logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Historia Browaru Okocim na brzeskim rynku

  PR 13.11.2020, przeczytano 974 razy
ilustracjastrzałka

Browar Okocim świętuje w tym roku swój 175. jubileusz. Z tej okazji na Rynku w Brzesku stanęła wystawa pt. „Browar Okocim: Wczoraj i Dziś”. Jej bohaterem jest brzeski browar i ludzie, którzy pracowali w nim od początku jego istnienia jak i ci, którzy tworzą jego historię dziś. Wystawę można oglądać do końca listopada.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/historia-browaru-okocim-na-brzeskim-rynku,389161,artykul.html

Na wystawę składają się zdjęcia archiwalne, zgromadzone m.in. w Izbie Pamięci Browaru Okocim oraz współczesne fotografie. Dzięki nim oprócz historii browaru można poznać jej pracowników. Zarówno tych sprzed wielu lat, jak i konkretne osoby, które dziś tu pracują i odpowiadają za warzenie wysokiej jakości piw Okocim.

Historia Browaru Okocim zaczęła się 26 kwietnia 1845 roku, gdy Jan Ewangelista Goetz powołał do życia spółkę będącą jego początkiem. Goetz był wizjonerem i innowatorem, to właśnie za jego czasów w brzeskim browarze zostało uwarzone pierwsze na ziemiach polskich piwo dolnej fermentacji. Browar Goetza szybko stał się jednym z największych i najnowocześniejszych na ziemiach polskich, a zaledwie 30 lat później jednym z pięciu największych producentów piwa w Cesarstwie Austro-Węgierskim, a zarazem największym w Galicji. Przez 175 lat browar przeżywał wiele wzlotów i upadków spowodowanych sytuacją polityczną i gospodarczą. Jednak tradycja i spuścizna Jana Goetza oraz jego wartości takie jak „Pracą i prawdą” oraz „Najlepsze z najlepszego” przetrwały do dziś i wyznaczają kierunek działalności Browaru Okocim.

ilustracjastrzałka

- Wystawa „Browar Okocim: Wczoraj i Dziś” pokazuje, jak browar zmieniał się przez lata. Tworzyli i tworzą go wspaniali ludzie i oni są głównymi bohaterami wystawy. To dzięki ich pasji, zaangażowaniu i wiedzy rozwijamy się i warzymy doskonałe piwa od 175 lat. Z taką załogą można zawsze śmiało patrzeć w przyszłość, nawet w trudnych i wymagających momentach jak np. obecna pandemia.  – mówi Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim. – Nasz browar łączy w sobie nowoczesność z historią, innowacyjność z poszanowaniem tradycji, z której wszyscy jesteśmy dumni.

ilustracjastrzałka

W tworzeniu wystawy czynny udział brali pracownicy, którzy dzielili się swoją wiedzą historyczną, wspomnieniami i pamiątkami rodzinnymi. Są wśród nich także członkowie Stowarzyszenia Miłośników Browaru Okocim, którzy od lat gromadzą pamiątki i systematyzują wiedzę na jego temat.

Organizatorzy zwracają uwagę, by odwiedzać ekspozycję z zachowaniem wszystkich zasad reżimu sanitarnego.

ilustracjastrzałka

Źródło: Carlsberg Polska

www.carlsbergpolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764