Już po raz jedenasty zostały wręczone nagrody w MIXX Awards – konkursie na najlepsze kampanie marketingowe z udziałem internetu. 30 listopada br. podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska w warszawskim Multikinie Złote Tarasy laureaci odebrali statuetki w 15 kategoriach. Podczas wieczoru zostały także przyznane nagrody za dokonania.
W jedenastej edycji konkursu wzięli udział reklamodawcy, agencje i domy mediowe. Wieloetapowe obrady jury zaowocowały 62 nominacjami do złotych, srebrnych i brązowych statuetek IAB MIXX 2017. 30 listopada, podczas wieczornej gali ogłoszono zwycięzców w 15 konkursowych kategoriach. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi”, „Legendy Polskie Allegro”.
IAB MIXX Awards to jak zawsze fantastyczny barometr tego, co dzieje się na polskim rynku i co ważne w branży, ale także oczekiwań klientów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, patrząc na najwyżej nagradzane w tym roku kategorie, że branded content, video online i mobile są niezmiennie wartymi uwagi trendami. Fakt nienagrodzenia żadnego projektu w kategorii Innovations może wydawać się paradoksem we współczesnym świecie. Jednak mimo wielu zgłoszonych projektów wykorzystujących technologie, w ocenie jury zabrakło mocnych akcentów i sięgnięcia po rozwiązania rewolucyjne. Jest więc przestrzeń dla odważnych eksperymentów, które chętnie nagrodzimy w przyszłym roku – komentuje Barbara Żbik, przewodnicząca jury konkursu, Head of Customer Success, EMEA w PayU.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
Coraz więcej kampanii łączy kreatywność z efektywnością. To trend coraz bardziej widoczny także w projektach zgłaszanych do konkursu IAB MIXX Awards. Coraz więcej jest też zgłoszeń od mniejszych i niszowych agencji, które mają odwagę stanąć w szranki z dużymi agencjami o ugruntowanej pozycji. Gorąco je zachęcaliśmy do wzięcia udziału w konkursie i cieszymy się z ich osiągnięć – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
ZWYCIĘZCY MIXX AWARDS 2017
BRAND AWARENESS AND POSITIONING
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Launch Showmax w Polsce / Bridge2Fun, PHD, Digital Kingdom, Performance Media, Digital Resolution
- SREBRO / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
- BRĄZ / Legendy Polskie Allegro / Allegro
BRANDED CONTENT
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Jesienne zmiany po swojemu / Grey Worldwide Warszawa, MEC, Kalicińscy.com / FOG Production, hash.fm, Performance Media
- ZŁOTO / Legendy Polskie Allegro / Allegro
- SREBRO / Świadomy Sen / VML
- SREBRO / „Czerwony punkt” i „Ksiądz” dla Showmax Polska / Bridge2Fun, PHD, Digital Kingdom, Performance Media, Digital Resolution
BRANDED SITE
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Remiks Ż / VML
- SREBRO / Mazda Merry Xma5 / Deloitte Digital
BUSINESS-TO-BUSINESS
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / Szef Wszystkich Szefów rozkazuje celebrytom / 180heartbeats + JUNG v MATT, ING Bank Śląski
CROSS-MEDIA INTEGRATION
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / H&M DWORZEC / MEC
- BRĄZ / Specjal – Legenda Północy / GoldenSubmarine, Spark Foundry, Roots PR
DIGITAL DRIVEN
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / Konkurs SKODA Auto Muzyka 2016 / GoldenSubmarine, MediaCom
- BRĄZ / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
DIRECT RESPONSE AND LEAD GENERATION
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- SREBRO / Niezawodnie do celu z iTaxi / Cube Group
- BRĄZ / Mazda Merry Xma5 / Deloitte Digital
MOBILE
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / Niezawodnie do celu z iTaxi / Cube Group
- BRĄZ / Świadomy Sen / VML
- BRĄZ / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
- BRĄZ / Żabka Kupony / OMD, Digital Resolution
OFFLINE DIGITIZING
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / McDonald’s Śniadania / OMD, DDB, Screen Network, MYLED
ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Studio Konesera / VML, LifeTube
- SREBRO / Wyborowa Projekt 30/90 / McCann Worldgroup, Reprise
- BRĄZ / Powrót Pezeta dzięki Play i Tidal / Artegence, Play, Isobar Poland Group
PRODUCT LAUNCH
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Launch Showmax w Polsce / Bridge2Fun, PHD, Digital Kingdom, Performance Media, Digital Resolution
- SREBRO / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
SOCIAL COMMUNITY BUILDING
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- SREBRO / Wyborowa Projekt 30/90 / McCann Worldgroup, Reprise
- BRĄZ / Świadomy Sen / VML
USE OF TECHNOLOGY
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- SREBRO / Niezawodnie do celu z iTaxi / Cube Group
- BRĄZ / Bluerank & Rainbow: Sukces napędzany danymi / Bluerank
- BRĄZ / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
UX
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- BRĄZ / Chatbot w loterii Dotacje na Kreacje / K2 Media, K2
- BRĄZ / Wyborcza.pl / Artegence
VIDEO ONLINE
Nagroda / Kampania / Zgłaszający
- ZŁOTO / Świadomy Sen / VML
- SREBRO / Legendy Polskie Allegro / Allegro
- BRĄZ / „Czego szukasz w Święta? | English for beginners” / UM, Allegro, Reprise, Bardzo
- BRĄZ / The Missed Spaceflight / VML, Melt, Papaya Films, Starcom, Samsung
BEST IN SHOW
Kampania / Zgłaszający
- Świadomy Sen / VML
NAGRODY ZA DOKONANIA
- Człowiek roku / Piotr Ejdys
- Agencja roku / VML
- Marketer roku / iTaxi
Źródło: IAB Polska