logo
WIEDZA

Najgorętszy czas dla e-commerce

Mateusz Zawiślak  PR 07.11.2017, przeczytano 336 razy

Właśnie rozpoczyna się najaktywniejszy okres w roku dla e-commerce – zbliża się Boże Narodzenie poprzedzone przez kilka innych okazji do świętowania. Zakupy świąteczne w 2016 roku pochłonęły 74,486 mld zł, z czego te zrobione przez Internet kosztowały 4,7 mld zł – o niemal 23% więcej niż rok wcześniej. Z badań wynika, że konsumenci wydają więcej, ale też coraz rzadziej zostawiają zakupy na grudzień. Dla sklepów to więc ostatni moment na poprawę strategii sprzedażowych. Mogą w tym pomóc także technologie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najgoretszy-czas-dla-e-commerce,34385,artykul.html

W 2016 roku polski konsument deklarował świąteczne wydatki na poziomie 1121 zł. Tendencja wzrostowa tych nakładów utrzymuje się od kilku lat. Aż 37% zakupów zrobiono online, co wpisuje się w bardziej ogólny kierunek rozwoju zwyczajów zakupowych Polaków. E-sklepy, które chcą wykorzystać ten potencjał, muszą pamiętać, że ponad połowa polskich konsumentów nie czekała w ubiegłym roku z zakupami świątecznymi na ostatnią chwilę – robiła je w pierwszej połowie grudnia lub nawet w listopadzie.

To więc ostatni moment na wprowadzanie jakichkolwiek ulepszeń do strategii marketingowych. Warto postawić także na rozwiązania technologiczne, w tym systemy do personalizacji marketingu i sprzedaży, które są łatwe do wdrożenia i szybko przynoszą efekty.

- Systemy personalizacji oferty odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy nie tylko lubią być traktowani indywidualnie, ale też cenią sobie wygodę oraz swój własny czas. Dzięki automatyzacji i rekomendacjom otrzymują ofertę skrojoną na miarę ich potrzeb. W jaki sposób? Sklep, a raczej stojąca za nim technologia podpowiada klientom produkty z największą szansą na zakup na podstawie ich zainteresowań. Dzięki temu cały proces zakupowy przebiega szybciej - klient znajduje potrzebne mu produkty łatwiej i opuszcza witrynę zadowolony – tłumaczy Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com.

U podstaw działania tego typu systemów stoi sztuczna inteligencja, wykorzystująca zaawansowane algorytmy uczenia się. Silnik rekomendacji gromadzi, analizuje i przetwarza dane o zachowaniach klientów na stronie sklepu. Na podstawie preferencji kupujących powstają rekomendacje, dzięki którym sklepy mogą osiągnąć wzrost sprzedaży nawet na poziomie kilkunastu procent. W praktyce taki mechanizm wyświetla na stronie sklepu indywidualnie dobrane dla każdego klienta ramki z proponowanymi i wybranymi specjalnie dla niego produktami, które mają za zadanie pomóc kupującemu szybciej znaleźć właściwy prezent lub skompletować większy zestaw podarunkowy.

– Badania pokazują, że dzięki silnikowi QuarticON.com sprzedaż wzrasta średnio o 12%, czyli co 8 kupujący dodaje do koszyka kolejny produkt – mówi Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com. – Nasze rozwiązanie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań ze strony właściciela sklepu, co klienci bardzo doceniają, zwłaszcza w tak gorącym czasie, jak okres przedświąteczny.

Źródło: QuarticON.com

www.quarticon.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
Case study: Senuto i Pracuj.pl, czyli jak wygenerować 100 tys. odsłon miesięcznie
Dzięki wykorzystaniu koncepcji topical authority w praktyce oraz zastosowaniu algorytmów dostarczonych przez Senuto, w serwisie Pracuj.pl wygenerowano 100 tys. wizyt miesięcznie. Jak udało się osiągnąć tak dużą liczbę? Czym jest topical authority oraz jak wyglądał proces współpracy? O tym w artykule Damiana Sałkowskiego, CEO Senuto i Sebastiana Mioduszewskiego,...
 
poniedziałek 18.06.2018, 159 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone