logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Łączenie kampanii Google Ads z działaniami SEO - dlaczego warto to robić

  PR 09.05.2022, przeczytano 601 razy

Zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce to jeden z najczęściej wybieranych sposobów na reklamę online. Nie ma w tym nic dziwnego, bo wyszukiwarka Google dociera do ponad 96% internautów w Polsce. Taki wynik naprawdę robi wrażenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laczenie-kampanii-google-ads-z-dzialaniami-seo---dlaczego-warto-to-robic,395764,artykul.html

Kiedy już zdecydujemy się na podjęcie działań, pojawia się jednak pytanie – lepiej postawić na pozycjonowanie czy wykupić płatne reklamy? A może by tak jedno i drugie?

Pozycjonowanie strony a kampania Google Ads – różnice

Mogłoby się wydawać, że między płatnym i bezpłatnym pozyskiwaniem ruchu jest tylko jedna zasadnicza różnica – cena. W praktyce różnic jest dużo więcej. Korzystając z płatnych kampanii, możemy natychmiastowo zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i poprawić konwersję. W przypadku pozycjonowania na wyniki trzeba poczekać nieco dłużej.

To jednak nie wszystko. Korzystając z płatnych reklam, nasza strona wyświetla się w zupełnie innych miejscach, niż w przypadku organicznych wyników wyszukiwania. Dodatkowo w przypadku kampanii Google Ads wystarczy tylko stworzyć odpowiednią konfigurację. Pozycjonowanie strony jest procesem dużo trudniejszym, na który składa się wiele elementów.

Pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads?

Co najlepiej wybrać? Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba rozwiązania mają swoje mocne i słabe strony. Korzyści, które można uzyskać dzięki pozycjonowaniu SEO to między innymi:

  • Za wysoką pozycję w organicznych wynikach nie trzeba płacić
  • Algorytmy wyświetlają naszą stronę w najbardziej dopasowanych wynikach, co może przełożyć się na konwersję
  • Jest to sposób na długoterminowe zwiększenie ruchu na stronie

W przypadku kampanii Google Ads mamy do czynienia z zupełnie innymi zaletami. Korzyści, które oferują reklamy Google to przede wszystkim:

  • Zwiększenie ilości ruchu na stronie jest natychmiastowe
  • Sami wybieramy, pod jakimi frazami chcemy wyświetlać naszą stronę
  • Reklamy umożliwiają precyzyjne docieranie do osób zainteresowanych

Po co wybierać, skoro można połączyć?

W praktyce nic nie stoi na przeszkodzie, aby budować widoczność strony wielowymiarowo. Połączenie pozycjonowania i reklam Google może dać najlepsze i najszybsze efekty. Kampania reklamowa skutecznie zwiększy liczbę osób odwiedzających stronę już od pierwszego dnia. W tym samym czasie można jednak również podejmować działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach organicznych.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zwiększymy liczbę klientów w krótkim terminie, ale także będziemy budowali stabilną pozycję strony. Takie połączenie pozwoli długoterminowo zwiększyć liczbę wejść na stronę, co przełoży się na konwersję i liczbę klientów.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl

Źródło: internetica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764