logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Łączenie kampanii Google Ads z działaniami SEO - dlaczego warto to robić

  PR 09.05.2022, przeczytano 451 razy

Zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce to jeden z najczęściej wybieranych sposobów na reklamę online. Nie ma w tym nic dziwnego, bo wyszukiwarka Google dociera do ponad 96% internautów w Polsce. Taki wynik naprawdę robi wrażenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laczenie-kampanii-google-ads-z-dzialaniami-seo---dlaczego-warto-to-robic,395764,artykul.html

Kiedy już zdecydujemy się na podjęcie działań, pojawia się jednak pytanie – lepiej postawić na pozycjonowanie czy wykupić płatne reklamy? A może by tak jedno i drugie?

Pozycjonowanie strony a kampania Google Ads – różnice

Mogłoby się wydawać, że między płatnym i bezpłatnym pozyskiwaniem ruchu jest tylko jedna zasadnicza różnica – cena. W praktyce różnic jest dużo więcej. Korzystając z płatnych kampanii, możemy natychmiastowo zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i poprawić konwersję. W przypadku pozycjonowania na wyniki trzeba poczekać nieco dłużej.

To jednak nie wszystko. Korzystając z płatnych reklam, nasza strona wyświetla się w zupełnie innych miejscach, niż w przypadku organicznych wyników wyszukiwania. Dodatkowo w przypadku kampanii Google Ads wystarczy tylko stworzyć odpowiednią konfigurację. Pozycjonowanie strony jest procesem dużo trudniejszym, na który składa się wiele elementów.

Pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads?

Co najlepiej wybrać? Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba rozwiązania mają swoje mocne i słabe strony. Korzyści, które można uzyskać dzięki pozycjonowaniu SEO to między innymi:

  • Za wysoką pozycję w organicznych wynikach nie trzeba płacić
  • Algorytmy wyświetlają naszą stronę w najbardziej dopasowanych wynikach, co może przełożyć się na konwersję
  • Jest to sposób na długoterminowe zwiększenie ruchu na stronie

W przypadku kampanii Google Ads mamy do czynienia z zupełnie innymi zaletami. Korzyści, które oferują reklamy Google to przede wszystkim:

  • Zwiększenie ilości ruchu na stronie jest natychmiastowe
  • Sami wybieramy, pod jakimi frazami chcemy wyświetlać naszą stronę
  • Reklamy umożliwiają precyzyjne docieranie do osób zainteresowanych

Po co wybierać, skoro można połączyć?

W praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby budować widoczność strony wielowymiarowo. Połączenie pozycjonowania i reklam Google może dać najlepsze i najszybsze efekty. Kampania reklamowa skutecznie zwiększy liczbę osób odwiedzających stronę już od pierwszego dnia. W tym samym czasie można jednak również podejmować działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach organicznych.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zwiększymy liczbę klientów w krótkim terminie, ale także będziemy budowali stabilną pozycję strony. Takie połączenie pozwoli długoterminowo zwiększyć liczbę wejść na stronę, co przełoży się na konwersję i liczbę klientów.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl

Źródło: internetica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Siedziba firmy Bayer po udanej modernizacji
Międzynarodowa firma Bayer, działająca w obszarach ochrony zdrowia i produkcji żywności, zdecydowała się na zmodernizowanie swojej warszawskiej siedziby przy Al. Jerozolimskich. Decyzja podyktowana była potrzebą zwiększenia komfortu obecnych pracowników, jak i atrakcyjności biura dla nowych talentów – a wszystko zgodnie z założeniami zrównoważonego...
4 najcięższe grzechy UX
UX to coś więcej niż dobrze rozmieszczone przyciski i odpowiednio skonstruowana nawigacja. Każdy ambitny projektant będzie dążył nie tylko do stworzenia dobrze wyglądającego UI, ale do produktu, który przy całej swojej atrakcyjności wizualnej, w kilku krokach doprowadzi użytkownika do celu. Dlaczego więc niektóre popularne aplikacje nie do końca dbają o...
PR skrojony na miarę - jak odnieść sukces w branży fashion
Jej wartość w ujęciu globalnym to, bazując na danych z 2022 rok, ponad 1,7 biliona dolarów. W samej zaś Polsce generuje pond 40 miliardów złotych obrotu rocznie. Moda, bo oczywiście o niej mowa, stanowi nieodłączny element życia społecznego i ważną część gospodarki. Praca nad wizerunkiem każdej marki, a szczególnie odzieżowej, wymaga czasu, zaangażowania...
Czy e-commerce może być EKO?
Przedsiębiorcy skupieni wokół handlu internetowego oraz logistyki e-commerce już od dłuższego czasu stawiają na nowoczesne rozwiązania, które mają uczynić proces doręczania przesyłek mniej szkodliwym dla planety. Opakowania dostosowane gabarytowo do zawartości czy wykorzystanie materiałów z recyklingu stały się w branży standardem, a na rynku wciąż...
Domena publiczna – jedyna taka baza bezpłatnych zasobów do bezpiecznego i swobodnego wykorzystywania
Z początkiem każdego nowego roku do domeny publicznej trafiają tysiące zdjęć, obrazów, książek, muzyki, filmów. 1 stycznia to bowiem Dzień Domeny Publicznej, w którym do domeny publicznej przechodzą utwory, które zostały stworzone przez twórców zmarłych 70 lat temu. W praktyce oznacza to,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764