logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poczta Polska: 5 milionów znaczków dla kampanii społecznej PKP PLK

  PR 05.06.2020, przeczytano 325 razy
ilustracjastrzałka

Poczta Polska wprowadziła do obiegu nowy znaczek Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Operator pocztowy emisją 5 milionów znaczków wspiera przesłanie kampanii społecznej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na rzecz ograniczania wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.  Kampania prowadzona jest już 15 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poczta-polska%3A-5-milionow-znaczkow-dla-kampanii-spolecznej-pkp-plk,387314,artykul.html

Znaczek Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! można kupić we wszystkich placówkach pocztowych, tj. ponad 7,6 tys. lokalizacjach na terenie całego kraju. Oprócz znaczka Poczta Polska wydała, w limitowanej wersji, kopertę FDC, czyli kopertę wydawaną w pierwszym dniu obiegu znaczków. Widnieje na niej zdjęcie pociągu na przejeździe kolejowym oraz okolicznościowy datownik towarzyszący emisji filatelistycznej.

– Zapewnienie bezpieczeństwa transportu kolejowego, w tym na przejazdach kolejowo-drogowych, to jedno z najważniejszych zadań Ministerstwa Infrastruktury. Nie da się tego zrealizować bez zwiększenia świadomości społecznej dotyczącej prawidłowych i bezpiecznych zachowań na przejazdach kolejowych. Służą temu kampanie informacyjne, również ta realizowana z Pocztą Polską, za co serdecznie dziękuję – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury

Znaczek obiegowy Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, wydany jest w 5 milionach sztuk. Na jego powierzchni o wymiarach 31,25 x 25,5 mm umieszony jest grafika torów oraz biało-czerwony znak, informujący kierowców o zbliżaniu się do przejazdu kolejowo-drogowego. Autor znaczka, Jan Konarzewski umieścił na nim także nazwę kampanii.

– Misją Poczty Polskiej jest nie tylko łączyć ludzi poprzez dostarczanie przesyłek, ale także edukować poprzez filatelistykę, szczególnie w kwestiach ważnych społecznie. W 15-lecie kampanii wydajemy znaczek w wielomilionowym nakładzie, co sprawi, że z tak ważnym przekazem dotrzemy do każdego zakamarka Polski – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej. – Od lat wspieramy cenne i ważne inicjatywy społeczne, dlatego z dumą wspieramy tak potrzebną akcję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Rok temu wydaliśmy kartkę z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej propagującą tę inicjatywę  – dodaje.

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, to prowadzone od 15 lat cykliczne działania, mające ograniczać zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomości uczestników ruchu drogowego. W ramach kampanii PLK prowadzą warsztaty dla instruktorów nauki jazdy oraz egzaminatorów WORD, akcje prewencyjne na przejazdach, prelekcje edukacyjne w szkołach i przedszkolach. Są działania w mediach oraz kolportaż materiałów informacyjnych.

- Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! to ciągłe akcje, które w różnej formie kierujemy do wszystkich grup wiekowych i zawodowych, by ograniczać liczbę zdarzeń na przejazdach. Nowy znaczek Poczty Polskiej poświęcony naszej kampanii zwielokrotni apel o bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ważną akcją było znakowanie wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami z dodatkowymi informacjami, pozwalającymi na szybką reakcję, szczególnie wówczas, gdy na przejeździe zgaśnie samochód.

O znaczku:

  • autor projektu: Jan Konarzewski
  • wartość: 30 gr
  • nakład: 5 000 000 szt.
  • format znaczka: 31,25 x 25,5 mm
  • papier: fluorescencyjny
  • arkusz sprzedażny: 100 znaczków
  • data wprowadzenia do obiegu: 30 maja 2020 r.

Znaczek Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” oraz inne wydawnictwa filatelistyczne Poczty Polskiej można nabyć w placówkach pocztowych i sklepie internetowym.

Źródło: Poczta Polska

www.poczta-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764