logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Problem łączenia flash-a z html

Strona 3/3  1 2 3

| 25.06.2007 06:06

Ja wciąż nie widze za bardzo gdzie jest wspomniane że flash jest do tworzenia serwisów.
może myli tu słowo interaktywne ale strona interaktywna nie musi być serwisem .

Jest wiele artykułów na temat Flasha i tych pokazujące jego wady ale jak ktoś chce w nim projektować to niech to po prostu robi bo narzędzie potężne i można robić ciekawe stronki a jak ni eone to wiedza o nim się przyda bo na pewnie będzie wykorzystywany na potrzeby telewizji, teledysków , gier itp być zresztą w krótce i tak zrewolucjonizuje rynek aplikacja 3 wymiaru na potrzeby sieci nad która już pracuje Adobe wraz z intelem i wtedy pewnie tym się zafascynujemy .
Na razie mamy Flasha

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 23
w Signs.pl od 18.06.2007
IP: 83.13.6.XXX

| 25.06.2007 11:06


On 2007-06-25 02:26, redakcja wrote:
Katarzyna, ja odpowiadam w signs.pl za interfejs - i tutaj nie ma miejsca dla flashowych hawajów. Jeżeli reklamodawcy chcą koniecznie obniżać skuteczność reklam stosując technikę flash (zdziwisz się, ale nawet tutaj flash okazuje się niewypałem i zwykłe, nawet nie-animowane gify potrafią bić na łeb na szyję szpanerskie animacje flashowe) - to ich sprawa.

A problemy z flashem nie objawiają się wcale w reklamach, ale właśnie w tym co najważniejsze - funkcjonalności (użyteczności) serwisów www. Jest to narzędzie być może profesjonalne, ale na pewno nie do zastosowań przy konstruowaniu serwisów. Polecam krótki artykulik speca od użyteczności interfejsów, Jakoba Nielsena: Flash: 99% Bad

pozdrowienia
Łukasz


Nie do końca się zgadzam. Zależy o jakich serwisach mowa, kto jest odbiorcą serwisu i jakie funkcje ma spełniać. W niektórych przypadkach Flash jest po prostu niezastąpiony. Przeważnie potężne firmy, których marka jest solidnie wypozycjonowana w umysłach odbiorców - mają właśnie strony wykonane w całości we Flashu, bo ważniejsza jest interakcja z użytkownikiem i niebanalna prezentacja produktów niż to że strona jest mniej funkcjonalna. Są argumenty przewyższające funkcjonalność - ale tylko w uzasadnionych przypadkach, bo nie każda firma może sobie pozwolić i ma ku temu powody by strona firmowa była właśnie we Flashu. Wręcz większość przypadków użycia Flasha jest niewłaściwa.

Flash jest profesjonalnym narzędziem do tworzenia serwisów - trzeba po prostu wiedzieć, kiedy i jak go użyć.

Dla przykładu podam pierwsze lepsze adresy znanyh marek:
www.nike.com
www.kubus.pl

Czy użycie technologii Flash w tych przypadkach jest nieuzasadnione? Trzeba zastanowić się nad priorytetami, a później nad wyborem technologii, bo w każdej można znaleźć wady. Java Script też nie jest najlepszym rozwiązaniem na www, a jest stosowany częściej niż Flash, choć jest równie niefunkcjonalny.



Pozdrawiam,
Katarzyna Żmuda



(Wiadomość zmodyfikowana przez: k_zmuda dnia 25.06.2007 11:27)

avatar użytkownika
+ +

Rzeszów
wiadomości: 30
w Signs.pl od 18.08.2006
IP: 83.11.151.XXX

| 25.06.2007 11:06

Nie wiem jak kubus, bo strona nie działa, ale w wypadku Nike trzeba by wziąć kogoś, kto wie, czego szuka w tym serwisie i sprawdzić ile razy musi kliknąć, obejrzeć wkurzający licznik ładowania flashowych flaków (jaki procent czasu spędzonego w serwisie stanowi oglądanie interesującego mnie contentu, a jaki czekanie na licznik?!!!), ile razy przy tym pomyli drogę, warto byłoby sprawdzić jaki procent ludzi opuszcza ten serwis nie dochodząc do celu - i wtedy oceniać serwis. Coś mi się widzi, że ocena byłaby dość miażdżąca.

Szczerze mówiąc znam niewiele serwisów, w których flashowy interfejs byłby pomocą, a nie przeszkodą, zaś te super-efekty, które mają wg Ciebie uzasadaniać użycie tej techniki są najczęściej interesujące głownie dla twórców serwisu, a nie dla odbiorców.

Co do "ugruntowanych marek" - nie ma żadnego powodu sądzić, że zastosowanie przez nich takiego a nie innego rozwiązania dowodzi jego słuszności. Branża "internet-usability" rozwinęła się właśnie jako reakcja na podstawowe błędy popełniane przez takie firmy przy budowaniu serwisów. Gdyby tacy klienci byli nieomylni, taka specjalność nigdy by nie powstała

pozdrowienia
Łukasz

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8376
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.4.197.XXX

| 25.06.2007 12:06

ta rozmowa staję się bezsensowną wymianą zdań .
redakcja: a ty w jakim języku piszesz ??
strona kubuś działa i jest całkiem niezła nawet w statki zagrałem
nike rzeczywiście jest trochę zawiła ale tu można skrytykować samą stronę a nie technologię

tak ładnie świecicie mądrościami ale słowa o pomocy autorowi posta.

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 23
w Signs.pl od 18.06.2007
IP: 83.13.6.XXX

| 25.06.2007 13:06


On 2007-06-25 11:45, redakcja wrote:
Nie wiem jak kubus, bo strona nie działa, ale w wypadku Nike trzeba by wziąć kogoś, kto wie, czego szuka w tym serwisie i sprawdzić ile razy musi kliknąć, obejrzeć wkurzający licznik ładowania flashowych flaków (jaki procent czasu spędzonego w serwisie stanowi oglądanie interesującego mnie contentu, a jaki czekanie na licznik?!!!), ile razy przy tym pomyli drogę, warto byłoby sprawdzić jaki procent ludzi opuszcza ten serwis nie dochodząc do celu - i wtedy oceniać serwis. Coś mi się widzi, że ocena byłaby dość miażdżąca.

Szczerze mówiąc znam niewiele serwisów, w których flashowy interfejs byłby pomocą, a nie przeszkodą, zaś te super-efekty, które mają wg Ciebie uzasadaniać użycie tej techniki są najczęściej interesujące głownie dla twórców serwisu, a nie dla odbiorców.

Co do "ugruntowanych marek" - nie ma żadnego powodu sądzić, że zastosowanie przez nich takiego a nie innego rozwiązania dowodzi jego słuszności. Branża "internet-usability" rozwinęła się właśnie jako reakcja na podstawowe błędy popełniane przez takie firmy przy budowaniu serwisów. Gdyby tacy klienci byli nieomylni, taka specjalność nigdy by nie powstała

pozdrowienia
Łukasz


Nie czas na spieranie się, bo temat wątka dotyczył zupełnie czegoś innego. Są zwolennicy i przeciwnicy Flasha - ja nie należę ani do jednych ani do drugich. Chciałam Ci jeszcze tylko powiedzieć, że przy ocenie serwisu nie bierzesz pod uwagi odbiorców, do których jest skierowana strona. Adres firmy Nike i Kubuś to tylko przykłady z tysiąca podobych zastosowań - spójrz na stronę: www.reebok.com
.. i powiedz mi, kto jest odbiorcą tej strony?
Powiedz mi, jak przykładowo Ty jako specjalista ds. marketingu przy współpracy z profesjonalną agencją reklamową/interaktywną skonstruowałbyś serwis dla firmy Reebok, bo podejrzewam, że nie użyłbyś Flasha

Widzisz .. człowiek młody i dynamiczny, otwarty na nowości, mający swój styl oczekuje, że znajdzie swoje odbicie na tej stronie, poczuje, że ta marka do niego pasuje, że to jego styl. Strona tego typu nie może być statyczna, musi być pełna dynamiki, żywa. Nie zawsze da się osiągnąć takie efekty przy pomocy samego html-a! Każda technologia ma swoje zastosowanie, powtarzam.

Flash może być również tylko dodatkiem do zwykłej strony. Wejdź na stronę agencji www.k2.pl i kliknij w e-marketing, a później w animację, którą na pewno zauważysz .. miłe i ciekawe zaskoczenie, świetna i niebanalana prezentacja zespołu poważnej i profesjonalnej firmy, a co najważniejsze z poczuciem humoru - i o to im zapewne chodziło nie widzę innej technologii do takiego rozwiązania. Może masz jakiś pomysł?

Pozdrawiam,
Katarzyna Żmuda

avatar użytkownika
+ +

Rzeszów
wiadomości: 30
w Signs.pl od 18.08.2006
IP: 83.11.151.XXX

| 25.06.2007 13:06


On 2007-06-24 18:10, ashley69 wrote:
hmm, hmm.... śmiem tylko nieśmiało dodać iż dyskusja jest kompletnie nie na temat. Może znalazłby się ktoś kto mógłby wreszcie pomóc?

-----------------
---------------------------------------------------------
helPS.pl - Twoja pomoc w Photoshopie


spróbuj spytać na helPS.pl - może tam pomogą lub skierują na właściwe forum

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Gobi75 dnia 25.06.2007 13:36)

avatar użytkownika
+ + + +

Katowice
wiadomości: 162
w Signs.pl od 16.06.2005
IP: 83.22.106.XXX

| 14.01.2008 11:01

Witam
poszukuję kogoś kto byłby mi w stanie wykonać stronę z 9 podstronami. Zależy mi na tym, aby strona była gotowa za 2 tygodnie.
Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy: lukasz@2gt.pl lu b tel. 513 54 79 64 wtedy przekażę więcej informacji.

avatar użytkownika
?

Wrocław
wiadomości: 1
w Signs.pl od 14.01.2008
IP: 83.4.120.XXX

| 02.08.2011 02:08

Flash zbudowany z dbałością o UX jak najbardziej się sprawdza.

A dla zagorzałych przeciwników mam małe pocieszenie: nadchodzi HTML 5

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Levitah dnia 02.08.2011 00:22)

avatar użytkownika
+

Legnica
wiadomości: 9
w Signs.pl od 17.07.2011
IP: 89.68.112.XXX
Strona 3/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764