logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Łączenie kampanii Google Ads z działaniami SEO - dlaczego warto to robić

  PR 09.05.2022, przeczytano 305 razy

Zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce to jeden z najczęściej wybieranych sposobów na reklamę online. Nie ma w tym nic dziwnego, bo wyszukiwarka Google dociera do ponad 96% internautów w Polsce. Taki wynik naprawdę robi wrażenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laczenie-kampanii-google-ads-z-dzialaniami-seo---dlaczego-warto-to-robic,395764,artykul.html

Kiedy już zdecydujemy się na podjęcie działań, pojawia się jednak pytanie – lepiej postawić na pozycjonowanie czy wykupić płatne reklamy? A może by tak jedno i drugie?

Pozycjonowanie strony a kampania Google Ads – różnice

Mogłoby się wydawać, że między płatnym i bezpłatnym pozyskiwaniem ruchu jest tylko jedna zasadnicza różnica – cena. W praktyce różnic jest dużo więcej. Korzystając z płatnych kampanii, możemy natychmiastowo zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i poprawić konwersję. W przypadku pozycjonowania na wyniki trzeba poczekać nieco dłużej.

To jednak nie wszystko. Korzystając z płatnych reklam, nasza strona wyświetla się w zupełnie innych miejscach, niż w przypadku organicznych wyników wyszukiwania. Dodatkowo w przypadku kampanii Google Ads wystarczy tylko stworzyć odpowiednią konfigurację. Pozycjonowanie strony jest procesem dużo trudniejszym, na który składa się wiele elementów.

Pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads?

Co najlepiej wybrać? Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba rozwiązania mają swoje mocne i słabe strony. Korzyści, które można uzyskać dzięki pozycjonowaniu SEO to między innymi:

  • Za wysoką pozycję w organicznych wynikach nie trzeba płacić
  • Algorytmy wyświetlają naszą stronę w najbardziej dopasowanych wynikach, co może przełożyć się na konwersję
  • Jest to sposób na długoterminowe zwiększenie ruchu na stronie

W przypadku kampanii Google Ads mamy do czynienia z zupełnie innymi zaletami. Korzyści, które oferują reklamy Google to przede wszystkim:

  • Zwiększenie ilości ruchu na stronie jest natychmiastowe
  • Sami wybieramy, pod jakimi frazami chcemy wyświetlać naszą stronę
  • Reklamy umożliwiają precyzyjne docieranie do osób zainteresowanych

Po co wybierać, skoro można połączyć?

W praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby budować widoczność strony wielowymiarowo. Połączenie pozycjonowania i reklam Google może dać najlepsze i najszybsze efekty. Kampania reklamowa skutecznie zwiększy liczbę osób odwiedzających stronę już od pierwszego dnia. W tym samym czasie można jednak również podejmować działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach organicznych.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zwiększymy liczbę klientów w krótkim terminie, ale także będziemy budowali stabilną pozycję strony. Takie połączenie pozwoli długoterminowo zwiększyć liczbę wejść na stronę, co przełoży się na konwersję i liczbę klientów.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl

Źródło: internetica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764