logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na identyfikację wizualną Dworca Centralnego

   29.08.2013, przeczytano 2781 razy
ilustracjastrzałka
fot. Siemaszko Zbyszko/NAC

PKP SA zaprasza do udziału w konkursie na identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Przed designerami stoi zadanie zaprojektowania logo oraz materiałów promocyjnych jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli Warszawy. Propozycje projektów można wysyłać mailem do 26 września 2013.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-identyfikacje-wizualna-dworca-centralnego,19546,artykul.html

Jeden z fetyszy propagandy gierkowskiej dekady sukcesu, element popkultury stolicy i bohater masowej wyobraźni , uwieczniony  np. w  serialu „Czterdziestolatek” – Dworzec Centralny w Warszawie. Przez lata zaniedbywany, teraz powraca do dawnej świetności. Kolejna faza remontu, która się właśnie rozpoczyna, obejmie między innymi wymianę ruchomych schodów oraz uszczelnienie dylatacji.

Równocześnie z pracami remontowymi startuje konkurs na rozpoznawalną identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu graficznego linii komunikacji wizualnej Dworca, nawiązującej do jego charakteru: architektury, historii i miejsca w kulturze popularnej. Projekt ma na celu kreować wizerunek Dworca Centralnego jako miejsca przyjaznego pasażerom i mieszkańcom miasta, otwartego na inicjatywy kulturalne. Konkurs przeznaczony jest dla profesjonalnych designerów. Zadanie projektowe polega na przedstawieniu propozycji logo, plakatów oraz gadżetów promocyjnych.

Na zwycięzcę konkursu czeka nagroda 50 000 zł oraz kontrakt na półroczną współpracę.

Nadesłane propozycje oceniać będą przedstawiciele PKP oraz zaproszeni projektanci – eksperci, w składzie:

  • Justyna Sołtyk – Dyrektor Departamentu Marketingu w PKP SA
  • Szymon Konop – Dyrektor Departamentu Inwestycji w PKP SA
  • prof. Lech Majewski - projektant, członek honorowy STGU, wykładowca ASP w Warszawie
  • dr Dawid Korzekwa - projektant, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach
  • Jerzy Skakun - projektant, członek STGU
  • Magdalena Czupryńska – Departament Marketingu w PKP SA


Zwycięskie projekty zostaną zaprezentowane zostaną 5 grudnia, podczas uroczystych, 38 urodzin Dworca.

Partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU).

Regulamin (PDF)

Źródło: STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Może to bardzie PKP S.A. chodziło o jurora w postaci Prezesa STGU :)

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy „Jak Bank Pekao S.A. stał się SIGMĄ”, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. 
 Dobre, bo śląskie! Finał jubileuszowej edycji konkursu „Śląska Rzecz”
W czwartek, 26 czerwca w Zamku Cieszyn odbędzie się ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek w ramach jubileuszowej 20. edycji konkursu Śląska Rzecz 2024. Tego samego dnia nastąpi także otwarcie wystawy prezentującej nagrodzone i wyróżnione w konkursie projekty.
TikTok Ad Awards CE 2025: ruszyły zgłoszenia
9 czerwca ruszyły zgłoszenia  do TikTok Ad Awards CE 2025 – najważniejszego konkursu TikToka dla marek z Europy Środkowo-Wschodniej. Nagrodzone zostaną najbardziej kreatywne i skuteczne kampanie reklamowe oparte na podejściu „TikTok-first”. Zapisy do konkursu trwają do 24 września.
Startuje konkurs WILDNESS by Artystyczna Podróż
„WILDNESS” – pod takim hasłem odbywa się kolejny, siódmy już Instagramowy konkurs, który ERGO Hestia organizuje we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Ta inicjatywa od lat z powodzeniem łączy świat mediów społecznościowych z przestrzenią sztuki, dając szansę utalentowanym twórcom na zaprezentowanie swojej...
Konkurs kreatywny ArtInPost 2025
Po raz kolejny zapraszamy amatorów i pasjonatów projektowania graficznego, klientów i wielbicieli nadawania i odbierania przesyłek przez Paczkomat, aby w kreatywny sposób opowiedzieli o miejscach, które są dla nich ważne i zaprojektowali inspirowaną nimi grafikę na urządzenie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764