logo
WIEDZA

Reklamowa inicjatywa ads.txt

  PR 05.12.2017, przeczytano 364 razy

Zmiany technologiczne, oczekiwania użytkowników, a także powstała niedawno koalicja Better Ads sprawiają, że rynek reklamy w Internecie przechodzi prawdziwą rewolucję. Przejrzystość oraz proces automatyzacji zakupu i sprzedaży powierzchni zaczyna się komplikować. Rozwiązaniem ma być plik ads.txt umieszczony na stronie wydawcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklamowa-inicjatywa-ads.txt,34725,artykul.html

Czym jest ads.txt?

Ads.txt (Authorised Digital Sellers) to inicjatywna opracowana przez IAB, której celem jest zapobieganie nieautoryzowanej sprzedaży zasobów reklamowych (arbitraż) oraz wyeliminowanie problemu jakim jest domain spoofing, czyli podszywanie się pod inne domeny. Wydawca umieszcza na serwerach plik zawierający listę wszystkich firm, które są upoważnione do sprzedaży powierzchni reklamowej na jego stronie, a następnie każde wysłane zapytanie reklamowe jest sprawdzane i autoryzowane w przypadku zgodności z informacjami zawartymi w ads.txt.

Kluczowy krok

W porównaniu z innymi inicjatywami branży mediowej, koszty wdrożenia ads.txt są relatywnie niskie. Wystarczy kilkanaście minut, aby większość witryn wprowadziła proponowany system. Według firmy BuiltWith, we wrześniu 2017 roku, tylko 1,8% z 10 000 najpopularniejszych stron korzystała z ads.txt, w porównaniu z 44% stron, które korzystają z DoubleClick. Jednak z miesiąca na miesiąc sytuacja się zmienia i coraz więcej witryn w USA, Niemczech i Anglii, a także już w Polsce stosuje ads.txt.

Jak zaimplementować ads.txt?

Ads.txt jest plikiem tekstowym, który należy umieścić w katalogu głównym domeny, czyli ścieżka dostępu do pliku powinna wyglądać następująco: domena_wydawcy.pl/ads.txt. W pliku należy umieścić nazwy domen platform reklamowych, identyfikator oraz typ relacji. Dla wydawców korzystających jedynie z Google Adsense zawartość pliku ads.txt będzie wyglądała następująco:

google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0
gdzie pub-0000000000000000 jest indywidualnym identyfikatorem wydawcy.

Dlaczego to ma znaczenie?

Nieautoryzowana i niekontrolowana sprzedaż powierzchni reklamowej jest plagą w reklamie internetowej. Można przyjąć, że już w tym momencie dla wydawców korzystających z usług firmy Google oraz innych platform exchange implementacja ads.txt jest obligatoryjna. W innym przypadku dojdzie do sytuacji, że zapytania ze stron nieobsługujących ads.txt będą automatycznie odrzucane, co oczywiście spowoduje drastyczny spadek w osiąganych przychodach.

Z drugiej zaś strony, inicjatywa gwarantuje właścicielowi strony internetowej, że jego powierzchnia będzie sprzedawana jedynie przez uprawnione i zaakceptowane przez niego podmioty. Jednocześnie ads.txt ograniczy proceder przechwytywania ruchu i kierowania go na zmodyfikowane strony. Wyeliminowanie powyższych problemów zapewni większą przejrzystość procesu sprzedaży, co w rezultacie powinno zapewnić wydawcom znaczne korzyści.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Jakub Szczęsny, CTO Yield Riser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone