logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Oki obala mity dotyczące korzystania z urządzeń wielofunkcyjnych

  PR 20.11.2011, przeczytano 1534 razy

Do tej pory panowało przekonanie, że pracownicy biurowi podchodzą z rezerwą do dodatkowych funkcji urządzeń drukujących, takich jak: wydruki niestandardowe, kolorowe kopiowanie, skanowanie czy obsługa faksu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Oki pokazują jednak wyraźną zmianę podejścia: w małych i średnich firmach, które zdecydowały się na zakup urządzenia wielofunkcyjnego (MFP), systematycznie wykorzystywane są wszystkie jego możliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oki-obala-mity-dotyczace-korzystania-z-urzadzen-wielofunkcyjnych,13969,artykul.html

MFP łączą w sobie możliwości wielu urządzeń. Model MC860 (a tym bardziej obecnie oferowane modele, które go zastąpiły – MC851/861), na podstawie którego Oki sprawdzało sposób korzystania z MFP, pozwala na druk w formatach A3 i A4, wydruk wizytówek, etykiet na płyty CD, banerów i plakatów, a także oferuje inne funkcje: kopiowanie w kolorze, odbieranie i wysyłanie faksów, skanowanie dokumentów i przesyłanie ich do sieci, na adres e-mail, a nawet bezpośrednio na pamięć USB. Pomimo dostarczania tak różnorodnych możliwości, gabarytami MC860 niewiele różni się od spotykanych na rynku MFP A4.

Dlaczego boimy się urządzeń wielofunkcyjnych?

Na pytanie dotyczące przyczyn outsourcingu usług związanych z drukiem, który dzięki możliwościom MFP można realizować we własnym zakresie, przedsiębiorcy odpowiadają, że nauka obsługi wszystkich możliwości tych urządzeń może trwać zbyt długo. Mają też obawy, czy koszty błędów pracowników nie będą przewyższały zysków z takiego rozwiązania. Dlatego do dziś pokutowało przekonanie, że firmy korzystające z urządzeń wielofunkcyjnych, najczęściej korzystają z nich jak ze zwykłych drukarek.

Okazuje się jednak, że urządzenie wielofunkcyjne nie musi stanowić wyzwania dla pracowników. Jak pokazało badanie: dzięki intuicyjnej, uproszczonej obsłudze, chętniej korzystają z pełni możliwości, jakie daje MFP.

Przełomowe wyniki badań

Badanie przeprowadzone przez Oki wśród właścicieli urządzenia wielofunkcyjnego MC860 po trzech miesiącach jego użytkowania, pokazało zdecydowanie pozytywne nastawienie respondentów do bogatych możliwości urządzenia i obaliło mit o tym, że MFP są wykorzystywane głównie jako drukarki.

Wyniki przedstawione w liczbach mówią same za siebie:

  • 91% użytkowników MC860 było zadowolonych, lub bardzo zadowolonych z ogólnej pracy urządzenia.
  • 100% respondentów korzystało z funkcji druku, 80% z kolorowego kopiowania, 78% z funkcji skanowania dokumentów, a 47% odbierało faksy.
  • Ponadto użytkownicy byli pozytywnie zaskoczeni indywidualnymi aspektami funkcjonalności MFP, podkreślając prędkość druku i skanowania, wydajność i jakość druku w kolorze, a także jakość skanowania i kopiowania.


W ten sposób obalono mit o trudnej obsłudze urządzeń MFP. Zainspirowana sukcesami MC860 i opiniami użytkowników zebranymi podczas badania, firma OKI wprowadziła dwa nowe modele w serii: MC851 oraz MC861. Klienci zapytani o oczekiwania związane z kolejnymi modelami kolorowych MFP wskazywali bowiem na niższy koszt zakupu oraz mniejszy koszt wydruku strony. W odpowiedzi na te sugestie powstał model MC851 – dla tych, którzy szukają bardzo korzystnej oferty cenowej przy zakupie urządzenia oraz MC861 oferujący większą pojemność tonera i tym samym zmniejszający koszty eksploatacji urządzenia.

Źródło: Oki Systems

Dodatkowe informacje:

Oki Systems (Polska) Sp. Z o.o. jest odziałem Oki Europe z siedzibą w Londynie, która to z kolei jest działem Oki Data Corporation, globalnej firmy zajmującej się działalnością typu business-to-business, która koncentruje się na tworzeniu profesjonalnych drukujących produktów, aplikacji i usług komunikacyjnych typu in-house, mających zwiększać wydajność dzisiejszych i przyszłych przedsięwzięć. Roczny obrót Oki Europe stanowi ponad 50% globalnego obrotu grupy Oki Data Corporations.

Jest to firma o ugruntowanej pozycji jednej z wiodących marek rozwiązań w obszarze druku, zarówno pod względem wartości, jak i sprzedanych produktów. Portfolio Oki Europe obejmuje sześć oddzielnych segmentów: drukarki kolorowe i czarno-białe, urządzenia wielofunkcyjne, które łączą w sobie funkcje druku, kopiowania, skanowania i faksowania, drukarki igłowe, faksy oraz specjalistyczne drukarki dla materiałów typu point-of-sales i produkcji. Oki Europe została założona w 1990 r. i zatrudnia obecnie ok. 1200 osób w 21 zakładach produkcyjnych i biurach. Jest reprezentowana w 60 krajach regionu EMEA.

Oki Data Corporation jest częścią Oki Electric Industry Co. Ltd. z siedzibą w Tokyo, który jako pierwszy japoński producent telekomunikacyjny został założony w 1881 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764