logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Oki obala mity dotyczące korzystania z urządzeń wielofunkcyjnych

  PR 20.11.2011, przeczytano 840 razy

Do tej pory panowało przekonanie, że pracownicy biurowi podchodzą z rezerwą do dodatkowych funkcji urządzeń drukujących, takich jak: wydruki niestandardowe, kolorowe kopiowanie, skanowanie czy obsługa faksu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Oki pokazują jednak wyraźną zmianę podejścia: w małych i średnich firmach, które zdecydowały się na zakup urządzenia wielofunkcyjnego (MFP), systematycznie wykorzystywane są wszystkie jego możliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oki-obala-mity-dotyczace-korzystania-z-urzadzen-wielofunkcyjnych,13969,artykul.html

MFP łączą w sobie możliwości wielu urządzeń. Model MC860 (a tym bardziej obecnie oferowane modele, które go zastąpiły – MC851/861), na podstawie którego Oki sprawdzało sposób korzystania z MFP, pozwala na druk w formatach A3 i A4, wydruk wizytówek, etykiet na płyty CD, banerów i plakatów, a także oferuje inne funkcje: kopiowanie w kolorze, odbieranie i wysyłanie faksów, skanowanie dokumentów i przesyłanie ich do sieci, na adres e-mail, a nawet bezpośrednio na pamięć USB. Pomimo dostarczania tak różnorodnych możliwości, gabarytami MC860 niewiele różni się od spotykanych na rynku MFP A4.

Dlaczego boimy się urządzeń wielofunkcyjnych?

Na pytanie dotyczące przyczyn outsourcingu usług związanych z drukiem, który dzięki możliwościom MFP można realizować we własnym zakresie, przedsiębiorcy odpowiadają, że nauka obsługi wszystkich możliwości tych urządzeń może trwać zbyt długo. Mają też obawy, czy koszty błędów pracowników nie będą przewyższały zysków z takiego rozwiązania. Dlatego do dziś pokutowało przekonanie, że firmy korzystające z urządzeń wielofunkcyjnych, najczęściej korzystają z nich jak ze zwykłych drukarek.

Okazuje się jednak, że urządzenie wielofunkcyjne nie musi stanowić wyzwania dla pracowników. Jak pokazało badanie: dzięki intuicyjnej, uproszczonej obsłudze, chętniej korzystają z pełni możliwości, jakie daje MFP.

Przełomowe wyniki badań

Badanie przeprowadzone przez Oki wśród właścicieli urządzenia wielofunkcyjnego MC860 po trzech miesiącach jego użytkowania, pokazało zdecydowanie pozytywne nastawienie respondentów do bogatych możliwości urządzenia i obaliło mit o tym, że MFP są wykorzystywane głównie jako drukarki.

Wyniki przedstawione w liczbach mówią same za siebie:

  • 91% użytkowników MC860 było zadowolonych, lub bardzo zadowolonych z ogólnej pracy urządzenia.
  • 100% respondentów korzystało z funkcji druku, 80% z kolorowego kopiowania, 78% z funkcji skanowania dokumentów, a 47% odbierało faksy.
  • Ponadto użytkownicy byli pozytywnie zaskoczeni indywidualnymi aspektami funkcjonalności MFP, podkreślając prędkość druku i skanowania, wydajność i jakość druku w kolorze, a także jakość skanowania i kopiowania.


W ten sposób obalono mit o trudnej obsłudze urządzeń MFP. Zainspirowana sukcesami MC860 i opiniami użytkowników zebranymi podczas badania, firma OKI wprowadziła dwa nowe modele w serii: MC851 oraz MC861. Klienci zapytani o oczekiwania związane z kolejnymi modelami kolorowych MFP wskazywali bowiem na niższy koszt zakupu oraz mniejszy koszt wydruku strony. W odpowiedzi na te sugestie powstał model MC851 – dla tych, którzy szukają bardzo korzystnej oferty cenowej przy zakupie urządzenia oraz MC861 oferujący większą pojemność tonera i tym samym zmniejszający koszty eksploatacji urządzenia.

Źródło: Oki Systems

Dodatkowe informacje:

Oki Systems (Polska) Sp. Z o.o. jest odziałem Oki Europe z siedzibą w Londynie, która to z kolei jest działem Oki Data Corporation, globalnej firmy zajmującej się działalnością typu business-to-business, która koncentruje się na tworzeniu profesjonalnych drukujących produktów, aplikacji i usług komunikacyjnych typu in-house, mających zwiększać wydajność dzisiejszych i przyszłych przedsięwzięć. Roczny obrót Oki Europe stanowi ponad 50% globalnego obrotu grupy Oki Data Corporations.

Jest to firma o ugruntowanej pozycji jednej z wiodących marek rozwiązań w obszarze druku, zarówno pod względem wartości, jak i sprzedanych produktów. Portfolio Oki Europe obejmuje sześć oddzielnych segmentów: drukarki kolorowe i czarno-białe, urządzenia wielofunkcyjne, które łączą w sobie funkcje druku, kopiowania, skanowania i faksowania, drukarki igłowe, faksy oraz specjalistyczne drukarki dla materiałów typu point-of-sales i produkcji. Oki Europe została założona w 1990 r. i zatrudnia obecnie ok. 1200 osób w 21 zakładach produkcyjnych i biurach. Jest reprezentowana w 60 krajach regionu EMEA.

Oki Data Corporation jest częścią Oki Electric Industry Co. Ltd. z siedzibą w Tokyo, który jako pierwszy japoński producent telekomunikacyjny został założony w 1881 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764