logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kochana mamo, kochany tato! - Kampania społeczna Momondo

  PR 31.10.2017, przeczytano 1156 razy
ilustracja

Z inicjatywy momondo dzieci z całego świata spędziły ze sobą miesiąc w wiosce CISV w São Paulo. To doświadczenie zmieniło ich postrzeganie wzajemnych różnic i pokazało, że więcej je łączy niż dzieli. Nowa kampania społeczna momondo promuje tolerancję ponad podziałami, koncentrując się na dzieciach


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kochana-mamo%2C-kochany-tato%21---kampania-spoleczna-momondo,34317,artykul.html

Celem kampanii społecznej momondo, globalnej wyszukiwarki lotów, hoteli i wynajmu samochodów, jest promowanie tolerancji i szacunku. W filmie „Kochana mamo, kochany tato” momondo pokazuje magię, która rodzi się, gdy spotykają się dzieci z całego świata. Niezależnie od tego kim są i skąd pochodzą są wzorem tolerancji i otwartości na drugiego człowieka.

Fakt, że współcześnie młodzi ludzie okazują mniejszą otwartość i zaufanie drugiemu człowiekowi, zainspirował twórców kampanii momondo „Kochana mamo, kochany tato”. Inicjatywa ta jest częścią współpracy momondo z CISV, międzynarodową organizacją non-profit działającą na rzecz pokoju przez edukację dzieci i młodzieży. Głównym celem współpracy było ufundowanie Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo, do której w lipcu tego roku przyjechały dzieci z całego świata. W filmie „Kochana mamo, kochany tato” widzimy jak dzieci spotykają się i odkrywają, że pomimo wielu różnic, więcej je łączy niż dzieli.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Do Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo przybyły dzieci z całego świata, by walczyć ze stereotypami i zawierać przekraczające granice przyjaźnie. To właśnie postawa tych dzieci ma być przykładem dla wszystkich dorosłych i uzmysłowić im, jak ważny jest w pozytywny kontakt z drugim człowiekiem. Na początku obozu dzieci zostały poproszone o przesłanie listu do rodziców, w którym podzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami. Dwa tygodnie później te same osoby napisały kolejne listy, które są dowodem na to, jak z czasem może zmienić się postrzeganie wzajemnych różnic. Wypowiedzi dzieci  zostały zebrane w krótkim filmie, który pokazuje ich pozytywny rozwój.

„Misją momondo jest budowanie otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa. Film „Kochana mamo, kochany tato” ma przyczynić się do obalania podziałów między ludźmi i budowania między nimi relacji opartej na zaufaniu” – mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager momondo.

Żyjemy w czasach, w których technologia pomaga ludziom „być bliżej siebie”, ułatwia kontakty i usprawnia komunikację. Mimo to młodsze pokolenie wykazuje niższy poziom zaufania do innych. Jest to jeden z wniosków globalnego badania pt. „The Value of Travelling”, przeprowadzonego przez momondo. W badaniu tym tylko 36% najmłodszych osób (18-35 lat) wyraziło pogląd, że większość ludzi jest godnych zaufania. Dla porównania, w kategorii wiekowej 36-55 lat 40% respondentów ufa większości ludzi, a w wieku 56-65 lat – połowa. Pomimo tych niepokojących wyników, badania wykazują również, że wierzymy w pozytywną moc podróżowania – 61% respondentów uważa, że ​​gdyby ludzie więcej podróżowali, na świecie byłoby mniej nietolerancji.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Zdaniem Rachel Kuck, doktorantki z University of Michigan School of Education i członkini Komitetu ds. Programów Edukacyjnych w CISV International, łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami u dzieci niż u dorosłych: „Dzieciom łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami, ponieważ często nie mają jeszcze doświadczeń życiowych, które potwierdziłyby negatywne przekonania o innych grupach społecznych” – mówi Rachel Kuck.

„Raport „The Value of Travelling” pokazuje, że 70% z nas uważa, że ​​tolerancja i szacunek dla innych są najważniejszymi cechami, których dzieci mogą nauczyć się w domu. Właśnie dlatego relacje dzieci w wiosce CISV pokazują jak doświadczenie w zakresie spotkania i spędzania czasu z ludźmi z całego świata otworzyło ich umysły i dało im lepsze zrozumienie innych narodowości i kultur. Projekt bardzo podnosi na duchu i daje nadzieję na przyszłość” – tłumaczy Rachel Kuck.

W celu rozpowszechnienia przesłania tolerancji również poza obozem, momondo przygotowało bezpłatne zajęcia edukacyjne, mające na celu pomóc dzieciom zrozumieć znaczenie wzajemnego szacunku. Zajęcia „Różni po równo” i „Nasz kolorowy świat”, uczą jak łatwo jest używać (i zlikwidować) etykiety i stereotypy. Podczas zajęć wykorzystywane są arkusze aktywności, przewodniki naukowe oraz dodatkowe filmy, które pokazują jak ważna jest otwartość. Pełne zestawy można bezpłatnie pobrać na stronie akcji momondo.

Źródło: momondo

Dodatkowe informacje:

O raporcie „The Value of Travelling”
Badanie opiera się na odpowiedziach udzielonych przez 7 200 respondentów, po 400 z każdego z 18 krajów: Australii, Brazylii, Chin, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Meksyku, Norwegii, Portugalii, Rosji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 2 do 9 lutego 2016 r. przez zespół badawczy Cinta za pośrednictwem e-ankiety. Respondenci są reprezentatywną próbą pod względem płci, wieku i regionu.

O CISV
CISV International to globalna organizacja zajmująca się edukacją i wspieraniem pokoju na świecie poprzez budowanie międzykulturowej przyjaźni, współpracy i zrozumienia. Założona w 1950 roku, dziś CISV jest federacją 69 stowarzyszeń członkowskich, składających się z ponad 200 filii i grup lokalnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764