logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PFN przedstawia spot na 100 lat Niepodległości. Na dzień przed 11 listopada

   10.11.2018, przeczytano 741 razy
ilustracja

Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy Mela Gibsona. W spocie zaprezentowanym na dzień przed obchodami rocznicy tego wydarzenia, wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pfn-przedstawia-spot-na-100-lat-niepodleglosci.-na-dzien-przed-11-listopada,380100,artykul.html

Zależało nam na spocie z jednej strony oryginalnym, innowacyjnym, ale także zrozumiałym dla odbiorcy na całym świecie. Pokazaliśmy polską drogę do wolności jako uniwersalną, tożsamą dla każdego opowieść o powrocie do ukochanego domu po długiej podróży. Domu jako miejsca, za którym się tęskni i które jest dla każdego, niezależnie od szerokości geograficznej ważne. Ten prosty przekaz naprawdę zrobi ogromne wrażenie – podkreśla Robert Lubański wiceprezes PFN.

Spot zbiera w sieci bardzo dobre recenzje i chwalony jest także prze media niezwiązane z obecnym obozem rządzącym, z którym powiązana sama PFN. Rzeczywiście - zrobiony jest sprawnie, z umiarem i pomysłem, co różni go od większości "patriotycznych" produkcji ostatnich lat, które unurzane były zazwyczaj we krwi i martyrologii, prezentując Polskę jako miejsce ponurej beznadziei i cierpienia.

Warto jednak zapytać dlaczego ukazuje się on na dzień przed setną rocznicą odzyskania niepodległości, zamiast promować to wydarzenie już od dawna? Pytania rodzi także fakt wiązania z wizerunkiem Polski postaci Mela Gibsona - celebryty znanego z obyczajowych, antysemickich i homofobicznych wybryków, po których dostał od branży i publiczności swoistego "bana", znikając na wiele lat z Hollywood. W tym roku Gibson powrócił jako reżyser "Przełęczy Ocalonych". Film został w Hollywood bardzo dobrze przyjęty - czy to jednak wystarczy aby zaproszenie do świętowania stu lat polskiej niepodległości, padające z ust człowieka reprezentującego tak dwuznaczną postawę, trafiło do szerokiej, światowej publiczności? Kiepskie wyniki finansowe "Przełęczy Ocalonych" pokazują raczej, że mimo uznania branży filmowej i krytyków, publiczność nie jest jeszcze gotowa zapomnieć aktorowi jego ideologiczno-obyczajowych "występów".

Przypomnijmy, że tego typu wątpliwości pojawiają się w tym roku nie po raz pierwszy. Mel Gibson dołączył w roli ambasadora polskiego wizerunku do Mike'a Tysona, zaangażowanego w lecie tego roku przez FoodCare do kampanii promującej Powstanie Warszawskie. Również wówczas padały pytania o wydźwięk, jaki niesie ze sobą łączenie biało-czerwonej opaski z postacią znaną na całym świecie m.in. jako gwałciciel i "damski bokser".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fasttextile 2019: premiery i nowości na stoisku Api.pl
Podczas tegorocznej edycji targów API.PL zaprezentuje kompleksowe rozwiązania do druku dla branży tekstylnej. Najważniejszym wydarzeniem na stoisku firmy będą premierowe pokazy możliwości nowych ploterów sublimacyjnych marki Epson z serii SureColor SC-F.
Kultowe ikony Coca-Cola w świątecznej kampanii
Czy potrafimy sobie wyobrazić Święta Bożego Narodzenia bez Świętego Mikołaja, białych misiów polarnych czy kultowej ciężarówki Coca-Cola? O znanych i uwielbianych ikonach świąt przypomina nam Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej. W ramach komunikacji marka przygotowała m.in. świąteczne etykiety, aż dwa dedykowane spoty reklamowe, reklamy OOH,...
Fasttextile 2019: premiera dwóch drukarek sublimacyjnych Epson
Na pierwszy dzień tegorocznych targów FastTextile zaplanowano premierę modeli Epson SureColor SC-F9400H oraz Epson SureColor SC-F500. Oficjalna prezentacja rozpocznie się o godzinie 11:30 na stoisku firmy API (C/118).
Cyfrowa rzeźba ożywia przestrzeń miejską w centrum Warszawy
Dzięki połączeniu sztuki i najnowszych technologii uruchomiono pierwszą w Polsce Symulakrę. Jest to forma rzeźby cyfrowej, którą w czasie rzeczywistym tworzą zmieniające się miasto i jego mieszkańcy. Dzieło jest eksponowane na ekranie LED w Placu Unii codziennie o pełnych godzinach: 19.00, 20.00 i 21.00 przez 5 minut. To innowacyjne przedsięwzięcie, gdzie każdy może...
T‑mobile rozpoczyna kampanię świąteczną
Choć w kalendarzu wciąż jeszcze listopad, powoli czuć już świąteczny nastrój. W sklepach pojawiają się pierwsze ozdoby, miasta przygotowują się do włączenia iluminacji świetlnych, zaczynamy kompletować prezenty dla najbliższych. Nowi i obecni klienci T‑Mobile również mogą poczuć magię świąt, bo właśnie startuje kampania świąteczna operatora w dwóch odsłonach. W...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764