Od 4 czerwca br. "Gazeta Wyborcza" będzie ukazywać się w odświeżonej makiecie ze zmienionym logo.
- Wsłuchując się w głosy czytelników i analizując wyniki badań fokusowych postanowiliśmy wyraźniej oddzielić materiały informacyjne od komentarzy. Te ostanie prezentowane będą na szarym tle. Zmianie ulegnie również układ działów - na przykład tematy związane z gospodarką będą publikowane na wcześniejszych stronach wydania - mówi Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".
Nowym elementem tzw. "dwójki" będzie - oprócz komentarzy - rysunek, sylwetka dnia lub cytat oraz inne, mniejsze formy dziennikarskie.
Nową makietę będzie mieć też flagowy dodatek "Gazety Wyborczej" - sobotni "Magazyn Świąteczny". Nowa, bardziej czytelna czcionka oraz winiety działów - to najbardziej widoczne zmiany w sobotnim wydaniu.
Odświeżone logo "Gazety Wyborczej"
Znak otrzyma nowoczesną w kroju czcionkę i mocniej wyróżni słowo "Wyborcza", by nawiązać do logotypów cyfrowej marki pisma - Wyborcza.pl czy Wyborcza.biz. Zmienią się także logotypy 19 wydań lokalnych dziennika.
- Odświeżając logo, uspójniamy znaki "Gazety Wyborczej" w wersji cyfrowej i papierowej. Chcemy, by już na pierwszy rzut oka czytelnicy widzieli, że otrzymują materiały stworzone przez jedną redakcję, niezależnie od kanału dystrybucji tych treści - mówi Wojciech Fusek.
W oczekiwaniu na nowe logo "Gazeta Wyborcza" przypomina poprzednie znaki w materiale wideo prezentującym zmiany logotypu.
Źródło: Agora S.A.