logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał 4. edycji Konkursu fotograficznego im. K. Millera „Odwaga patrzenia”

  PR 30.11.2021, przeczytano 399 razy
ilustracja

W najbliższy piątek, 3 grudnia br. poznamy laureata 4. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera za najlepszy materiał fotograficzny roku oraz w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja”. Podczas finału organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” pokazane zostaną wyróżnione zdjęcia, a prezentacji towarzyszyć będą rozmowy z ich autorami. Wydarzenie oglądać będzie można od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-4.-edycji-konkursu-fotograficznego-im.-k.-millera-_odwaga-patrzenia_,393948,artykul.html

4. edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera rozpoczęła się we wrześniu br. Udział w nim mogli wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów, a także członkowie jednej agencji fotograficznej.  

- Do 4. edycji konkursu zgłoszono mniej prac niż w ubiegłym roku, to wpływ pandemii. W tym roku więcej zdjęć powstało w Polsce, jednak niewiele z nich poruszało temat walki z koronawirusem. Wydaje się natomiast, że lockdown dla wielu autorów był inspirujący i motywujący, pojawiły się nie tylko nowe tematy, ale też nowe formy materiałów. To znaczy, że konkurs się rozwija, zainteresował różnych autorów i jego idea – tytułowa „Odwaga patrzenia" jest interpretowana uniwersalnie – mówi Beata Łyżwa-Sokół, przewodnicząca jury i szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

W jury konkursu zasiedli: Ewa Ewart – producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC, Ania Nałęcka-Milach – projektantka książek fotograficznych, nagradzanych m.in. podczas Paris Photo (Aperture Foundation Photobook Award) i POYi The Best Photography Book Award (USA), Karolina Sekuła – fotografka, fotoedytorka współpracująca z Bloomberg EMEA w Londynie, Tomasz Kowalski – prezes zarządu Deutsche Bank Polska, Joanna Krawczyk – prezeska zarządu Fundacji Gazety Wyborczej, Jerzy Wójcik – dotychczasowy wydawca „Gazety Wyborczej” oraz Beata Łyżwa-Sokół – szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

Laureata nagrody głównej oraz zwycięzcę w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” poznamy podczas finałowej gali konkursu, którą będzie można oglądać online 3 grudnia br. od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.  

Podczas piątkowego finału patrona konkursu – Krzysztofa Millera wspominać będzie Wojciech Jagielski, reporter, który przez wiele lat razem z Millerem relacjonował dla „Wyborczej" największe konflikty zbrojne i społeczno-polityczne na świecie po 1989 r. Wydarzenie poprowadzą przewodnicząca jury konkursu Beata Łyżwa-Sokół wraz z dziennikarzem „Gazety Wyborczej” Michałem Nogasiem.  

Finał 4. edycji konkursu został zrealizowany w księgarni artystycznej Bookoff w Warszawie.

Zwycięzca nagrody głównej za najlepszy materiał roku otrzyma 10 000 zł, a laureat w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja" – Nagrodę Fundacji Gazety Wyborczej w wysokości 5 000 zł.  

Podczas finału zostaną zaprezentowane wyróżnione fotografie. Zwycięskie zdjęcie oraz rozmowę z laureatem w poniedziałek, 6 grudnia br. opublikuje na swoich łamach „Duży Format" – magazyn reporterów „Gazety Wyborczej”. Materiały będzie można także znaleźć na Wyborcza.pl/zdjęcia.  

Tegoroczna edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera jest promowana na łamach „Gazety Wyborczej”, „Dużego Formatu” i na Wyborcza.pl. Partnerami konkursu są Deutsche Bank Polska S.A. oraz Fundacja Gazety Wyborczej, partnerami medialnymi – Fotopolis i Digital Camera.  

Konkurs fotograficzny im. Krzysztofa Millera „Odwaga patrzenia” powstał, by upamiętnić jednego z najważniejszych i najwybitniejszych fotoreporterów w historii dziennika – Krzysztofa Millera, człowieka, który dokumentował rzeczywistość, zmieniający się świat, najważniejsze konflikty zbrojne na świecie. Pokazywał piekło wojny, trudy codzienności i był też doskonałym obserwatorem Polski w dobie transformacji.   

Redakcja „Gazety Wyborczej” ustanowiła Konkurs im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia w 2018 r. Jego celem jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ekstraklasa SA podpisała nową umowę licencyjną z CANAL+, na mocy której nadawca będzie miał prawa do transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, na terenie Polski w sezonach 2023/24 – 2026/27.  Czteroletni kontrakt o wartości blisko 1,3 mld zł zapewni CANAL+ prawo do pokazywania magazynów oraz...
Autorytetami dla pokolenia Alfa są tiktokerzy, gamerzy, a także rodzice
Określenie „pokolenie Alfa” odnosi się do dzieci, które urodziły się po 2010 roku. Nie są one jeszcze w stanie decydować o swoim życiu, ale już są wymagającymi konsumentami, szczególnie treści cyfrowych. Nie znają bowiem świata bez internetu, komputera, smartfona i wielu innych urządzeń, które dają różne możliwości zastosowania. Tę...
Wprost.pl, którego wydawcą jest Spółka AWR Wprost należąca do Grupy PMPG Polskie Media, rusza z serwisem wnętrzarskim dom.wprost.pl poświęconym projektowaniu i urządzaniu wnętrz, tarasów i ogrodów, budowie, remontom, promocji designu i architektury. Nie zabraknie także informacji o branżowych wydarzeniach, zjawiskach i trendach z całego świata.
Tomasz Krawczyk wiceprezesem Time S.A.
Zarząd TIME S.A. dotychczas występował w trzyosobowym w składzie: Katarzyna Białek - prezes, oraz wiceprezesi Michał Hejka i Piotr Cichocki. Nowy wiceprezes zarządza pionem wydawniczym.
Addressable TV, innowacyjne rozwiązanie wprowadzone przez TVN Grupa Discovery, to rewolucja w reklamie telewizyjnej, którą Orange Polska i Value Media wykorzystują w swojej kampanii. Rozwiązanie telewizji adresowalnej umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764