logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lech jest warzony dzięki energii z wiatru

  PR 18.01.2022, przeczytano 944 razy
ilustracja

Ludzie wykorzystują wiatr do różnych celów: żeglowania, latania, a jak się okazuje, można go używać także do warzenia piwa. Co ma do wiatru Lech i dlaczego wiatraki znalazły się na jego nowej puszce?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lech-jest-warzony-dzieki-energii-z-wiatru,394432,artykul.html

Lech jako jedna z pierwszych marek piwnych w Polsce wykorzystuje do produkcji energię wiatrową. Współpraca Kompanii Piwowarskiej z RWE, niemieckim producentem energetycznym, została zainaugurowana w 2019 roku, dając Kompanii Piwowarskiej możliwość zakupu takiej samej ilości energii pozyskiwanej z wiatru, jaka jest potrzebna do rocznego uwarzenia piwa Lech. Marka staje się zatem zielona nie tylko z powodu koloru jej butelek.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że aż 85% Polaków postrzega zanieczyszczenie środowiska jako ważny problem, a świadomość ekologiczna w społeczeństwie dynamicznie rośnie, zwłaszcza wśród osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, czyli w grupie wiekowej konsumentów Lecha. Część z nich uważa, że odpowiedzialność ekologiczna leży po stronie rządu, ale spoczywa także na producentach. Korzystanie z odnawialnych źródeł energii to duży krok Kompanii w stronę spełnienia tych oczekiwań.

Na tym jednak nie kończą się działania proekologiczne Lecha. Aby zmniejszyć ilość zużywanego plastiku, marka od kilku lat dostarcza na imprezy i festiwale muzyczne kubki rPET, które są wykonane w 100% z recyklatu i w 100% nadają się do ponownego przetworzenia. Oprócz tego Lech zorganizował zbiórkę surowców wtórnych na eventach, których był partnerem. W sąsiedztwie swojego poznańskiego browaru prowadzi skup butelek. Od poniedziałku do piątku można oddać tam wszystkie butelki zwrotne (dowolnej marki), bez potrzeby okazywania paragonu.

O korzystaniu z energii wiatrowej przez markę Lech konsument może dowiedzieć się m.in. z mediów społecznościowych marki. Bohaterami postów, które ukazują dwie strony wiatru (dokuczliwą i pożyteczną) są znani ambasadorzy marki – Ola Kot i Krzysztof JANKES Jankowski. Ponadto, marka podjęła współpracę z youtube’owym kanałem Planeta Faktów oraz z Masny Kanał. Kampania obejmuje także specjalny format displayu pokazujący ile energii wiatrowej wytworzono od początku roku dzięki współpracy RWE i Lecha. Szczególnym elementem kampanii jest limitowana wersja lechowej puszki, zaprojektowana przez agencję PRISM Studio. Jest ona dostępna w sklepach już od grudnia, a jej dystrybucja potrwa do połowy lutego.

W 2022 roku marka planuje kolejne kroki w stronę czystszego środowiska, m.in. w zakresie opakowań zwrotnych oraz recyclingu.

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764