logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grand Press Photo 2018: Mirosław Pieślak zdobywcą nagrody specjalnej firmy Nikon

  PR 18.05.2018, przeczytano 404 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Mirosław Pieślak

Grand Press Photo to prestiżowy konkurs fotograficzny corocznie organizowany przez miesięcznik „Press”. Tegoroczna gala finałowa odbyła się 17 maja 2018 r. W ramach współpracy już po raz ósmy firma Nikon przyznała specjalną nagrodę dla autora wybranego zdjęcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grand-press-photo-2018%3A-miroslaw-pieslak-zdobywca-nagrody-specjalnej-firmy-nikon,36555,artykul.html

W tegorocznej edycji wydarzenia specjalną nagrodę o wartości 5 tys. zł Nikon przyznał fotografii autorstwa Mirosława Pieślaka. Zdjęcie przedstawia skutki nawałnicy, która w nocy z 10 na 11 sierpnia 2017 roku przeszła od Dolnego Śląska przez Wielkopolskę i Kujawy aż po Pomorze Gdańskie oraz Warmię. Prędkość wiatru osiągała 120 km/h, a punktowo przekraczała nawet 150 km/h - wiele gospodarstw domowych zostało  zniszczonych. Mieszkańcy, nie czekając na ekipy ratunkowe, brali sprawy w swoje ręce i na własny koszt, ryzykując, usuwali skutki wichury. Zginęło w niej 6 osób, 62 zostały ranne, w tym 23 strażaków. Na obszarze podległym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku zniszczonych zostało 30-36 mln drzew, czyli blisko 10 tys. hektarów lasu.

- Wybraliśmy zdjęcie, ponieważ pokazuje, że w nieszczęściu znaleźć można promień nadziei. Zwykle trudno go dostrzec, a wyrazić na zdjęciu jeszcze trudniej. Budowanie i cementowanie wspólnoty, jako współdziałania ludzi w zgodnym celu to coś, co zobaczyliśmy na malarskim pejzażowo impresjonistycznie obrazie, pokazującym rzeczywistość po przejściu bezwzględnej fali żywiołu. I las.
mówi Wiktor Sobolewski, Starszy Specjalista ds. produktu i NPS w firmie Nikon.

Grand Press Photo to konkurs skierowany do zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych czy agencjach fotograficznych oraz freelancerów. Konkurs wyróżnia się fachowym jury, którego przewodniczącym jest co roku laureat World Press Photo. Dotychczas byli to m.in. Francesco Zizola, Claus Bjorn Larsen, Jean-Marc Bouju, Finbarr O’Reilly, Paul Hansen czy Christopher Morris. W skład jury wchodzą również polscy zawodowi fotoreporterzy i fotoedytorzy. Była to już 14. edycja wydarzenia.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Heart poszukuje technologicznych perełek z branży Marketing & Adtech
The Heart – korporacyjne centrum innowacji – poszukuje najlepszych startupów technologicznych działających w branży marketingu i reklamy. Zgłoszenia można wysyłać do 30 stycznia 2019. Spośród najciekawszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań organizator wyłoni dziesięciu finalistów, którzy zaprezentują się podczas specjalnego wydarzenia...
Zaprojektuj opakowanie i zgłoś projekt do Strefy Studenta
Mówią, że marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia. Nie inaczej jest w przypadku ambicji zawodowych. Już po raz 8. rusza konkurs Strefa Studenta – szansa dla młodych projektantów opakowań na postawienie pierwszych kroków na ścieżce kariery w branży opakowań. W tym roku, konkurs ma nową formułę, projektanci mogą zgłaszać swoje prace w 3 kategoriach:...
IWP szuka Dobrych Wzorów 2019
W Instytucie Wzornictwa Przemysłowego ruszył monitoring rynku przygotowujący bazę producentów wraz z produktami i usługami do najnowszej edycji konkursu Dobry Wzór 2019.
RE:PL – Polski Rebranding Roku 2019: Czas na zgłoszenia
Od 10 stycznia można już zgłaszać kandydatury marek do udziału w plebiscycie RE:PL 2018. Każda polska marka, która w 2018 roku przeszła wizerunkową zmianę może powalczyć o miano najlepszego polskiego rebrandingu ubiegłego roku.
Make me! 2019: 50 tys. do wygrania w konkursie
Konkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival realizowany od jego drugiej edycji; obecnie jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Adresowany jest nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone