Nowy znak powinien wyrażać statutowe cele tej organizacji i ułatwiać jej wizualną identyfikację. Zostanie wykorzystany podczas imprez sportowych, na billboardach, budynkach, tablicach, plakatach, papierze firmowym, ulotkach i różnych gadżetach, w Internecie, prasie itd.
Przeznaczenie logo związane jest z identyfikacją, reklamą, popularyzacją i korespondencją. Organizator oczekuje, że stanie się ono marką ekspansywną, skuteczną, symboliczną, funkcjonalną i międzynarodową. Odbiorcami będą m.in.: kibice, zawodnicy i organizatorzy imprez sportowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, przedstawiciele mediów, zagraniczne stowarzyszenia sportów motorowych.
Propozycje powinny zawierać skrót PZM lub całą nazwę – Polski Związek Motorowy. Autor może sam wybrać kształt, kolor i rodzaj czcionki i zastosować dowolną technikę graficzną.
Polski Związek Motorowy informuje, że każdy uczestnik konkursu musi być pełnoletni i może zgłosić najwyżej trzy projekty.
11 października 2006 r. o godz. 16 organizator konkursu zakończy przyjmowanie prac do oceny.
Komisja konkursowa weźmie pod uwagę przede wszystkim oryginalność, pomysłowość, estetykę, łatwość użytkowania i zdolność rejestrową, określoną w ustawie o znakach towarowych (DzU 2001, nr 49).
Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną – 5 tys. zł.
Szczegółowe informacje o konkursie (m.in.: wymagana forma i zawartość ofert, adresy, prawa i obowiązki uczestników i organizatorów) zostały zamieszczone na internetowej stronie www.pzm.pl. Sekretariat PZM udziela wyjaśnień przez telefon: 0-22 849 93 61
Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego
www.iwp.com.pl