logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał 4. edycji Konkursu fotograficznego im. K. Millera „Odwaga patrzenia”

  PR 30.11.2021, przeczytano 587 razy
ilustracja

W najbliższy piątek, 3 grudnia br. poznamy laureata 4. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera za najlepszy materiał fotograficzny roku oraz w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja”. Podczas finału organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” pokazane zostaną wyróżnione zdjęcia, a prezentacji towarzyszyć będą rozmowy z ich autorami. Wydarzenie oglądać będzie można od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-4.-edycji-konkursu-fotograficznego-im.-k.-millera-_odwaga-patrzenia_,393948,artykul.html

4. edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera rozpoczęła się we wrześniu br. Udział w nim mogli wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów, a także członkowie jednej agencji fotograficznej.  

- Do 4. edycji konkursu zgłoszono mniej prac niż w ubiegłym roku, to wpływ pandemii. W tym roku więcej zdjęć powstało w Polsce, jednak niewiele z nich poruszało temat walki z koronawirusem. Wydaje się natomiast, że lockdown dla wielu autorów był inspirujący i motywujący, pojawiły się nie tylko nowe tematy, ale też nowe formy materiałów. To znaczy, że konkurs się rozwija, zainteresował różnych autorów i jego idea – tytułowa „Odwaga patrzenia" jest interpretowana uniwersalnie – mówi Beata Łyżwa-Sokół, przewodnicząca jury i szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

W jury konkursu zasiedli: Ewa Ewart – producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC, Ania Nałęcka-Milach – projektantka książek fotograficznych, nagradzanych m.in. podczas Paris Photo (Aperture Foundation Photobook Award) i POYi The Best Photography Book Award (USA), Karolina Sekuła – fotografka, fotoedytorka współpracująca z Bloomberg EMEA w Londynie, Tomasz Kowalski – prezes zarządu Deutsche Bank Polska, Joanna Krawczyk – prezeska zarządu Fundacji Gazety Wyborczej, Jerzy Wójcik – dotychczasowy wydawca „Gazety Wyborczej” oraz Beata Łyżwa-Sokół – szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

Laureata nagrody głównej oraz zwycięzcę w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” poznamy podczas finałowej gali konkursu, którą będzie można oglądać online 3 grudnia br. od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.  

Podczas piątkowego finału patrona konkursu – Krzysztofa Millera wspominać będzie Wojciech Jagielski, reporter, który przez wiele lat razem z Millerem relacjonował dla „Wyborczej" największe konflikty zbrojne i społeczno-polityczne na świecie po 1989 r. Wydarzenie poprowadzą przewodnicząca jury konkursu Beata Łyżwa-Sokół wraz z dziennikarzem „Gazety Wyborczej” Michałem Nogasiem.  

Finał 4. edycji konkursu został zrealizowany w księgarni artystycznej Bookoff w Warszawie.

Zwycięzca nagrody głównej za najlepszy materiał roku otrzyma 10 000 zł, a laureat w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja" – Nagrodę Fundacji Gazety Wyborczej w wysokości 5 000 zł.  

Podczas finału zostaną zaprezentowane wyróżnione fotografie. Zwycięskie zdjęcie oraz rozmowę z laureatem w poniedziałek, 6 grudnia br. opublikuje na swoich łamach „Duży Format" – magazyn reporterów „Gazety Wyborczej”. Materiały będzie można także znaleźć na Wyborcza.pl/zdjęcia.  

Tegoroczna edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera jest promowana na łamach „Gazety Wyborczej”, „Dużego Formatu” i na Wyborcza.pl. Partnerami konkursu są Deutsche Bank Polska S.A. oraz Fundacja Gazety Wyborczej, partnerami medialnymi – Fotopolis i Digital Camera.  

Konkurs fotograficzny im. Krzysztofa Millera „Odwaga patrzenia” powstał, by upamiętnić jednego z najważniejszych i najwybitniejszych fotoreporterów w historii dziennika – Krzysztofa Millera, człowieka, który dokumentował rzeczywistość, zmieniający się świat, najważniejsze konflikty zbrojne na świecie. Pokazywał piekło wojny, trudy codzienności i był też doskonałym obserwatorem Polski w dobie transformacji.   

Redakcja „Gazety Wyborczej” ustanowiła Konkurs im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia w 2018 r. Jego celem jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764