logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze

  PR 24.11.2017, przeczytano 1772 razy
ilustracjastrzałka

Mająca nawet 20 metrów tradycyjna choinka i kilometry światełek na pasażu już nie wystarczą. Galerie handlowe w Polsce coraz większą uwagę przywiązują do wyszukanych dekoracji świątecznych, iluminacji i instalacji. Centra handlowe są także skłonne coraz więcej inwestować ozdoby świąteczne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-galerie-handlowe-sa-coraz-jasniejsze,34602,artykul.html

Światło skłania do zakupów

W centrach handlowych rozpoczął się sezon świątecznych zakupów. Wraz z nim zaświeciły się dekoracje w ponad 480 galeriach w całej Polsce. I to jaśniej niż w latach ubiegłych. Powód? Obiekty te coraz większą uwagę przywiązują do dekoracji świetlnych. Wydają na nie także znacznie więcej.  Te mają już nie tylko ładnie wyglądać, ale także współgrać np. ze świąteczną muzyką, przedświątecznymi atrakcjami w galerii czy akcjami prosprzedażowymi.

- Jeszcze 5-6 lat temu mająca kilkanaście metrów choinka oraz sznury świateł były głównymi elementami dekoracji.  Dziś galerie oczekują od projektantów spektakularnych dekoracji i instalacji świetlnych wymagających zaawansowanych technologii. Na tworzone miesiącami projekty składają się coraz częściej m.in. wymyślne żyrandole, instalacje świetlne, kakemona, neony i olbrzymie świecące figury np. pierników lub elfów. Dekoracje często inspirowane są np. trendami w modzie, naturą lub sztuką wysoką – mówi Ewa Marcinek, dyrektor artystyczna firmy IPB Decoration z Zabrza.

W galeriach pojawiają się także nowości. - Coraz jaśniejsze i bardziej pomysłowe są iluminacje elewacji, pełniące dziś funkcje niemal świetlnych billboardów. Od kilku lat popularne stają się interaktywne scenki rodzajowe i dekoracje dające możliwość wejścia do ich wnętrza. Standardem w Polsce są już np. instalacje świetlne w kształcie prezentów, świetlnych siedzisk, bombek czy sań św. Mikołaja. Mniej klasyczne stają się natomiast tradycyjne choinki – dodaje.

W swojej pogoni za dekoracjami polskie galerie nie są jednak odosobnione. Centra handlowe we Francji, w Wielkiej Brytanii i Niemczech, ale także w Serbii, Czechach czy na Słowacji inwestują pokaźne sumy w iluminacje. Ma być jaśniej, ale także z pomysłem. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze, światło ma budować nastrój sprzyjający zakupom i wprowadzający świąteczny klimat już w listopadzie. Ma także podtrzymywać ten nastrój po świętach, kiedy ruszają wyprzedaże. Po drugie, galerie muszą świecić dziś jaśniej niż coraz jaśniejsze miejskie iluminacje. Po trzecie, dekoracja stała się ważnym elementem marketingu galerii.

ilustracjastrzałka

– W okresie świąt galerie muszą się wyróżnić, zwłaszcza, że polskie miasta również stają się coraz jaśniejsze. Iluminacja to najprostszy sposób, bo zmienia centrum handlowy w gigantyczny neon zapraszający na zakupy. Spełnia także jeszcze jedną, ważną rolę. Razem z zapachem, muzyką, wydarzeniami, kolędowaniem i wypiekami pierników wprowadza konsumenta w klimat sprzyjający zakupom świątecznym, nawet na wiele tygodni przed świętami – mówi przedstawicielka IPB Decoration.

Warszawa świeci najjaśniej

Pod tym względem w Polsce przodują galerie w Warszawie. Te świecą już od połowy listopada i to jaśniej niż w latach ubiegłych. W Galerii Mokotów zaświecono w tym roku aż kilkaset tysięcy różnych punktów świetlnych, zasilanych kablami o łącznej długości kilkudziesięciu kilometrów. Na fasadach wejściowych zamontowano natomiast wielometrowej wysokości kurtyny świetlne uzupełnione motywami graficznymi. We wnętrzu na głównym placu zawieszono pod sufitem 10 metrową choinkę, z kolei w alejkach, nad głowami klientów, unoszą się aż liczne żyrandole w kształcie m.in. choinek i kryształów lodu. Pod koniec listopada z kolei przed galerią zostanie zaświecona 11 metrowa choinka.

Jasno jest także w tym roku w warszawskiej Arkadii. Tam również zamontowano setki tysięcy punktów świetlnych.  Pod sufitami galerii znaleźć można kilkadziesiąt dekoracji świetlnych wzorowanych na japońskich kakemono, czyli podłużnych obrazach malowanych np. na jedwabiu, a także 7 mających ponad 7,8 metra wysokości śnieżyn zainspirowanych modą i biżuterią.  Na pasażu galerii ustawiono także interaktywną ozdobę w kształcie olbrzymiego prezentu, do wnętrza, której można wejść i np. zrobić sobie selfie. Światła pojawiły się także na schodach i poręczach oraz na fasadzie. Tę ostatnią rozświetliły kurtyny ze światełek oraz mające po 1,4 metra płatki śniegu. Na koniec listopada zaplanowano natomiast zaświecenie mierzącej 18 metrów interaktywnej choinki, do środka, której będzie można wejść.

Świecą też za dnia

Za projekty dekoracji w obu galeriach w tym roku odpowiadała firma IPB Decoration z Zabrza. Co ciekawe, iluminacje Mokotowa i Arkadii widoczne są nie tylko po zmierzchu, ale także w ciągu dnia. Możliwe stało się to sprawą zastosowanego nowatorskiego w dekoracjach specjalnego paska LED. – Rozwiązanie to pozwala galeriom świecić z równą mocą w nocy i w dzień. To spora zmiana, bo jeszcze nie tak dawno iluminacje przed zmierzchem były mało zauważalne – mówi Ewa Marcinek.

Pomysły na tegoroczne dekoracje warszawskie galerie szukały w różnych miejscach, niekoniecznie związanych ze świętami. – W Arkadii połączyliśmy klasyczne motywy świąteczne z detalami zaczerpniętymi z architektury, designu i mody. Z kolei w Galerii Mokotów za pomysłem stały różnego rodzaju sploty i sferyczne kształty obserwowane w modzie, architekturze, przyrodzie i jubilerstwie – dodaje.

ilustracjastrzałka

Zdaniem znawców rynku, najjaśniejsze lata dopiero przed galeriami. Polskie centra handlowe od lat podpatrują trendy za granicą, wzorując się na największych galeriach w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii czy we Francji. Tam skala dekoracji jest jeszcze większa niż w Polsce.  

– Zarządcy galerii są świadomi tego trendu i inwestują. Dekoracja przestaje być dodatkiem, ale staje się zaplanowaną częścią działań marketingowych.  Gra główną rolę np. podczas wydarzeń przed galerią, jarmarków, mikołajek, koncertów czy akcji charytatywnych. W wielu przypadkach dekoracje interaktywne lub świetlne figury w rozmiarze XXL wykorzystywane są np., jako narzędzie generujące publikacje i zasięg na Instagramie lub na Facebook’u –
wyjaśnia przedstawicielka IPB Decoration.

Źródło: IPB Decoration

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764