logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komentarz: Karol Gajewski o spocie MSZ promującym Polskę

   03.11.2014, przeczytano 1621 razy

Od kilku dni możemy w mediach śledzić burzliwą dyskusję na temat najnowszego spotu promującego Polskę na świecie. Zamieszczamy komentarz, który przygotował Karol Gajewski, managing & advertising ace w ACEpm:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komentarz%3A-karol-gajewski-o-spocie-msz-promujacym-polske,23108,artykul.html

Wreszcie w Polsce powstał spot, który spełnia wymogi promocji regionu bądź kraju. Jest oparty o wrażenia, emocje i doświadczenia – a nie suche fakty, dotyczące historii, inwestycji czy liczby turystów odwiedzających rocznie nasz kraj.

W spocie przygotowanym na zlecenie MSZ mamy ciekawą historię, wrażeniowo opowiedzianą przez małego chłopca. Widzimy Polskę pokazaną w sposób bajkowy od morza po góry. To jedynie ułamek wszystkiego, co mamy do zaoferowania – ale taką właśnie perspektywę przyjmują dzieci. Po całym dniu wrażeń zapada im w pamięć jedno, góra dwa wydarzenia, do których dziecięce emocje i wyobraźnia dobudowują opowieść. Wykorzystanie tego motywu w spocie jest nie tylko dobre, ale też autentyczne.

Efektowna realizacja wspiera dobre założenie koncepcyjne, całość spotu jest spójna i naprawdę przyjemna dla oka. Nie ma, co prawda, krzyża... ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić opowieść o skalnym olbrzymie z krzyżem na nosie :) Usunięcie go (co potwierdzają twórcy) nie miało nic wspólnego z deklaracją wiary czy niewiary, a jest jedynie zabiegiem utrzymującym autentyczność i spójność całej opowieści.

Oby powstawało więcej takich produkcji, bo aż się prosi o opowieści kolegów chłopca i kolejne bajeczne wrażenia z Polski.

Źródło: ACEpm

www.ace.pm

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Cieszy, że ktoś ma odwagę merytorycznie, bez zadęcia bogoojczyźnianego, ocenić klip.

Smuci, że rzeczowa wypowiedź nie spotkała się zainteresowaniem czytelników Signs.

avatar użytkownika
,

W ciągu 3 dni tekst przeczytano 238 razy - nie jest to rekord ale nie sposób powiedzieć, że nie spotkał się z zainteresowaniem. Widać nie jest na tyle kontrowersyjny aby z nim dyskutować.  

Najnowsze w tym dziale

Wyzwania na rynku e-commerce 2023
Przed nami kolejny rok dynamicznego wzrostu w e-commerce. Duże szanse rozwoju oznaczają też jednak nowe wyzwania. Coraz większe oczekiwania klientów, ochrona danych, rozwój działalności poprzez wejście na rynki zagraniczne – to tylko niektóre, na które warto się przygotować. Komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce.
Jak sprawić, by muzyka U2 znalazła się w filmie lub reklamie?
To ich konsultantom zawdzięczamy, że muzyka w filmie, serialu czy reklamie bawi, wzrusza, buduje napięcie. Pracownicy Sirens od ponad 15 lat synchronizują muzykę z obrazem, pozyskują prawa autorskie, negocjują podpisanie umów. To oni są odpowiedzialni za to, że muzykę Lany del Rey, U2, Queen, Davida Bowiego, Run the Jewels, Harrego Stylesa i innych gwiazd światowego formatu...
Peris+Toral Arquitects - finaliści Mies van der Rohe Award z wizytą w Polsce
Jose Toral wraz z Martą Peris, architekci z obsypanej nagrodami pracowni PERIS+TORAL ARQUITECTES, byli gośćmi specjalnymi Cosentino podczas targów Warsaw Home 2022. Hiszpańska firma, producent powierzchni Dekton, Silestone i Sensa by Cosentino, od lat współpracuje z gwiazdami świata architektury, a Jose Toral i Marta Peris to finaliści jednego z najbardziej...
Black Friday - czy warto organizować promocje?
Koszty prowadzenia działalności i firmy rosną obecnie z każdym miesiącem. Firmy płacą więcej za utrzymanie biura, produkcji, logistykę, surowce i wynagrodzenia pracowników. Czy w takim momencie opłaca się im obniżać ceny na Black Friday za towary lub usługi, obniżać swoją marżę, a tym samym zyski? I jeszcze dodatkowo zwiększać wydatki na kreację i promocję?
Marketing jest obecnie kluczowym elementem większości strategii sprzedażowych. Korzystając z dostępnych narzędzi, marketerzy budują świadomość marki, docierają do grup docelowych czy zwiększają wartość produktu. Co jeśli dostępne narzędzia ulegną gwałtownej (r)ewolucji? Jaki kształt przybierze marketing w erze Web3? Wspólnie z ekspertką Binance postaramy się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764