logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl publikuje poradnik „Jak pisać o kobietach?”

  PR 11.03.2022, przeczytano 273 razy

Autorką poradnika jest Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. Publikacja zajmuje się kliszami narracyjnymi przypisywanymi kobietom oraz feminatywami czy wymagającymi zmiany medialnymi zwrotami. Porusza też kwestię zbyt małego udziału kobiet w tworzeniu materiałów eksperckich. Dodatkowo, poradnik uczula piszących m.in. na konieczność dodawania do materiałów o przemocy wobec kobiet informacji o miejscach i instytucjach, w których mogą one szukać pomocy.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-publikuje-poradnik-_jak-pisac-o-kobietach_,395059,artykul.html

Celem poradnika „Jak pisać o kobietach?” jest uwrażliwienie przedstawicieli mediów na kwestie języka oraz ich edukacja w tym zakresie. Wcześniej Gazeta.pl stworzyła podobną publikację poświęconą osobom LGBT+.  

– Piszemy tak, jak mówimy, a mówimy tak, jak nam przez lata wpajano. Często zupełnie nieświadomie używamy klisz, które znamy i które stosują wszyscy. Warto się nad nimi chwilę zastanowić i spróbować zmienić nasz język. Wierzę, że media są nośnikiem tej zmiany i chcemy to w Gazeta.pl wykorzystać – wyjaśnia Wiktoria Beczek, koordynatorka treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Inkluzywny język oznacza widzialność, dlatego chcemy sprawić, by kobiety, które stanowią przecież większość społeczeństwa, stały się w mediach lepiej widzialne.  

Poradnik „Jak pisać o kobietach?” można znaleźć na stronie Reklama.Gazeta.pl.

Redakcja Gazeta.pl mocno angażuje się w walkę o równouprawnienie i prawa człowieka. Jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce Gazeta.pl powołała stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. Zespół portalu kładzie duży nacisk zwłaszcza na obronę praw kobiet. W ubiegłym roku Gazeta.pl udostępniła m.in. publikację „Historia (bez) Polki”, która prezentowała obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych, aby wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji. Akcja ta miała ponad milionowy zasięg w mediach społecznościowych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764