logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Reklamowa inicjatywa ads.txt

  PR 05.12.2017, przeczytano 551 razy

Zmiany technologiczne, oczekiwania użytkowników, a także powstała niedawno koalicja Better Ads sprawiają, że rynek reklamy w Internecie przechodzi prawdziwą rewolucję. Przejrzystość oraz proces automatyzacji zakupu i sprzedaży powierzchni zaczyna się komplikować. Rozwiązaniem ma być plik ads.txt umieszczony na stronie wydawcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklamowa-inicjatywa-ads.txt,34725,artykul.html

Czym jest ads.txt?

Ads.txt (Authorised Digital Sellers) to inicjatywna opracowana przez IAB, której celem jest zapobieganie nieautoryzowanej sprzedaży zasobów reklamowych (arbitraż) oraz wyeliminowanie problemu jakim jest domain spoofing, czyli podszywanie się pod inne domeny. Wydawca umieszcza na serwerach plik zawierający listę wszystkich firm, które są upoważnione do sprzedaży powierzchni reklamowej na jego stronie, a następnie każde wysłane zapytanie reklamowe jest sprawdzane i autoryzowane w przypadku zgodności z informacjami zawartymi w ads.txt.

Kluczowy krok

W porównaniu z innymi inicjatywami branży mediowej, koszty wdrożenia ads.txt są relatywnie niskie. Wystarczy kilkanaście minut, aby większość witryn wprowadziła proponowany system. Według firmy BuiltWith, we wrześniu 2017 roku, tylko 1,8% z 10 000 najpopularniejszych stron korzystała z ads.txt, w porównaniu z 44% stron, które korzystają z DoubleClick. Jednak z miesiąca na miesiąc sytuacja się zmienia i coraz więcej witryn w USA, Niemczech i Anglii, a także już w Polsce stosuje ads.txt.

Jak zaimplementować ads.txt?

Ads.txt jest plikiem tekstowym, który należy umieścić w katalogu głównym domeny, czyli ścieżka dostępu do pliku powinna wyglądać następująco: domena_wydawcy.pl/ads.txt. W pliku należy umieścić nazwy domen platform reklamowych, identyfikator oraz typ relacji. Dla wydawców korzystających jedynie z Google Adsense zawartość pliku ads.txt będzie wyglądała następująco:

google.com, pub-0000000000000000, DIRECT, f08c47fec0942fa0
gdzie pub-0000000000000000 jest indywidualnym identyfikatorem wydawcy.

Dlaczego to ma znaczenie?

Nieautoryzowana i niekontrolowana sprzedaż powierzchni reklamowej jest plagą w reklamie internetowej. Można przyjąć, że już w tym momencie dla wydawców korzystających z usług firmy Google oraz innych platform exchange implementacja ads.txt jest obligatoryjna. W innym przypadku dojdzie do sytuacji, że zapytania ze stron nieobsługujących ads.txt będą automatycznie odrzucane, co oczywiście spowoduje drastyczny spadek w osiąganych przychodach.

Z drugiej zaś strony, inicjatywa gwarantuje właścicielowi strony internetowej, że jego powierzchnia będzie sprzedawana jedynie przez uprawnione i zaakceptowane przez niego podmioty. Jednocześnie ads.txt ograniczy proceder przechwytywania ruchu i kierowania go na zmodyfikowane strony. Wyeliminowanie powyższych problemów zapewni większą przejrzystość procesu sprzedaży, co w rezultacie powinno zapewnić wydawcom znaczne korzyści.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Jakub Szczęsny, CTO Yield Riser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem
Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce. Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była...
Automatyzacja reklam dla Pizzaportal
Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała...
Z dwóch minut na antenie w trzynaście tysięcy publikacji
Christian Paul zyskał sławę 22 czerwca tuż po emisji materiału w głównym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej na temat kreacji Pierwszej Damy Agaty Kornhauser – Dudy. Wówczas udzielając komentarza, poświęcono mu łącznie 2 minuty czasu antenowego, które w wyniku researchu dziennikarzy i osób ze świata mody w kolejnych dniach przerodziło się w...
Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764