logo
WIADOMOŚCI

Grand Press Photo 2018: Mirosław Pieślak zdobywcą nagrody specjalnej firmy Nikon

  PR 18.05.2018, przeczytano 345 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Mirosław Pieślak

Grand Press Photo to prestiżowy konkurs fotograficzny corocznie organizowany przez miesięcznik „Press”. Tegoroczna gala finałowa odbyła się 17 maja 2018 r. W ramach współpracy już po raz ósmy firma Nikon przyznała specjalną nagrodę dla autora wybranego zdjęcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grand-press-photo-2018%3A-miroslaw-pieslak-zdobywca-nagrody-specjalnej-firmy-nikon,36555,artykul.html

W tegorocznej edycji wydarzenia specjalną nagrodę o wartości 5 tys. zł Nikon przyznał fotografii autorstwa Mirosława Pieślaka. Zdjęcie przedstawia skutki nawałnicy, która w nocy z 10 na 11 sierpnia 2017 roku przeszła od Dolnego Śląska przez Wielkopolskę i Kujawy aż po Pomorze Gdańskie oraz Warmię. Prędkość wiatru osiągała 120 km/h, a punktowo przekraczała nawet 150 km/h - wiele gospodarstw domowych zostało  zniszczonych. Mieszkańcy, nie czekając na ekipy ratunkowe, brali sprawy w swoje ręce i na własny koszt, ryzykując, usuwali skutki wichury. Zginęło w niej 6 osób, 62 zostały ranne, w tym 23 strażaków. Na obszarze podległym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku zniszczonych zostało 30-36 mln drzew, czyli blisko 10 tys. hektarów lasu.

- Wybraliśmy zdjęcie, ponieważ pokazuje, że w nieszczęściu znaleźć można promień nadziei. Zwykle trudno go dostrzec, a wyrazić na zdjęciu jeszcze trudniej. Budowanie i cementowanie wspólnoty, jako współdziałania ludzi w zgodnym celu to coś, co zobaczyliśmy na malarskim pejzażowo impresjonistycznie obrazie, pokazującym rzeczywistość po przejściu bezwzględnej fali żywiołu. I las.
mówi Wiktor Sobolewski, Starszy Specjalista ds. produktu i NPS w firmie Nikon.

Grand Press Photo to konkurs skierowany do zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych czy agencjach fotograficznych oraz freelancerów. Konkurs wyróżnia się fachowym jury, którego przewodniczącym jest co roku laureat World Press Photo. Dotychczas byli to m.in. Francesco Zizola, Claus Bjorn Larsen, Jean-Marc Bouju, Finbarr O’Reilly, Paul Hansen czy Christopher Morris. W skład jury wchodzą również polscy zawodowi fotoreporterzy i fotoedytorzy. Była to już 14. edycja wydarzenia.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Klif nagrodzony w konkursie PRCH Retail Awards 2018
Dwa wyróżnienia dla Klifów zostały przyznane podczas tegorocznej Gali PRCH. Pierwsze za Kampanię Public Relations Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody Klif, drugie za Magazyn Centrum Handlowego Roku dla Domu Mody i Galerii Klif.
Konto Jakże Osobiste Alior Banku ze złotem w konkursie EFMA
W organizowanym przez stowarzyszenie EFMA konkursie Distribution & Marketing Innovation Awards co roku wyłaniane są najbardziej innowacyjne usługi finansowe na świecie. W tegorocznej edycji plebiscytu Alior Bank zdobył złoto w kategorii “Offering Innovation” za Konto Jakże Osobiste.
Kampania Gong zdobywa nagrodę Employer Branding Stars
„Get out of the box”, kampania wizerunkowa przygotowana przez agencję kreatywną Gong dla firmy Accenture, zdobyła nagrodę główną w kategorii Najlepsze wydarzenia i akcje rekrutacyjne offline w jednym z najważniejszych polskich konkursów employer brandingowych - Employer Branding Stars.
Cushman & Wakefield nagrodzony za projekty zrealizowane dla Złotych Tarasów
Wśród finalistów tegorocznej edycji konkursu PRCH Retail Awards znalazły się aż trzy projekty zrealizowane przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield dla Centrum Handlowego Złote Tarasy w Warszawie. Realizacje zostały wyróżnione spośród ponad 100 zgłoszonych projektów.
19. Edycja SAR Effie Awards Poland: Lista nominacji
Do tegorocznego konkursu SAR Effie Awards Poland zostały zgłoszone 193 prace w 24 kategoriach. We wtorek 18 września odbyły się obrady ponad stuosobowego Jury Effie, podczas których wybrano 68 nominacji w 23 kategoriach.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone