logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jubileusz Targów Retailshow - 10. edycja już w listopadzie

  PR 26.08.2019, przeczytano 190 razy
ilustracjastrzałka

Na przestrzeni dekady targi RetailShow zmieniały się, by stać się wiodącym wydarzeniem sektora retail nie tylko w Polsce, ale i Europie Środkowo-Wschodniej. 10 lat to dobra okazja, by przypomnieć jak zmieniały się targi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jubileusz-targow-retailshow---10.-edycja-juz-w-listopadzie,383720,artykul.html

Artur Matlakowski, inicjator targów RetailShow, podkreśla, że wystawcy, projektanci przestrzeni handlowych oraz eksperci branżowi, którzy pomagali je tworzyć, znacząco wpłynęli na ich obecny kształt.

– Targi RetailShow to główne wydarzenie wystawiennicze branży retail. Mam ogromną satysfakcję, że udało się stworzyć imprezę tak dobrze postrzeganą przez specjalistów. Wypełniliśmy lukę jaka kilkanaście lat temu była na rynku. Co roku intensywnie pracujemy nad ulepszaniem formuły targów, by spełnić oczekiwania wystawców i odwiedzających – dodaje.  

Targi w liczbach

Pierwsza edycja RetailShow, która odbyła się w 2010 roku, zgromadziła 70 wystawców, którym wystarczyło 2200 m2 powierzchni wystawienniczej. Pięć lat później podwoiła się ich liczba, a co dziesiąty był z zagranicy. W 2014 roku ekspozycja zajmowała 3600 m2, natomiast od 2018 roku organizator udostępnia dwie duże hale. Zeszłoroczna edycja zgromadziła ponad 200 wystawców, z czego 15% stanowiły zagraniczne firmy.

Poza ofertą produktów i usług ważną częścią Targów RetailShow są wydarzenia towarzyszące. Od początku odbywają się konferencja Retail Congress i konkurs Innowacje Handlu. Od 2012 roku w centralnym miejscu targów zgodnie z najnowszymi trendami Modelowy Sklep, a program merytoryczny wzbogaciły otwarte warsztaty w Teatrze Innowacji. Z kolei w 2014 roku organizator zainicjował konkurs Best Shop Concept, który mocno angażuje i integruje środowisko projektantów i właścicieli sklepów w kreowanie coraz nowocześniejszych przestrzeni.

Ewolucja oferty wystawców

Wielu spośród wystawców uczestniczy w RetailShow od pierwszej edycji. Firmy te konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a udział w targach traktują jako inwestycję, która przynosi długofalowe efekty. – Pamiętam, że przełomowym momentem, który zdecydował o stałej obecności na RetailShow, była wizyta przedstawiciela jednej ze znanych sieci handlowych pod sam koniec drugiej edycji targów. To otworzyło drzwi dla naszych wag do tej sieci, a potem do kolejnych – wspomina Jerzy Kruczek, Strategic Customer Care Manager z firmy CAS Polska. Podkreśla także, że wraz z rozwojem imprezy zmieniał się sposób prezentacji oferty firmy. Na początku CAS Polska starał się pokazać urządzenia z każdej kategorii, z czasem zdecydował się na prezentowanie najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń i nowości.

Magdalena Skowrońska, Manager ds. Marketingu i Komunikacji Wewnętrznej z firmy Wanzl, podkreśla, że wraz z dojrzewaniem rynku retail, na którym właściciele sklepów poszukują coraz bardziej wyrafinowanego wyposażenia stawiając na design i całościowy spójny efekt, podążają i targi, i wystawcy. Na przestrzeni 10 lat uczestnicy zmienili się z dostawców sprzętu sklepowego w dostawców kompletnych rozwiązań wyposażeniowych.

– Mówiąc krótko Wanzl zmienił się od producenta wózków sklepowych do głównego projektanta konceptów zakupowych oraz generalnego integratora rozwiązań i usług dla branży retail – mówi.

Potwierdza to także Paweł Ulężałko, specjalista ds. handlowych firmy JK System, który przypomina, że firma zaczynała od prostych systemów antykradzieżowych składających się z bramek, etykiet i klipsów. Dziś to pełna oferta systemów wspomagających funkcjonowanie obiektów sektora retail.

Uczestniczymy w tych targach od pierwszej edycji, gdyż to najlepszy retailowy event w Polsce. Możemy tam zaprezentować nowości, spotkać się z kluczowymi klientami, przyciągnąć nowych, a także poznać tych, którzy poszukują dystrybutorów własnych rozwiązań w Polsce – podkreśla.  

Wartościowy klient

Jak twierdzą przedstawiciele firm, którzy są obecni na targach RetailShow od początku, to najlepsza impreza wystawiennicza branży retail. Konsekwentne budowanie renomy tego przedsięwzięcia procentuje, a jego zasięg jest międzynarodowy. Jak podkreśla Kamil Podsiadły, starszy specjalista ds. marketingu w Koncept-L zagraniczni partnerzy znają RetailShow, co dla firmy uczestniczącej w tych targach od samego początku jest znaczącym wyróżnieniem.

– Renoma wydarzenia na arenie międzynarodowej przyciąga najbardziej innowacyjnych wystawców, a to oni są głównym powodem wizyt odwiedzających targi gości.

Potwierdza to też Jerzy Kruczek z firmy CAS Polska, który dobrze pamięta początki tej imprezy.

– Targi odwiedzają konkretni klienci z branży, którzy wiedzą po co przyszli i czego dokładnie potrzebują. Na RetailShow nie ma przypadkowych osób, a co ważne, przychodzą tu przedstawiciele dużych sieci handlowych.

Zeszłoroczne Targi RetailShow odwiedziło 5,5 tys. managerów i specjalistów rynku retail. Wśród nich znaleźli się zarządzający sieciami i centrami handlowymi, najemcy, właściciele sklepów oraz przedstawiciele firm dostarczających wyposażenie dla handlu. Reprezentowali oni wszystkie rodzaje sieci, tj.: spożywcze, odzieżowe, gastronomiczne, obuwnicze, sportowe, drogeryjne, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskie, saloniki prasowe, banki, apteki, stacje paliw oraz sklepy specjalistyczne.

Informacje praktyczne

10. jubileuszowe Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się TUTAJ lub w recepcji w dniu targów

Źródło: RetailShow

Dodatkowe informacje:

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange i Koncept-L. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congres.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ruszyła rejestracja na wrześniowe targi Festiwaldruku.pl
W czerwcu rząd opublikował informacje, na które czekała cała branża: ponowna możliwość organizacji targów, spotkań oraz kongresów. Tym samym prace nad targami FestiwalDruku.pl ruszyły pełną parą. Zwiedzający mogą też już rejestrować się na to wydarzenie. Rejestracja jest bezpłatna dla przedstawicieli branży.
Drukarki Epson Colorworks z gwarancją na 3 lata
Nabywcy nowych urządzeń drukarek do etykiet z serii ColorWorks, którzy dokonają zakupu między 01.07.2020, a do 30 września 2020, mogą bezpłatnie wydłużyć okres gwarancyjny o dodatkowe 24 miesiące.
#Kobiecehistorie – inspirująca akcja marki Porta
PORTA chce być blisko kobiet, słuchać je i poznawać. Dlatego oddaje w ich ręce swoje kanały social media i zaprasza do tworzenia cyklu #KobieceHistorie. Opowieści wspaniałych kobiet od połowy lipca będzie można usłyszeć i obserwować na Instagramie.
Monday – agencja komunikacji w ramach współpracy z Wolt Polska odpowiada za wsparcie komunikacji korporacyjnej i marketingowej oraz doradztwo strategiczne w obszarze Public Relations i Public Affairs. Projekt po stronie Monday koordynuje Michał Czekański – Public Affairs Director.
Komunikacja+ wspiera Billennium w zakresie EB i SM
Grupa Komunikacja+ nawiązała współpracę z Billennium S.A., firmą oferującą innowacyjne rozwiązania i usługi IT dla biznesu. Działania GK+ skupiają się na dwóch obszarach: employer branding oraz social media.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764