marketing stara się wyjść naprzeciw współczesnym i cywilizowanym potrzebom, poprzez dotarcie do obecnych potrzeb płci pięknej. Femvertising to odpowiedź na potrzeby i zainteresowania współczesnych kobiet. To próba stworzenia nowej komunikacji marketingowej, która na celu ma odejście od schematycznych ról kobiet przedstawianych w mediach.

Ważną rolę we współczesnych mediach i reklamie odgrywa sposób komunikacji: prosty i opierający się na utartych schematach przekaz wyparty zostaje przez inspirujące i wartościowe treści. Femvertising pozwala na odejście od wizerunku kobiet utożsamianym dotąd z postawą prostej i cierpliwej matki oraz żony. Panie w XXI wieku oczekują już treści, do których będą mogły rzeczywiście przystawać, a także komunikatów, które pomogą w budowaniu własnej akceptacji i pozycji społecznej.

Inspiracją dla tego zjawiska są zachodzące zmiany społeczno-kulturowe, które możemy zaobserwować nie tylko w marketingu, ale i na co dzień – podkreśla Karolina Pasek z 365 agencja. – Prosty podział na role kobiet i mężczyzn przestał funkcjonować już dawno. Teraz istotne jest, aby pójść z duchem czasu i zmienić rodzaj komunikacji na taki, który dotrze do pragnień współczesnych kobiet. Na rodzaj komunikacji opartej na tolerancji i wartościowych treściach.

Femvertising, a więc budowanie sylwetek kobiet zgodnie z duchem XXI wieku, opartym na równouprawnieniu, nie jest jednak wyłącznie zmianą służącą odwróceniu się od utartych stereotypów. Z raportu przedstawionego przez Ernst & Young wynika, że w 2028 roku kobiety na świecie będą kontrolowały ponad 75% wydatków społecznych, dlatego istotne jest, by model komunikowania roli płci pięknej w mediach i reklamie spełniał jej oczekiwania.

Źródło: 365 agencja

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764