Polski producent oprogramowania dla biznesu Symfonia rusza z ogólnopolską kampanią marketingową „Optymizacja”, promującą cyfryzację w sektorze MŚP. Punktem centralnym projektu jest Pakiet Wsparcia dla Firm o wartości 2 mln zł. Mogą z niego skorzystać przedsiębiorstwa, które ze względu na pandemię zwlekały do tej pory z decyzją o inwestycji w cyfryzację biznesu. Kampanię realizuje agencja SEC Newgate CEE razem z domem mediowym MullenLowe MediaHub.
Symfonia to jeden z największych w Polsce dostawców systemów ERP. W marcu tego roku firma zmieniła właściciela, co zapoczątkowało rebranding marki. Pierwszą kampanią marketingową Symfonii już w nowych barwach jest „Optymizacja”, promująca cyfryzację MŚP i Pakiet Wsparcia dla Firm.
– Zmiany w biznesie, jakie nastąpiły w ostatnich kilkunastu miesiącach z powodu kolejnych blokad działalności gospodarczej, bardzo uwidoczniły potrzebę cyfryzacji. Wymiana dokumentów, obsługa pracowników, prowadzenie projektów oraz komunikacja z klientem okazały się dla wielu firm z sektora MŚP bardzo dużym wyzwaniem w momencie, gdy fizyczny kontakt nie był niemal możliwy. Część przedsiębiorców zdecydowała się na szybki zakup systemów informatycznych, by zachować ciągłość swojej działalności. Ale wiele firm wstrzymało inwestycje w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń i jako zabezpieczenie w czasie lockdownów – mówi Piotr Ciski, prezes Symfonii. – Dlatego przeznaczyliśmy aż 2 miliony złotych na Pakiet Wsparcia dla Firm, dzięki któremu polskie małe i średnie przedsiębiorstwa mogą bezpiecznie zainwestować w cyfryzację i wykorzystać szanse, jakie daje aktualny wzrost gospodarczy.
Ideą kreatywną kampanii jest „proces optymizacji”, czyli rozwoju biznesu w możliwie najlepszych warunkach dzięki wsparciu nowoczesnych technologii, w przypadku Symfonii oprogramowania biznesowego.
- „Optymizacja” to synonim słowa „optymalizacja”, odmienianego w branży producentów oprogramowania dla biznesu przez wszystkie przypadki. Optymalizacja często kojarzy się z czymś trudnym dla przedsiębiorców, totalną transformacją, zmianami ról w firmie. Dlatego chcieliśmy pokazać proces transformacji cyfrowej i cyfryzacji w pozytywnym świetle. Decyzja o informatyzacji, wdrożeniu nowych technologii jest punktem przełomowym w działalności firmy, wejściem na wyższy poziom, wprowadzeniem do organizacji nowej jakość i energii. To optymistyczna zmiana – tłumaczy Małgorzata Ściślak, dyrektor ds. marketing i rozwoju biznesu w Symfonii.
Sama kampania wpisuje się w prowadzone od kilku lat przez Symfonię, wcześniej pod marką Sage, działania edukacyjne i promujące ideę cyfryzacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Punktem centralnym kampanii marketingowej jest strona internetowa www.optymizacja.pl, poprzez którą przedsiębiorcy zainteresowani cyfryzacją mogą uzyskać informacje o możliwym wsparciu.
„Optymizację” będzie można zobaczyć i usłyszeć w mediach ogólnopolskich. Kampania jest oparta o działania zasięgowe, zakładające m.in. reklamy radiowe, content marketing, reklamy displayowe oraz remarketing.
Media zaplanował i kupił dom mediowy MullenLowe MediaHub. Działania PR i kreację koordynuje agencja SEC Newgate CEE – pomysłodawca kampanii. Patronat medialny nad kampanią objął Business Insider
Źródło: SEC Newgate CEE