logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna Vesuvius Poland

  PR 06.02.2020, przeczytano 3067 razy
ilustracjastrzałka

Trwa kampania rekrutacyjno-wizerunkowa Vesuvius Poland skierowana do kandydatów na stanowiska produkcyjne. Dział HR Vesuvius wraz z agencją employer branding LoveJob, połączył działania online i offline, by jak najskuteczniej przyciągnąć kandydatów. Równocześnie wprowadzana jest strategia komunikacyjna w social media, której towarzyszy projekt Employee Advocacy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-wizerunkowo-rekrutacyjna-vesuvius-poland,385584,artykul.html

Kampania “Dobra praca dla Ciebie” kierowana jest do potencjalnych Pracowników produkcyjnych – operatorów i operatorek linii produkcyjnej lub wózka widłowego.

Celem kampanii jest stała rekrutacja Pracowników produkcyjnych – zwiększenie liczby aplikacji na stanowiska. Jeśli chodzi o główne założenia, które pracują na osiągnięcie tego celu, jest to dostosowanie komunikatu do grupy docelowej, odkrycie i zniwelowanie barier w procesie aplikowania oraz wyróżnienie się wśród konkurencji.

Jednym z bardzo pozytywnych aspektów tej kampanii jest to, że jej twarzą jest faktyczny Pracownik Vesuvius:

- Jej bohaterem jest nasz kolega z załogi, Łukasz, który pracuj już ponad 10 lat. Jak sam mówi, ludzie liczą się dla niego najbardziej, dlatego naturalnym jest to, że wybraliśmy go na ambasadora naszej komunikacji. Szukamy głównie Pracowników na produkcję, którzy będą mieli przyjemność pracować między innymi z Łukaszem – mówi Natalia Marciniec HR Manager w Vesuvius.

Strategia realizowana jest poprzez synergię działań online i offline.

Kampania outdoor została komunikacyjnie oparta billboardach. W kreacji najistotniejsze było przekazanie w jasny i czytelny sposób najważniejszych informacji związanych z konkretnym stanowiskiem. Komunikat został dostosowany do nośnika: zaakcentowany został tylko jeden benefit. Dodatkowo, w celu zniwelowania barier w procesie rekrutacji, wyeksponowany został dedykowany numer, pod którym kandydat może się skontaktować z opiekunem rekrutacji.

Citylighty posłużyły natomiast do komunikowania bardziej precyzyjnych wartości. Jak tłumaczy Anna Arak-Stachacz z agencji employer branding LoveJob:

- Bazując na języku korzyści oraz spersonalizowanej narracji, przedstawiliśmy katalog benefitów najistotniejszych z perspektywy naszego odbiorcy. Ze względu na charakter targetu, postawiliśmy na mocne wartości, odchodząc od typowego dyskursu „owocowych czwartków”.

W działaniach online, Vesuvius i LoveJob postawili na kampanię rekrutacyjną w Google Ads. Dzięki zastosowaniu kilku równoczesnych strategii targetujących oraz zróżnicowanych formatów reklamowych udało się zwiększyć ilość aplikacji na stanowiska. Emitowane są m.in. reklamy tekstowe, a na mobile’u reklamy typu połączenie, które jednym kliknięciem łączą telefonicznie potencjalnego kandydata z opiekunem rekrutacji. Reklamy są kierowane na słowa kluczowe powiązane z pracą w obszarze produkcji. Ciekawym wyróżnikiem jest kampania z reklamami graficznymi w sieci reklamowej Google oraz kampania remarketingowa kierująca użytkowników do serwisu kariery. Kreacje pojawiają się na stronach partnerów Google oraz w skrzynkach Gmail. Jednocześnie działania rekrutacyjne online pełnią funkcję wizerunkową.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dodatkowym elementem budującym markę pracodawcy Vesuvius są działania prowadzone na LinkedIn. Ten kanał dedykowany jest obecnym Pracownikom Vesuvius – niezależnie od stanowiska – oraz kandydatom. Równocześnie wdrażana jest strategia Employee Advocacy. Jak podkreśla Anna Arak-Stachacz, pracownicy mają średnio 10 razy więcej obserwujących niż ich pracodawcy na profilach firmowych:

- Wierzymy w zaangażowanie Pracowników Vesuvius, bo już nieraz mieliśmy okazję się o nim przekonać. Na pewno pomaga w tym dobra relacja działu HR z resztą Pracowników. O ile w ramach budowania działań wizerunkowo-rekrutacyjnych, oficjalna komunikacja marki jest niezwykle istotna, to nie umniejsza ona znaczeniu głosu Pracowników. Wręcz przeciwnie, razem tworzą autentyczny, bezpośredni impakt.

ilustracjastrzałka

Kampania, ze względu na dobre wyniki, została przedłużona i potrwa do końca marca 2020 roku.

Źródło: LoveJob

www.lovejob.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764