logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polak zwycięzcą konkursu na urodzinowe logo UE!

   17.10.2006, przeczytano 7746 razy

Komisja Europejska ogłosiła wyniki konkursu na urodzinowe logo UE. Zwycięzcą został Polak, 23-letni student Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Szymon Skrzypczak. Na konkurs nadesłano ponad 1700 prac ze wszystkich krajów członkowskich Unii, a także z Bułgarii i Rumunii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polak-zwyciezca-konkursu-na-urodzinowe-logo-ue%21,4613,artykul.html

Dziesięciu finalistów wraz z dziennikarzami oczekiwało na dzisiejszą decyzję Jury w Centrum Prasowym Komisji Europejskiej. W tle prezentowane były na slajdach prace wytypowane do finału. Wreszcie wiceprzewodnicząca KE Margot Wallström ogłosiła zwycięzcę: Szymon Skrzypczak.

Według Komisji praca Szymona Skrzypczaka najlepiej ilustruje sukces 50-letniego procesu integracji, współpracy i współistnienia w ramach UE. W logotypie „Together since 1957” (Razem od 1957 r.) dostrzeżono symbol głosu wszystkich Europejczyków, szczególnie młodego pokolenia, oczekującego pokoju, stabilizacji i perspektyw rozwoju, a jednocześnie nie rezygnującego z prawa indywidualności i różnorodności.

Liternictwo użyte w wyrazie „Together” ilustruje wg Komisji pierwotne idee przyświecające powstaniu Unii, takie jak współpraca i solidarność. Różnorodność krojów użytych w logo wyraża z kolei różnorodność historyczną i kulturową. Komisja doceniła celne i dowcipne nawiązanie do Traktatu Rzymskiego poprzez zastosowanie napisu „SINCE 1957”, inspirowanego, podobnie jak „erka” w napisie „Together”, metkami odzieżowymi.

Logo Skrzypczaka towarszyszyć będzie wszystkim wydarzeniom związanym z obchodami 50. rocznicy podpisania Traktatu Rzymskiego w 2007 roku. Autor otrzymał nagrodę w wysokości 6 tys. Euro. Autorzy dwóch pozostałych wyróżnionych prac - Tore Rosbo z Danii oraz Jenny Lundgren ze Szwecji, otrzymali po 4 i 2 tys. Euro za zajęcie 2. i 3. miejsca.

Źródło: Komisja Europejska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A podobno tylko studenci mogli brac udzial, a okazuje sie, ze absolwenci tez brali udzial. Slabo to okreslone i sprawiedliwe.

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764