logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mark Andy, PC Print i Emipak partnerami spotkania Polskiej Izby Fleksografów

  PR 18.11.2022, przeczytano 293 razy
ilustracja

Polska Izba Fleksografów wraz z partnerami – firmami Mark Andy, Emipak (przedstawicielem BST w naszym kraju) i PC Print – zorganizowała szkolenie dedykowane specjalistom z branży fleksograficznej, zaangażowanym w techniczne aspekty produkcji. Wydarzenie odbywało się w dniach 26 i 27 października br. w Warszawie w dwóch odsłonach. Pierwszego dnia miało ono charakter teoretyczny, drugiego – w warszawskim Centrum Technologicznym Mark Andy – typowo warsztatowy. Wzięli w nim udział operatorzy maszyn i drukarze, technologowie, ale także menedżerowie produkcji, pracownicy przygotowalni i przedstawiciele działów handlowych. Mogli oni tu z jednej strony uzyskać czysto teoretyczne informacje, ale szczególnie ciekawą propozycją organizatorów były warsztaty, podczas których przygotowywano i drukowano wspólnie z uczestnikami prace na maszynach fleksograficznych i hybrydowych Mark Andy (uwzględniających różne technologie drukowania i uszlachetniania). Goście otrzymali więc przy tej okazji sporą dawkę wiedzy praktycznej, potrzebnej w ich codziennej pracy. Wartością dodaną wydarzenia – jak podkreślali jego uczestnicy – była również możliwość wymiany doświadczeń i aspekt integracyjny – m.in. podczas wspólnej kolacji wieńczącej pierwszy dzień spotkania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mark-andy%2C-pc-print-i-emipak-partnerami-spotkania-polskiej-izby-fleksografow,398020,artykul.html

Pierwszy dzień spotkania, o charakterze konferencyjnym, odbywał się w hotelu Arche w Warszawie. Krzysztof Skrobot – dyrektor Polskiej Izby Fleksografów przygotował z myślą o uczestnikach warsztatów bogate wystąpienie teoretyczne poświęcone fleksografii. Omówił tu różnego rodzaju zagadnienia związane z tą techniką drukowania – od jej podstaw, poprzez kluczowe zmienne procesu druku fleksograficznego, kwestie związane z podłożami drukowymi, farbami, tulejami, wałkami w zespołach drukujących, cylindrami rastrowymi i systemami raklowymi, a także fotopolimerowymi formami drukowymi, taśmami kompresyjnymi/montażowymi. Zwrócił też uwagę na bardzo ważny dla każdej drukarni proces akceptacji zlecenia przez klienta.

- Zależało nam, by nie tylko przybliżyć uczestnikom szkoleń te zagadnienia - mówi Krzysztof Skrobot – ale także usystematyzować wiedzę dotyczącą produkcji poligraficznej. Miło nam, że nasza konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem właścicieli drukarń wąsko- i szerokowstęgowych, którzy delegowali na nie swoich pracowników, na co dzień zaangażowanych w procesy produkcyjne, w tym obsługę maszyn. Omawiając poszczególne zagadnienia chcieliśmy zainteresować naszych gości tematami, z którymi być może nie spotkali się jeszcze w swojej pracy, ale także zainspirować ich do zmian, jeśli ich poszukują. Pierwszy dzień konferencji w naszych założeniach miał być wstępem do części warsztatowej, podczas której w siedzibie jednego z partnerów konferencji – firmy Mark Andy – nasi goście mogli zapoznać się z zainstalowanymi w jej Centrum Technologicznym maszynami fleksograficznymi i hybrydowymi, a także samodzielnie ustawić ich parametry w kontekście drukowania etykiet w różnych technologiach, by następnie porównać je ze sobą.

Drugi dzień rozpoczęła prezentacja maszyny fleksograficznej Mark Andy Evolution Series E3; tu swoje rozwiązania demonstrowali też dwaj pozostali partnerzy – firmy Emipak i PC Print. Pierwsza z nich zaprezentowała system marki BST (której Emipak jest polskim przedstawicielem) do 100% kontroli druku, zaimplementowany w maszynie Evolution Series E3. Natomiast prezentacja PC Print (wyłącznego partnera w Polsce firmy L. Kurz) dotyczyła wzbogacania realizowanych w technice fleksograficznej wydruków metodą cold stampingu. Jak podkreślali jej przedstawiciele, bardzo ważnym punktem był dobór odpowiednich parametrów transferu, gwarantujące najwyższą jakość uszlachetniania.

Prezentując maszynę Evolution Series E3, przedstawiciele firmy Mark Andy zwracali uwagę na prostotę jej obsługi, elastyczność i wydajność. Goście mogli zapoznać się nie tylko z samym urządzeniem i jego funkcjami, ale uzyskali również przy tej okazji nieco wiedzy teoretycznej, dotyczącej druku fleksograficznego. Mogli również sami regulować maszynę i przygotowywać ją do drukowania etykiet, które były realizowane również w pozostałych prezentowanych maszynach.

