logo
WIEDZA

Najgorętszy czas dla e-commerce

  PR 07.11.2017, przeczytano 379 razy

Właśnie rozpoczyna się najaktywniejszy okres w roku dla e-commerce – zbliża się Boże Narodzenie poprzedzone przez kilka innych okazji do świętowania. Zakupy świąteczne w 2016 roku pochłonęły 74,486 mld zł, z czego te zrobione przez Internet kosztowały 4,7 mld zł – o niemal 23% więcej niż rok wcześniej. Z badań wynika, że konsumenci wydają więcej, ale też coraz rzadziej zostawiają zakupy na grudzień. Dla sklepów to więc ostatni moment na poprawę strategii sprzedażowych. Mogą w tym pomóc także technologie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najgoretszy-czas-dla-e-commerce,34385,artykul.html

W 2016 roku polski konsument deklarował świąteczne wydatki na poziomie 1121 zł. Tendencja wzrostowa tych nakładów utrzymuje się od kilku lat. Aż 37% zakupów zrobiono online, co wpisuje się w bardziej ogólny kierunek rozwoju zwyczajów zakupowych Polaków. E-sklepy, które chcą wykorzystać ten potencjał, muszą pamiętać, że ponad połowa polskich konsumentów nie czekała w ubiegłym roku z zakupami świątecznymi na ostatnią chwilę – robiła je w pierwszej połowie grudnia lub nawet w listopadzie.

To więc ostatni moment na wprowadzanie jakichkolwiek ulepszeń do strategii marketingowych. Warto postawić także na rozwiązania technologiczne, w tym systemy do personalizacji marketingu i sprzedaży, które są łatwe do wdrożenia i szybko przynoszą efekty.

- Systemy personalizacji oferty odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy nie tylko lubią być traktowani indywidualnie, ale też cenią sobie wygodę oraz swój własny czas. Dzięki automatyzacji i rekomendacjom otrzymują ofertę skrojoną na miarę ich potrzeb. W jaki sposób? Sklep, a raczej stojąca za nim technologia podpowiada klientom produkty z największą szansą na zakup na podstawie ich zainteresowań. Dzięki temu cały proces zakupowy przebiega szybciej - klient znajduje potrzebne mu produkty łatwiej i opuszcza witrynę zadowolony – tłumaczy Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com.

U podstaw działania tego typu systemów stoi sztuczna inteligencja, wykorzystująca zaawansowane algorytmy uczenia się. Silnik rekomendacji gromadzi, analizuje i przetwarza dane o zachowaniach klientów na stronie sklepu. Na podstawie preferencji kupujących powstają rekomendacje, dzięki którym sklepy mogą osiągnąć wzrost sprzedaży nawet na poziomie kilkunastu procent. W praktyce taki mechanizm wyświetla na stronie sklepu indywidualnie dobrane dla każdego klienta ramki z proponowanymi i wybranymi specjalnie dla niego produktami, które mają za zadanie pomóc kupującemu szybciej znaleźć właściwy prezent lub skompletować większy zestaw podarunkowy.

– Badania pokazują, że dzięki silnikowi QuarticON.com sprzedaż wzrasta średnio o 12%, czyli co 8 kupujący dodaje do koszyka kolejny produkt – mówi Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com. – Nasze rozwiązanie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań ze strony właściciela sklepu, co klienci bardzo doceniają, zwłaszcza w tak gorącym czasie, jak okres przedświąteczny.

Źródło: QuarticON.com

www.quarticon.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sieci handlowe inwestują w e-handel, aby być bliżej klienta który odwiedza ich w tradycyjnych sklepach. Jednak aby odnieść sukces, konieczne jest zadbanie o doświadczenia, bo to gwarantuje lepsze dotarcie z właściwą ofertą. Rozwiązaniem dla detalistów jest VynamicTM Engage ‒ pakiet narzędzi, które zwiększą zaangażowanie konsumentów i przyczyniają...
Druk 3D trafi pod strzechy?
Żyjemy się w epoce, która podlega ciągłym zmianom ze względu na szybko rozwijające się technologie, czego doskonałym przykładem jest druk przestrzenny. Na początku był on wykorzystywany wyłącznie w przemyśle, ale teraz coraz częściej trafia również pod przysłowiowe strzechy. Według badania przeprowadzonego przez OnePoll, aż 50 procent respondentów z Polski nie wyklucza...
Cykl życia użytkownika aplikacji mobilnej
Z danych Adjust wynika, że aż 80% użytkowników przestaje korzystać z aplikacji mobilnej już dzień po jej zainstalowaniu. Czy konsumenci powracają do aplikacji, których nie używali przez długi czas? Charakterystykę przeciętnego użytkownika przybliża Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager Adexon.
Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone