logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Startuje Run For The Oceans – akcja, która rusza nawet Warszawską Syrenkę

  PR 28.05.2021, przeczytano 739 razy
ilustracja

Rusza globalna inicjatywa Run For The Oceans, która powraca, aby motywować ludzi na całym świecie do walki z zanieczyszczeniem plastikiem. W wideo promującym akcje symbolicznie znika Warszawska Syrenka, aby lokalnie uświadomić ludziom, że plastik to nie miejska legenda. Za każdy zarejestrowany kilometr w aplikacji adidas Running w okresie 28 maja–8 czerwca, adidas i organizacja Parley oczyszczą równowartość 10 plastikowych butelek z plaż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/startuje-run-for-the-oceans-%E2%80%93-akcja%2C-ktora-rusza-nawet-warszawska-syrenke,391679,artykul.html

Wyobraź sobie świat bez oceanów albo Warszawę, w której zamiast pomnika Syrenki, która według legendy zadeklarowała nas chronić, na postumencie mamy plastikową butelkę. Jeśli sami się nie uratujemy, to nie uratuje nas nikt. Syrenka znika z postumentu w wideo przygotowanym przez markę adidas symbolicznie, pokazując nam, że zanieczyszczenie plastikiem to nie miejska legenda. To poważny problem i jeśli w miarę szybko się nie ockniemy, to w 2050 roku obudzimy się w świecie, w którym zamiast ryb w oceanach będzie tylko plastik. I tu wkracza adidas, mówiąc: Nie stój bezczynnie! Biegaj!

Każdego roku produkuje się około 350 milionów ton nowego plastiku, który z czasem rozpada się na mikrocząsteczki - jeśli nie zostaną przechwycone, trafiają do mórz i oceanów. W efekcie, rocznie zanieczyszczamy je 8 milionami ton plastikowych odpadów. Plastik niszczy piękno tego ekosystemu i przede wszystkim jest śmiertelnym zagrożeniem. I to nie tylko gatunki morskie cierpią z powodu plastiku, który im fundujemy. Żrący plastik, taki jak polistyren (styropian), wytwarza niebezpieczne toksyny, gdy w wodzie rozkłada się na mniejsze cząsteczki. Rezultatem tego jest alarmująca obecność rtęci i innych zanieczyszczeń w zjadanych przez nas rybach i owocach morza. Nowe badania wskazują także na związek zanieczyszczenia plastikiem oceanów ze zmianami klimatycznymi. Plastik to nie miejska legenda, to realny problem, z którym musimy walczyć już dziś i to globalnie.

Od 2017 roku adidas i Parley wspólnie organizują Run For The Oceans - ogólnoświatową akcję, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń płynących z zanieczyszczenia plastikiem oraz zachęcenie do podjęcia wspólnych kroków, by temu zapobiegać. Tym samym marka pomaga w wyeliminowaniu plastikowych odpadów, jednocząc ludzi na całym świecie. Dotychczas, w Run For The Oceans wzięło udział ponad 3 miliony osób, przebiegając 25,5 miliona kilometrów oraz zbierając 2,5 miliona dolarów, które pomogły Parley rozwinąć swoje inicjatywy i programy edukacyjne. W 2019 roku udział w nich wzięły 92 szkoły, które stanowią obecnie centra edukacyjne, jak również punkty zbierania odpadów w lokalnych społecznościach. W programie uczestniczyło już ponad 70 000 rodzin i dzieci.  

To jednak dopiero początek globalnej inicjatywy. Jak ogłoszono w marcu tego roku, nowa strategia marki "Own the Game" skupia się w dużej mierze na rozwoju aktywności adidas w zakresie zrównoważonego rozwoju, a Run For The Oceans odgrywa w niej znaczącą rolę. Do 2025 roku w biegu ma wziąć udział łącznie 40 milionów ludzi z całego świata.

Połączmy nasze siły i weźmy udział w Run For The Oceans. Wystarczy pobrać darmową aplikację adidas Running i dołączyć się do akcji już teraz. Liczy się każdy kilometr przebiegnięty i zarejestrowany w aplikacji w okresie 28 maja–8 czerwca.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami i partnerami mediowymi.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764