W drugiej połowie kwietnia outlet FACTORY Poznań, jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce, wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów: Reserved, Puma, Home&Cook i samej marki FACTORY. Efekty kampanii przerosły oczekiwania pomysłodawców. FACTORY jest pierwszą marką w Polsce, która ujawnia część danych pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.
Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację, jest identyfikowany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca, w którym się znajduje, otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna lub kupon rabatowy.
Klientów FACTORY Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę. Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji przedstawia wyniki: "Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. Aż 78% osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery, jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta".
Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do unikatowego użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum FACTORY, trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz - CSO Qpony. Skuteczność tego rozwiązania przerosła nawet optymistyczne prognozy. W ciągu tylko dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty FACTORY Poznań. Zniżki przygotowane przez FACTORY miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: FACTORY Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją - to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.
"Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach FACTORY. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami, centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż" - mówi Marta Kocik, Regional Marketing Manager NEINVER.
Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.
Źródło: Mindset Communication Support S.C., Centrum Prasowe PAP