logo
WIADOMOŚCI

PFN przedstawia spot na 100 lat Niepodległości. Na dzień przed 11 listopada

   10.11.2018, przeczytano 412 razy
ilustracja

Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy Mela Gibsona. W spocie zaprezentowanym na dzień przed obchodami rocznicy tego wydarzenia, wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca. Spot kierowany jest do odbiorców na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pfn-przedstawia-spot-na-100-lat-niepodleglosci.-na-dzien-przed-11-listopada,380100,artykul.html

Zależało nam na spocie z jednej strony oryginalnym, innowacyjnym, ale także zrozumiałym dla odbiorcy na całym świecie. Pokazaliśmy polską drogę do wolności jako uniwersalną, tożsamą dla każdego opowieść o powrocie do ukochanego domu po długiej podróży. Domu jako miejsca, za którym się tęskni i które jest dla każdego, niezależnie od szerokości geograficznej ważne. Ten prosty przekaz naprawdę zrobi ogromne wrażenie – podkreśla Robert Lubański wiceprezes PFN.

Spot zbiera w sieci bardzo dobre recenzje i chwalony jest także prze media niezwiązane z obecnym obozem rządzącym, z którym powiązana sama PFN. Rzeczywiście - zrobiony jest sprawnie, z umiarem i pomysłem, co różni go od większości "patriotycznych" produkcji ostatnich lat, które unurzane były zazwyczaj we krwi i martyrologii, prezentując Polskę jako miejsce ponurej beznadziei i cierpienia.

Warto jednak zapytać dlaczego ukazuje się on na dzień przed setną rocznicą odzyskania niepodległości, zamiast promować to wydarzenie już od dawna? Pytania rodzi także fakt wiązania z wizerunkiem Polski postaci Mela Gibsona - celebryty znanego z obyczajowych, antysemickich i homofobicznych wybryków, po których dostał od branży i publiczności swoistego "bana", znikając na wiele lat z Hollywood. W tym roku Gibson powrócił jako reżyser "Przełęczy Ocalonych". Film został w Hollywood bardzo dobrze przyjęty - czy to jednak wystarczy aby zaproszenie do świętowania stu lat polskiej niepodległości, padające z ust człowieka reprezentującego tak dwuznaczną postawę, trafiło do szerokiej, światowej publiczności? Kiepskie wyniki finansowe "Przełęczy Ocalonych" pokazują raczej, że mimo uznania branży filmowej i krytyków, publiczność nie jest jeszcze gotowa zapomnieć aktorowi jego ideologiczno-obyczajowych "występów".

Przypomnijmy, że tego typu wątpliwości pojawiają się w tym roku nie po raz pierwszy. Mel Gibson dołączył w roli ambasadora polskiego wizerunku do Mike'a Tysona, zaangażowanego w lecie tego roku przez FoodCare do kampanii promującej Powstanie Warszawskie. Również wówczas padały pytania o wydźwięk, jaki niesie ze sobą łączenie biało-czerwonej opaski z postacią znaną na całym świecie m.in. jako gwałciciel i "damski bokser".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Architektura spersonalizowana elementem brandingu TME
Budynki biurowe w naszym otoczeniu powstają jak grzyby po deszczu. W krajobrazie wielkich miast przywykliśmy już do zunifikowanej, utylitarnej architektury kodu kreskowego, która oferuje luksusowe, choć najczęściej pozbawione indywidualizmu biurowce pod wynajem. Rzadziej inwestorzy decydują się na budowę obiektu biurowego ściśle dopasowanego do ich własnych potrzeb – budynku,...
Durex w kampanii profilaktyki AIDS
Karolina Gilon i Jakob Kosel w polskiej odsłonie globalnej kampanii Durex, zachęcają do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (Have Sex and Save Lives). Za projekt, który swoim zasięgiem obejmuje OOH, kina, digital oraz social media, odpowiadają agencje VMLY&R Poland, Papaya, LiquidThread oraz Zenith.
Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel.
Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno otwartego, nowoczesnego centrum przy...
Dom mediowy Value Media, zdobywa budżet reklamowy iSpot, największego polskiego dystrybutora produktów Apple. Współpraca, nawiązana w drodze przetargu, ma charakter długofalowy i obejmuje działania w kanałach cyfrowych. Value Media odpowiada za strategię mediową, planowanie i zakup mediów. Doradztwem, analityką oraz optymalizacją procesu sprzedaży zajmie się...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone