logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Personalizuj albo giń

  PR 14.09.2017, przeczytano 958 razy

Klienci chcą personalizacji – z danych firmy Accenture wynika, że 81% konsumentów chce, aby marki ich poznały. Pozostawanie w stałym kontakcie z klientami może przełożyć się na większe zaangażowanie klientów i wzrost ich lojalności. Warunkiem efektywnej komunikacji jest jednak to, aby właściwa, spersonalizowana wiadomość dotarła do konkretnego odbiorcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/personalizuj-albo-gin,33723,artykul.html

W porównaniu z innymi kanałami komunikacji, wiadomości SMS i głosowe mają znacznie wyższe współczynniki otwarć. Dlaczego? Jednym z powodów jest to, że komunikacja głosowa i SMS rzadko jest wykorzystywana w kampaniach masowych. Istnieją również usługi, dzięki którym klienci otrzymują wiadomości głosowe zawierające ważne informacje takie jak na przykład, jednokrotny PIN, wiadomość z potwierdzeniem adresu, zmiany salda konta, alerty dotyczące zapobiegania oszustwom itd. Najnowsze badania nad trendami w komunikacji wskazują, że obok poczty elektronicznej, głos stanowi najczęstszy sposób komunikacji między firmami a odbiorcami.

– Kierowanie ogólnych wiadomości na firmowe skrzynki mailowe i smartfony już od dawna nie przynosi żadnych efektów –
mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. – Teraz liczy się komunikacja skrojona na potrzeby odbiorców, dlatego marki powinny starać się możliwie jak najlepiej poznać swoich klientów, a następnie dostarczać im spersonalizowane komunikaty. Widzimy, że coraz więcej polskich firm wdraża taką strategię i sięga po narzędzia takie jak wiadomości głosowe i SMS, aby pozostawać w stałym kontakcie ze swoją grupą docelową – dodaje.

Do klientów należy kierować informacje, które mają dla nich znaczenie oraz które przychodzą o czasie, który najlepiej im odpowiada. Dostosowanie jest szczególnie kluczowe w interakcjach konsumenckich w czasie rzeczywistym, które mają najlepsze współczynniki otwarć i reakcji. Klienci mogą negatywnie reagować na ogólne komunikaty przesyłane w tych kanałach, ze względu na to, że przyciągają ich bieżącą uwagę. Jeśli wiadomość nie jest dopasowana do ich potrzeb, często mogą uznać, że dana marka marnuje ich czas. Taka komunikacja może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, zamiast budować lojalność może zniechęcać klientów do korzystania z jej usług lub produktów.

- Dzisiaj, w świecie biznesu, w którym tak wiele marek konkuruje o każde, nawet najmniejsze zainteresowanie konsumenta, lojalność klienta uważana jest za premię. Aby ją zdobyć, marka musi nadążać za swoimi klientami i sprawiać, aby poczuli się wyjątkowo. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku interakcji z konsumentami. Jeśli marka zrobi to dobrze, dostosowanie wysyłanych treści do każdego indywidualnego konsumenta przyniesie wiele korzyści biznesowych. Matematyka jest tu prosta. Większa personalizacja = mniej rezygnacji + więcej interakcji. Więcej interakcji + terminowa komunikacja = większe możliwości sprzedaży. – podsumowuje Kamila Górna.

Badania wykazały, że kampanie prowadzone z wykorzystaniem spersonalizowanych wiadomości zwiększają związane z nimi konwersje o ponad 27% w porównaniu z innym. Ponadto badania przeprowadzone przez firmę Accenture zrealizowane w Stanach Zjednoczonych pokazują, że 56% konsumentów częściej kupuje produkt od firmy, która pamięta, jak się nazywają.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764