logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pierwsze wdrożenie beaconów w centrum handlowym w Polsce

  PR 30.04.2015, przeczytano 1148 razy
ilustracjastrzałka

W drugiej połowie kwietnia outlet FACTORY Poznań, jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce, wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów: Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki FACTORY. Efekty kampanii przerosły oczekiwania pomysłodawców. FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która ujawnia część danych pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsze-wdrozenie-beaconow-w-centrum-handlowym-w-polsce,24726,artykul.html

Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację, jest identyfikowany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca, w którym się znajduje, otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna lub kupon rabatowy.

Klientów FACTORY Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę. Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji przedstawia wyniki: "Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. Aż 78% osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery, jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta".

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do unikatowego użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum FACTORY, trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz - CSO Qpony. Skuteczność tego rozwiązania przerosła nawet optymistyczne prognozy. W ciągu tylko dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty FACTORY Poznań. Zniżki przygotowane przez FACTORY miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: FACTORY Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją - to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.

"Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach FACTORY. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami, centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż" - mówi Marta Kocik, Regional Marketing Manager NEINVER.

Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.

Źródło: Mindset Communication Support S.C., Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764