Trwa kampania rekrutacyjno-wizerunkowa Vesuvius Poland skierowana do kandydatów na stanowiska produkcyjne. Dział HR Vesuvius wraz z agencją employer branding LoveJob, połączył działania online i offline, by jak najskuteczniej przyciągnąć kandydatów. Równocześnie wprowadzana jest strategia komunikacyjna w social media, której towarzyszy projekt Employee Advocacy.
Kampania “Dobra praca dla Ciebie” kierowana jest do potencjalnych Pracowników produkcyjnych – operatorów i operatorek linii produkcyjnej lub wózka widłowego.
Celem kampanii jest stała rekrutacja Pracowników produkcyjnych – zwiększenie liczby aplikacji na stanowiska. Jeśli chodzi o główne założenia, które pracują na osiągnięcie tego celu, jest to dostosowanie komunikatu do grupy docelowej, odkrycie i zniwelowanie barier w procesie aplikowania oraz wyróżnienie się wśród konkurencji.
Jednym z bardzo pozytywnych aspektów tej kampanii jest to, że jej twarzą jest faktyczny Pracownik Vesuvius:
- Jej bohaterem jest nasz kolega z załogi, Łukasz, który pracuj już ponad 10 lat. Jak sam mówi, ludzie liczą się dla niego najbardziej, dlatego naturalnym jest to, że wybraliśmy go na ambasadora naszej komunikacji. Szukamy głównie Pracowników na produkcję, którzy będą mieli przyjemność pracować między innymi z Łukaszem – mówi Natalia Marciniec HR Manager w Vesuvius.
Strategia realizowana jest poprzez synergię działań online i offline.
Kampania outdoor została komunikacyjnie oparta billboardach. W kreacji najistotniejsze było przekazanie w jasny i czytelny sposób najważniejszych informacji związanych z konkretnym stanowiskiem. Komunikat został dostosowany do nośnika: zaakcentowany został tylko jeden benefit. Dodatkowo, w celu zniwelowania barier w procesie rekrutacji, wyeksponowany został dedykowany numer, pod którym kandydat może się skontaktować z opiekunem rekrutacji.
Citylighty posłużyły natomiast do komunikowania bardziej precyzyjnych wartości. Jak tłumaczy Anna Arak-Stachacz z agencji employer branding LoveJob:
- Bazując na języku korzyści oraz spersonalizowanej narracji, przedstawiliśmy katalog benefitów najistotniejszych z perspektywy naszego odbiorcy. Ze względu na charakter targetu, postawiliśmy na mocne wartości, odchodząc od typowego dyskursu „owocowych czwartków”.
W działaniach online, Vesuvius i LoveJob postawili na kampanię rekrutacyjną w Google Ads. Dzięki zastosowaniu kilku równoczesnych strategii targetujących oraz zróżnicowanych formatów reklamowych udało się zwiększyć ilość aplikacji na stanowiska. Emitowane są m.in. reklamy tekstowe, a na mobile’u reklamy typu połączenie, które jednym kliknięciem łączą telefonicznie potencjalnego kandydata z opiekunem rekrutacji. Reklamy są kierowane na słowa kluczowe powiązane z pracą w obszarze produkcji. Ciekawym wyróżnikiem jest kampania z reklamami graficznymi w sieci reklamowej Google oraz kampania remarketingowa kierująca użytkowników do serwisu kariery. Kreacje pojawiają się na stronach partnerów Google oraz w skrzynkach Gmail. Jednocześnie działania rekrutacyjne online pełnią funkcję wizerunkową.
Dodatkowym elementem budującym markę pracodawcy Vesuvius są działania prowadzone na LinkedIn. Ten kanał dedykowany jest obecnym Pracownikom Vesuvius – niezależnie od stanowiska – oraz kandydatom. Równocześnie wdrażana jest strategia Employee Advocacy. Jak podkreśla Anna Arak-Stachacz, pracownicy mają średnio 10 razy więcej obserwujących niż ich pracodawcy na profilach firmowych:
- Wierzymy w zaangażowanie Pracowników Vesuvius, bo już nieraz mieliśmy okazję się o nim przekonać. Na pewno pomaga w tym dobra relacja działu HR z resztą Pracowników. O ile w ramach budowania działań wizerunkowo-rekrutacyjnych, oficjalna komunikacja marki jest niezwykle istotna, to nie umniejsza ona znaczeniu głosu Pracowników. Wręcz przeciwnie, razem tworzą autentyczny, bezpośredni impakt.
Kampania, ze względu na dobre wyniki, została przedłużona i potrwa do końca marca 2020 roku.
Źródło: LoveJob