Kolejnymi były hybrydowe Digital Series HD i Digital Series iQ, łączące w sobie technologię cyfrową (inkjetową) z konwencjonalnymi modułami do uszlachetniania i wykańczania wydruków (np. tłoczenia folią, złocenia, sztancowania itd.). Tu zapoznano uczestników spotkania z drukiem inkjetowym, a także z funkcjami urządzeń. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Evolution Series, uczestnicy również mogli przygotować maszyny do produkcji etykiet.

Jako ostatnia została zaprezentowana cyfrowa maszyna tonerowa Digital Pro 3, w której – poza analogicznymi pracami testowymi – wydrukowano etykiety ze zdjęciami uczestników szkolenia, wykonanymi podczas spotkania.

We wszystkich prezentacjach kluczowym założeniem organizatorów i partnerów było zaangażowanie uczestników szkoleń w proces przygotowania prac do drukowania, a następnie nadzorowania całego procesu. Drugim ważnym aspektem była możliwość porównania etykiet wykonanych w różnych technologiach i konfiguracjach sprzętowych. Uczestnicy mogli przez cały czas zadawać pytania, a także zgłaszać problemy, na jakie napotykają w codziennej pracy. Organizatorzy wspólnie próbowali przedstawiać sposoby radzenia sobie z nimi.

Krzysztof Skrobot podkreśla, że poza poszerzeniem wiedzy wśród uczestników, Polskiej Izbie Fleksografów zależało na tym, aby stworzyć właściwą przestrzeń do wymiany doświadczeń.

- Mamy nadzieję, obserwując zainteresowanie naszych gości podczas tego wydarzenia, że to pierwsze, pilotażowe – jak sami je nazywamy – spotkanie szkoleniowo-warsztatowe nie będzie ostatnim. Jak widać branża potrzebuje tego rodzaju wydarzeń. Chciałbym przy tej okazji podziękować naszym partnerom: firmom Mark Andy – która udostępniła nam swoje maszyny drukujące, Emipak – dostawcy systemów inspekcji druku marki BST, wykorzystanych przy weryfikacji prac szkoleniowych oraz PC Print – dystrybutorowi folii Kurz, jakie zostały zastosowane przy uszlachetnianiu etykiet. Mamy nadzieję, że w przyszłości również inne firmy włączą się w organizację tego typu wydarzeń. Zapraszamy przedstawicieli branży fleksograficznej, aby zgłaszali nam tematy, które szczególnie ich interesują, a które być może staną się motywem przewodnim kolejnych naszych konferencji szkoleniowo-warsztatowych – podsumowuje Krzysztof Skrobot.

ilustracjastrzałka

Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna

www.pai.info.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sinajet 0604MT w Poligrafii Małopolskiej
Ploter tnący to kolejna inwestycja nowosądeckiej drukarni Poligrafia Małopolska w rozbudowę własnego parku maszynowego. Grafmasz tym samym wdrożył kolejny ploter tnąco-bigujący 0604 MT. Instalacja miała miejsce w drugim kwartale 2022 roku.
Mimo niespokojnej sytuacji gospodarczej koncern Koenig & Bauer dzięki dobremu udanemu kwartałowi znajduje się na ścieżce wzrostu. Podobnie jak wiele przedsiębiorstw produkcyjnych, Koenig & Bauer wciąż znajduje się w sytuacji, w której z jednej strony ma do czynienia z wysokim portfelem zamówień, a z drugiej z wpływem wielu negatywnych czynników zewnętrznych, głównie po stronie...
Wytrzymałe etykiety z technologią Mark Andy – w odpowiedzi na zmiany klimatyczne
Podstawowe funkcje etykiet to dekorowanie produktu i dostarczanie konsumentom informacji na jego temat: od półek supermarketu, poprzez apteki czy systemy logistyczne, po różne sektory transportu. Dlatego tak ważna jest możliwość wykorzystania ich w różnych warunkach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Zdaniem firmy Mark Andy, rosnące oczekiwania, a...
Kompletne rozwiązania do automatycznej produkcji kalendarzy Head-one i Cal-one
Tegoroczna premiera HEAD-one, automatu do produkcji wypukłych główek do kalendarzy sprawiła, że w firmie Akonda portfolio urządzeń do produkcji kalendarzy jest już kompletne! Drukarnie oferujące kalendarze trójdzielne otrzymują rozwiązania do automatyzacji, co przekłada się na zwiększenie ilości i jakości produkcji. - Z kalendarzy ściennych będziemy...
HP Jet Fusion 5400 i Metal Jet S100: nowości dla branży produkcyjnej
Na targach Formnext firma HP zaprezentowała nowe części produkcyjne Metal Jet od firmy John Deere, nowe funkcjonalności technologii Multi Jet Fusion takie jak wydruk białych części, współpraca w zakresie rozwoju materiałów i post processingu oraz nowy program recyklingu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764