logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PFN przedstawia spot na 100 lat Niepodległości. Na dzień przed 11 listopada

   10.11.2018, przeczytano 550 razy
ilustracja

Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy Mela Gibsona. W spocie zaprezentowanym na dzień przed obchodami rocznicy tego wydarzenia, wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pfn-przedstawia-spot-na-100-lat-niepodleglosci.-na-dzien-przed-11-listopada,380100,artykul.html

Zależało nam na spocie z jednej strony oryginalnym, innowacyjnym, ale także zrozumiałym dla odbiorcy na całym świecie. Pokazaliśmy polską drogę do wolności jako uniwersalną, tożsamą dla każdego opowieść o powrocie do ukochanego domu po długiej podróży. Domu jako miejsca, za którym się tęskni i które jest dla każdego, niezależnie od szerokości geograficznej ważne. Ten prosty przekaz naprawdę zrobi ogromne wrażenie – podkreśla Robert Lubański wiceprezes PFN.

Spot zbiera w sieci bardzo dobre recenzje i chwalony jest także prze media niezwiązane z obecnym obozem rządzącym, z którym powiązana sama PFN. Rzeczywiście - zrobiony jest sprawnie, z umiarem i pomysłem, co różni go od większości "patriotycznych" produkcji ostatnich lat, które unurzane były zazwyczaj we krwi i martyrologii, prezentując Polskę jako miejsce ponurej beznadziei i cierpienia.

Warto jednak zapytać dlaczego ukazuje się on na dzień przed setną rocznicą odzyskania niepodległości, zamiast promować to wydarzenie już od dawna? Pytania rodzi także fakt wiązania z wizerunkiem Polski postaci Mela Gibsona - celebryty znanego z obyczajowych, antysemickich i homofobicznych wybryków, po których dostał od branży i publiczności swoistego "bana", znikając na wiele lat z Hollywood. W tym roku Gibson powrócił jako reżyser "Przełęczy Ocalonych". Film został w Hollywood bardzo dobrze przyjęty - czy to jednak wystarczy aby zaproszenie do świętowania stu lat polskiej niepodległości, padające z ust człowieka reprezentującego tak dwuznaczną postawę, trafiło do szerokiej, światowej publiczności? Kiepskie wyniki finansowe "Przełęczy Ocalonych" pokazują raczej, że mimo uznania branży filmowej i krytyków, publiczność nie jest jeszcze gotowa zapomnieć aktorowi jego ideologiczno-obyczajowych "występów".

Przypomnijmy, że tego typu wątpliwości pojawiają się w tym roku nie po raz pierwszy. Mel Gibson dołączył w roli ambasadora polskiego wizerunku do Mike'a Tysona, zaangażowanego w lecie tego roku przez FoodCare do kampanii promującej Powstanie Warszawskie. Również wówczas padały pytania o wydźwięk, jaki niesie ze sobą łączenie biało-czerwonej opaski z postacią znaną na całym świecie m.in. jako gwałciciel i "damski bokser".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reprograf: Efi i Perfecta - Premiery na Remadays 2019
Reprograf odlicza już dni do targów RemaDays. Zapraszamy: hala F, stoisko N7.
Tomasz Bogdanowicz otworzył agencję marketingu sprzedażowego „Shopper Link”
Na polskim rynku pojawiała się nowa agencja świadcząca kompleksowe usługi w zakresie komunikacji marketingowej - Shopper Link. Jej wyróżnikiem jest stawianie na równi wizerunkowego wymiaru budowania marki, jak i aspektu sprzedażowego. Założycielem jest Tomasz Bogdanowicz, który przez ostatnich 6 lat był związany z Walk, gdzie m.in. pełnił obowiązki Managing...
Agencja interaktywna Mint Media rozpoczęła współpracę z firmą Mattel, jednym z największych na świecie producentów zabawek. Agencja odpowiadała za przeprowadzenie kampanii promującej grę UNO w serwisie TikTok i na Instagramie.
Nowa kampania TV marki Sanytol
W poniedziałek 14 stycznia wystartowała nowa kampania wideo promująca uniwersalny środek czyszczący i dezynfekujący marki Sanytol. Media w kampanii zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.
Osiem nowych agencji dołączyło do IPRN
The International Public Relations Network (IPRN), organizacja zrzeszająca niezależne agencje public relations, obecna w ponad 40 krajach, ogłosiła w tym tygodniu zwiększenie swojego globalnego zasięgu. Dołączyło do niej ośmiu nowych członków z różnych krajów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone