logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Microsoft Imagine Cup 2015: Polacy poza podium

  PR 01.08.2015, przeczytano 1675 razy
ilustracjastrzałka
Prezentacja polskiej drużyny Serious English Name na stronie imaginecup.com

Jury w Seattle zdecydowało, że w tym roku pierwsze miejsce w kategorii „Gry” przypadnie logicznej platformówce IzHard, zaprojektowanej przez zespół studentów z Rosji. Z kolei w kategorii „Projekty Społeczne” tryumfował zespół australijskich studentów, z projektem Virtual Dementia Experience. W kategorii „Innowacje” na najwyższym stopniu podium stanęła drużyna z Brazylii z pomysłem „Clothes for Me”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/microsoft-imagine-cup-2015%3A-polacy-poza-podium,25573,artykul.html

Każdy ze zwycięskich zespołów otrzymał po 50 tys. dolarów nagrody, a także dedykowane szkolenia, dzięki którym będzie mógł dalej rozwijać swój projekt. Teraz zwycięzcy staną do walki o Puchar Imagine Cup i prywatne spotkanie z CEO Microsoft, Satyą Nadellą.

Warto odnotować, że w kategorii „Gry” Polskę reprezentował zespół Serious English Name, w składzie: Bartosz Jędrasik, Renata Ciesielska, Łukasz Kraśniewski, Piotr Rachubiński oraz mentor Piotr Jaszczyk. Studenci z Uniwersytetu Łódzkiego stworzyli grę „Bandbarian”.

Choć naszym reprezentantom nie udało się wskoczyć na podium, to gra wzbudziła zachwyt publiczności zgromadzonej na światowych finałach Imagine Cup w Seattle. Polska drużyna wykorzystała w swoim projekcie rozwiązania z pogranicza technologii ubieralnych (wearables), rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) oraz cloud computingu.

Kluczowym i nieodłącznym elementem gry „Bandbarian” jest opaska Fitbit. To naszpikowany najnowocześniejszą technologią gadżet, dzięki któremu granica między grą, a rzeczywistością staje się płynna. Opaska gromadzi dane o aktywności fizycznej użytkownika w realnym świecie i transmituje je bezpośrednio na awatar gracza: barbarzyńcę przemierzającego wirtualny świat „Bandbarian”. Wbudowane w opaskę sensory oraz czujniki potrafią przetwarzać aktywność gracza na parametry głównego bohatera gry. Obliczają takie wskaźniki jak: kondycja, tężyzna fizyczna, sprawność, szybkość etc. W ten sposób gracz może dosłownie „przenieść się” do gry. Im większa aktywność fizyczna gracza – tym silniejszy i sprawniejszy staje się jego wojownik. Celem gry jest zachęcenie graczy do podjęcia większej aktywności fizycznej i prowadzenia sportowego trybu życia.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Microsoft

imaginecup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764