logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mandarynka w kampanii świątecznej Ikea w duchu zero waste

  PR 29.12.2020, przeczytano 1003 razy
ilustracja

Okres Świąt kojarzy nam się nie tylko z chwilami spędzanymi z rodziną, ale również pysznymi daniami, które goszczą na naszym stole. IKEA w swojej kampanii przypomina, że ten moment w roku wcale nie musi oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z „poświątecznych” talerzy. Marka w zabawny sposób zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborów podczas Świąt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mandarynka-w-kampanii-swiatecznej-ikea-w-duchu-zero-waste,389717,artykul.html

W swojej najnowszej kampanii IKEA zwraca uwagę, że szczególnie dużo jedzenia marnuje się właśnie w świątecznym okresie. Przygotowując wtedy posiłki, często nie jesteśmy w stanie zjeść wszystkiego, a pozostałości z talerza zazwyczaj lądują w koszu. Każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia1. Nawet 53,75% z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki2. Można temu jednak zapobiegać poprzez rozsądne kupowanie i odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktów spożywczych i potraw.

Film IKEA - wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller - opowiada historię małego chłopca, bawiącego się w zimowy dzień na śniegu, w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem jednak sprawy przybierają coraz dziwniejszy obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze, które są w nienaturalnych, gigantycznych rozmiarach, w tym mandarynka. Owoc toczy się niczym wielka piłka, przed którą chłopiec próbuje uciekać. Ten zabieg ma podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków. Na samym końcu pojawia się proste rozwiązanie i dowiadujemy się, że nadmiar przepysznych dań, zamiast trafić do kosza, może zostać dobrze wykorzystany. Wystarczy, że zapakujemy je do pojemników na żywność z serii IKEA 365+, aby przechować je na przykład na następny dzień.

Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje. Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie. - Agata Czachórska, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce

Świąteczna kampania wpisuje się w misję firmy, którą już od kilku lat kieruje się IKEA we wszystkich swoich działaniach. Marka chce inspirować swoich klientów do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Proponuje w swojej ofercie wiele produktów, umożliwiających racjonalne gospodarowanie jedzeniem, jak na przykład pojemniki pozwalające dłużej przechowywać pozostałości w lodówce. Dodatkowo IKEA od kilku lat szuka sposobów na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, między innymi przez program Food Waste Watcher. Jest to globalna inicjatywa Grupy IKEA mająca na celu redukcję odpadów żywnościowych na etapie przygotowania posiłków dla klientów. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 roku udało się uratować 236 000 kg żywności, co daje łącznie 600 000 posiłków.

Tym, którzy czują się jeszcze nieco niepewnie i nie wiedzą, co mogliby zrobić, aby być bardziej przyjaznym środowisku, z pomocą przyjdzie aplikacja IKEA Better Living, do pobrania na iOS i Android. Podpowiada ona proste, codzienne czynności, które wspierają prowadzenie zrównoważonego życia w domu, takie jak wyłączanie monitora, branie krótszego prysznica czy naturalne suszenie prania. Lista obejmuje w sumie ponad 70 aktywności – do każdej dołączona jest informacja o korzyściach, jakie przynosi dla środowiska i naszego portfela. Aplikacja pozwala obserwować efekty swoich działań oraz współzawodniczyć z innymi o osiągnięcie najlepszego rezultatu.

Kampania wystartowała 14 grudnia w kanałach online, a 21 grudnia pojawiła się również w TV.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację spotu na polski rynek oraz równoległą kampanię wspierającą, gdzie wraz z marką mówi o konkretnych rozwiązaniach IKEA, które pomagają być bardziej eko.

Źródło: VMLY&R Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764