logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PFN przedstawia spot na 100 lat Niepodległości. Na dzień przed 11 listopada

   10.11.2018, przeczytano 852 razy
ilustracja

Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy Mela Gibsona. W spocie zaprezentowanym na dzień przed obchodami rocznicy tego wydarzenia, wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pfn-przedstawia-spot-na-100-lat-niepodleglosci.-na-dzien-przed-11-listopada,380100,artykul.html

Zależało nam na spocie z jednej strony oryginalnym, innowacyjnym, ale także zrozumiałym dla odbiorcy na całym świecie. Pokazaliśmy polską drogę do wolności jako uniwersalną, tożsamą dla każdego opowieść o powrocie do ukochanego domu po długiej podróży. Domu jako miejsca, za którym się tęskni i które jest dla każdego, niezależnie od szerokości geograficznej ważne. Ten prosty przekaz naprawdę zrobi ogromne wrażenie – podkreśla Robert Lubański wiceprezes PFN.

Spot zbiera w sieci bardzo dobre recenzje i chwalony jest także prze media niezwiązane z obecnym obozem rządzącym, z którym powiązana sama PFN. Rzeczywiście - zrobiony jest sprawnie, z umiarem i pomysłem, co różni go od większości "patriotycznych" produkcji ostatnich lat, które unurzane były zazwyczaj we krwi i martyrologii, prezentując Polskę jako miejsce ponurej beznadziei i cierpienia.

Warto jednak zapytać dlaczego ukazuje się on na dzień przed setną rocznicą odzyskania niepodległości, zamiast promować to wydarzenie już od dawna? Pytania rodzi także fakt wiązania z wizerunkiem Polski postaci Mela Gibsona - celebryty znanego z obyczajowych, antysemickich i homofobicznych wybryków, po których dostał od branży i publiczności swoistego "bana", znikając na wiele lat z Hollywood. W tym roku Gibson powrócił jako reżyser "Przełęczy Ocalonych". Film został w Hollywood bardzo dobrze przyjęty - czy to jednak wystarczy aby zaproszenie do świętowania stu lat polskiej niepodległości, padające z ust człowieka reprezentującego tak dwuznaczną postawę, trafiło do szerokiej, światowej publiczności? Kiepskie wyniki finansowe "Przełęczy Ocalonych" pokazują raczej, że mimo uznania branży filmowej i krytyków, publiczność nie jest jeszcze gotowa zapomnieć aktorowi jego ideologiczno-obyczajowych "występów".

Przypomnijmy, że tego typu wątpliwości pojawiają się w tym roku nie po raz pierwszy. Mel Gibson dołączył w roli ambasadora polskiego wizerunku do Mike'a Tysona, zaangażowanego w lecie tego roku przez FoodCare do kampanii promującej Powstanie Warszawskie. Również wówczas padały pytania o wydźwięk, jaki niesie ze sobą łączenie biało-czerwonej opaski z postacią znaną na całym świecie m.in. jako gwałciciel i "damski bokser".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

#Sendinglove – światowa kampania Digital Out-of-Home także w Polsce
Akcja z przesyłaniem miłości #SendingLove jest prowadzona na nośnikach DOOH na całym świecie. W Polsce zaangażowanie w tę akcję potwierdzili członkowie IGRZ – firmy, które posiadają w swoim portfolio także nośniki cyfrowe: AMS, Clear Channel Poland i Warexpo.
„Równość zaczyna się w domu” – kampania Centrum Praw Kobiet
26 maja obchodzimy Dzień Matki. W tym szczególnym dniu Centrum Praw Kobiet przypomina, że to właśnie na kobietach i matkach spoczywa największy ciężar dbania o dom. Praca na rzecz domu to także praca, choć często nie jest tak postrzegana. Szacuje się, że kobieta poświęca średnio 160 godzin miesięcznie na „drugi etat” podczas wykonywania zajęć domowych.
Ruszyła kampania promocyjna gry „The Crown Korona Rzeczpospolitej“, której wydawcą jest Fundacja Książąt Lubomirskich. Za kompleksową obsługę projektu odpowiada Cityboard Media.
Od maja 2020 agencja 4 Publicity nawiązała współpracę z nowy klientem. Jest nim dystrybutor elektroniki użytkowej oraz sprzętu telekomunikacyjnego - firma Świat Telefonów. Agencja zajmie się promocją m.in. marki Woodpecker oraz projektu Wnętrze bez wirusa, oferującą plazmowe oczyszczacze powietrza. W ramach współpracy agencja 4 Publicity będzie...
Przedstawiamy wyniki pierwszego z cyklu badań potrzeb szkoleniowo-rozwojowych w sektorze komunikacji marketingowej*, zrealizowanego przez Sektorową Radę  ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764