logo
WIADOMOŚCI

Polskie Radio 24 rezygnuje z felietonów Andrzeja Stankiewicza

redakcja   12.03.2018, przeczytano 307 razy

Jak informuje portal Press, po publikacjach Onetu o stosunkach polsko-amerykańskich Polskie Radio 24 zrezygnowało ze współpracy z Andrzejem Stankiewiczem. Prawicowe media i politycy zarzucają dziennikarzom Onetu rozpowszechnianie "fake newsów". Poseł PiS Dominik Tarczyński zapowiada projekt ustawy pozwalającej karać finansowo media za publikowanie nieprawdziwych informacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-radio-24-rezygnuje-z-felietonow-andrzeja-stankiewicza,35760,artykul.html

Sprawa dotyczy publikacji autorstwa Stankiewicza i Andrzeja Gajcy na temat notatki polskiej ambasady w Waszyngtonie. Miało z niej wynikać że, strona amerykańska zamierza odmawiać spotkań na najwyższym szczeblu do czasu wprowadzenia zmian w ustawie o IPN. Rząd zaprzeczył informacjom o amerykańskim ultimatum, a prawicowe media nazwały publikację "fake newsem" zarzucając dziennikarzom Onetu chęć szkodzenia Polsce. Nowy numer tygodnika Sieci wybija na okładce tytuł "Kłamstwem w Polskę", a dziennikarzy Onetu nazywa się "funkcjonariuszami niemieckiego portalu Onet".

Gdy wyciekły kolejne informacje potwierdzające istnienie notatki oraz problemów w stosunkach z USA - w szczególności analiza przygotowana przez Jana Parysa - władze zapowiedziały podjęcie kroków prawnych wobec dziennikarzy w związku z ujawnieniem dokumentów. Poseł PiS Dominik Tarczyński oświadczył, że pracuje nad projektem ustawy, która przewiduje kary finansowe dla mediów za publikacje "fake newsów".  Tarczyński chce aby projekt dotyczył nie tylko mediów, ale też polityków i osób publicznych, czyli wszystkich, którzy wpływają na opinię publiczną.

Ze współpracy i felietonów Andrzeja Stankiewicza zrezygnowało Polskie Radio 24. Dyrektor stacji Paweł Badzio potwierdził w rozmowie z portalem Press, że to była jego decyzja, ale odmówił odpowiedzi na pytanie, jaki był jej powód. - Po ataku pewnych dziennikarzy i polityków z obozu władzy dyrektor Badzio tak postanowił, ponieważ moja obecność w kierowanej przez niego rozgłośni zaczęła być dla niego kłopotliwa – uważa Stankiewicz cytowany przez Press.

Sprawę komentują dziennikarze. Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onet.pl napisał na Twitterze: "Wasza strata, @PolskieRadio24, potwierdzacie tylko, że jesteście radiem rządowym, a z medium publicznym nie macie nic wspólnego.". Andrzej Gajcy, współautor materiału publikujący na Onecie i w Rzeczpospolitej dodaje: "Obowiązkiem dziennikarzy jest ujawnianie spraw, które nie są znane opinii publicznej, a nie kalkulowanie, czy jest to na rękę rządzącym. Straszenie nas, stosowanie metod operacyjnych, odbieranie programów i pomawianie jest przekroczeniem granic. Będziemy o tym głośno mówić!". Cytowany przez Press Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej", zaznacza: "- Nie zgadzam się z argumentem, że ujawnione przez Onet notatki szkodzą Polsce. Nie, one szkodzą tym, którzy Polską rządzą. Używanie słowa fake news w tym kontekście jest brutalnym nadużyciem".

Poseł Tarczyński zapowiada, że skieruje swój projekt ustawy do marszałka Sejmu na najbliższym posiedzeniu, które odbędzie się między 20 i 23 marca.

Źródło: Press, Twitter, Onet, Sieci

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Orzeł i flaga do poprawki: Rząd szykuje zmiany godła i kolorystyki
Jak informuje „Rzeczpospolita” Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego planuje nowelizację ustawy o godle, barwach i hymnie. Prace prowadzone są w tajemnicy – nieoficjalnie wiadomo, że mają zostać wprowadzone w życie na stulecie niepodległości.
Polska Fundacja Narodowa zadba o swój wizerunek z agencją PR
Jak informuje Polsat News, Polska Fundacja Narodowa, która miała dbać o wizerunek Polski w świecie, sama potrzebuje wizerunkowej pomocy.  Zadania podjęła się agnecja Partner of Promotion, która przez najbliższe pół roku będzie odpowiadać za kontakty Fundacji z mediami.
Artur Andrus i Robert Kantereit odchodzą z „Trójki”
Artur Andrus i Robert Kantereit zostali zmuszeni do odejścia z Programu III Polskiego Radia. Zarząd stacji nie wyraził zgody na ich współpracę z TVN24.
Chłopiec z zespołem Downa w kampanii River Island
11-letni chłopiec z zespołem Downa wystąpił jako jedna z twarzy kampanii reklamowej, promującej kolekcję dziecięcą marki odzieżowej River Island.
Francja: Koniec z „photoshopowaniem” reklam?
W zmagającej się z plagą anoreksji Francji wydano walkę reklamom zawierającym retuszowane fotografie, poprawiające wygląd pozujących do zdjęcia modelek. Materiały takie muszą być od 1 października wyraźnie oznaczone, w przeciwnym razie reklamodawcom grożą wysokie kary.
 
piątek 22.06.2018, 155 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone