logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak WOŚP grała na Facebooku i Instagramie?

  PR 18.01.2017, przeczytano 1234 razy
ilustracjastrzałka

25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami i mimo, że na ulicach miast nie ma już śladu po niedzielnym wydarzeniu, to WOŚP nadal gra w social mediach. Już teraz wiadomo, że tegoroczna edycja jest rekordowa – nie tylko pod kątem zebranej kwoty, ale również zainteresowania w mediach, w tym oczywiście w społecznościach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wosp-grala-na-facebooku-i-instagramie,31133,artykul.html

WOŚP w świecie social media

Oprócz oficjalnej strony internetowej, fundacja pod nazwą „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” ma również swoje konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google+, Pintereście i Snapchacie, a także na vlogu Jurka Owsiaka. Organizatorzy i tym razem zadbali o świetną obsługę swoich społecznościowych profili, prowadząc niezwykle aktywną komunikację z internautami. Ranking NapoleonCat przedstawia te działania w liczbach.

#WOSP2017 na Instagramie

Towarzyszący Wielkiej Orkiestrze znacznik #wosp2017, tylko w dniu wielkiego finału czyli 15. stycznia, został użyty przez 7,3 tys. instagramowiczów. Z ponad 8,6 tys. postów, zdecydowaną większość stanowiły wpisy zawierające zdjęcia. Posty z 15.stycznia wygenerowały łącznie ponad 830 tys. interakcji użytkowników Instagrama.

Najbardziej lubianymi postami zawierającymi #wosp2017 były wpisy autorstwa Patryka Grudowicza (@patryk_grudowicz), Zuzy Kołodziejczyk (@zuzol) oraz Martina Stankiewicza (@martinstankievitz).

Wśród najbardziej komentowanych znalazły się natomiast wpisy opublikowane na profilach Codziennego Suchara Humor Mem Lol (@codziennysuchar), Aleksandry Marzędy (@styloly) oraz Fundacji WOŚP (@fundacjawosp).

Najwięcej postów zawierających hashtag #wosp2017 opublikowanych zostało przez administratorów kont: Sztab WOŚP (@wosp.sspp), Fundacja WOŚP (@fundacjawosp) oraz Pokojowy Patrol (@pokojowy_patrol).

Oprócz oficjalnego znacznika #wosp2017 autorzy postów najczęściej używali również hashtagów: #wośp, #wosp, #mastercardgrazwosp, #wielkaorkiestraświątecznejpomocy, #pomagamy, #poland, #wośp2017, #mastercardgrazwośp oraz #jurekowsiak.


WOŚP na Facebooku

Na oficjalnym koncie WOŚP na Facebooku było gorąco jeszcze na długo przed finałem. NapoleonCat sprawdził, co działo się na tydzień przed finałem. Tylko w ciągu 7 dni (w okresie 9-15 stycznia) facebookową stronę WOŚP polubiło ponad 20 tys. nowych użytkowników, a największy przyrost nastąpił pomiędzy 14-15.01. W przeddzień finału konto miało bowiem 1 054 317 zainteresowanych, by 15. stycznia zamknąć liczbą 1 062 731 fanów (wzrost o prawie 8,5 tys. użytkowników).


 
Nie dziwi również fakt, iż najwięcej aktywności fanów przypadało na finałowy dzień Orkiestry. Poniższy wykres przedstawia liczbę osób, które zareagowały, skomentowały, udostępniły posty strony WOŚP, wspomniały o niej w swoich postach, bądź też wykonały inną akcję związaną z profilem. Oprócz użytkowników z Polski, najaktywniejsi byli ci z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych oraz Irlandii.


 
Również na 15. stycznia przypadło najwięcej interakcji użytkowników oraz najwyższy poziom zaangażowania.

Poniższy wykres pokazuje liczbę aktywności fanów na stronie WOŚP (łączna i cząstkowa liczba komentarzy, reakcji i udostępnień postów ze strony oraz liczba postów na stronę i wspomnień o niej napisanych przez fanów czy inne strony).

Social Interaction Index (SII) pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Wskaźnik ten bierze pod uwagę posty, komentarze, reakcje, i udostępnienia na danej stronie, a także wspomnienia o niej dokonane przez inne witryny lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio​ porównywać strony o różnej wielkości.

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764