logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza czwarta edycja konkursu EFFIE

   18.07.2003, przeczytano 3090 razy

Rusza czwarta edycja prestiżowego konkurs EFFIE Awards, oceniającego bardzo wymierne, rynkowe efekty kampanii reklamowych. W tegorocznej edycji EFFIE Awards 2003, tak jak i w dwóch poprzednich latach, przyznana zostanie dodatkowa, specjalna nagroda: MEFFIE. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-czwarta-edycja-konkursu-effie,1743,artykul.html

Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.

Zgłaszane na EFFIE kampanie są oceniane w sposób całościowy (strategia, kreacja, wizualizacja, planowanie i zakup mediów). Kampanie mogą być zgłaszana przez : klientów, agencje kreatywne i domy mediowe. Możliwe są też zgłoszenia wspólne. Do tej pory do konkursu MEFFIE kwalifikowano automatycznie kampanie nominowane do EFFIE.

„...W poprzednich edycjach konkursu spotkaliśmy się z przypadkami świetnie zaplanowanych kampanii mediowych, które przepadały w konkursie EFFIE, gdyż nie miały spektakularnej kreacji. Nie były też wtedy prezentowane i poddane dyskusji jury mediowemu. Stąd zmiana w regulaminie: w tym roku domy mediowe będą mogły zgłaszać swoje kampanie wprost do MEFFIE. Oczywiście w dalszym ciągu dom mediowy może zgłosić kampanie do konursu głównego...” powiedziała Anna Lubowska ( Prezes i Dyrektor Zarzadzajacy Mediaedge;cia)– zajmująca się nagrodą MEFFI w ramach Komitetu Organizacyjnego EFFIE

W tym roku Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego EFFIE 2003 został Paweł Tyszkiewicz od stycznia 2003. pracujący jako Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia, a w skład Komitetu weszli członkowie SAR, którzy są odpowiedzialni za poszczególne zagadnienia związane z konkursem:

1. Paweł Kastory – procedury, regulamin
Prezes SAR , Prezes Zarządu Grupy Corporate Profiles DDB
2. Wolfgang Ullrich – Sponsorzy
Członek Zarządu SAR i Prezez Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grey Worldwide
3. Iwona Dynowska – Gala Effie
Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Grupy Media Planning
4. Marek Żołędziowski – Gala Effie
Członek Zarządu SAR i Prezes Zarządu oraz Dyrektor Współzarządzający Saatchi & Saatchi
5. Anna Lubowska – Media
Dyrektor Zarządzający i Prezes The Media Edge; Cia
6. Chris Dorsey – Sponsorzy
Dyrektor Zarządzający McCann–Erickson Poland
7. Marek Gargała – Kampania Effie
Prezes i Dyrektor Zarządzający Publicis FCB
8. Jakub Potrzebowski – Media
Prezes i Dyrektor Zarządzający Zenith Media
9. Piotr Pokrzywa – PR
Dyrektor Zarządzajacy JWT – Parintex
10. Paweł Tyszkiewicz – Przewodniczacy Komitetu Organizacyjnego EFFIE
Dyrektor Zarządzajacy SAR

Podobnie jak w latach ubiegłych, większość w jury stanowić będą osoby spoza środowiska agencyjnego. Jest to specyfiką konkursu EFFIE. Rokrocznie w jury zasiadają dyrektorzy zarządzający dużych korporacji, szefowie marketingów, naukowcy, przedstawiciele instytutów badawczych, przedstawiciele mediów. W tym roku jury będzie liczyło 25 osób.

Są to:

Reklamodawcy: Anna Brzozowska, Cadbury Wedel; Piotr Kuc, Coty Polska; Iwona Kossman, PTK Centertel; Katarzyna Czernyszew, Sony Poland; Agnieszka Barańska, Reckitt Benckiser; Wojciech Bauman, Kompania Piwowarska; Witold Nowicki, Toyota Motor Poland;
Badania rynku: Zbigniew Tyszkiewicz, Kinoulty Research; Marek Biskup, SMG/KRC Media; Elżbieta Gorajewska, AGB Polska;
Niezależni specjalisci: Bartłomiej Serafiński, Stratosfera; Przemysław Pohrybieniuk, Pricewaterhouse Coopers;
Trade: Anna Sierpińska, Jeronimo Martins Distribution; Dragos Pavicevic, McDonald's Polska;
Naukowcy: Lena Kolarska - Bobińska, Instytut Spraw Publicznych; Dominika Maison, Wydział Psychologii UW;
Agencje: Kot Przybora, PZL; Szymon Gutkowski, Corporate Profiles DDB; Katarzyna Łakińska, V&P Agencja Reklamowa; Tomasz Bartnik, Saatchi & Saatchi Poland; Paweł Niziński, Upstairs Young & Rubicam Poland; Michał Nowosielski, Publicis;
Domy Mediowe: Marek Czarnecki, MindShare Polska; Paweł Sawicki, Media Direction; Zofia Sanejko, Universal McCann

To oni zadecydują kto otrzyma statuetkę Effie w jednej z 10 kategorii: żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, pozostałe usługi, media, kampanie non profit.

Przyznawane od zeszłego roku nagrody MEFFIE (polska nagroda za szczególny wkład strategii mediowej w skuteczność kampanii reklamowej) w tegorocznej edycji konkursu zyskają na znaczeniu. Kampanie medialne rozpatrywane będą nie tylko pod kontem efektywności planowania w odniesieniu do konkretnej kampanii kreatywnej. Od bieżącego roku MEFFIE, stanie się konkursem towarzyszącym konkursowi głównemu.

Do jury MEffie zaproszono:
Reklamodawcy: Dorota Kotowska, Kraft Food Polska; Mikołaj Komornicki, BMW Polska; Elzbieta Urbaczka Coca-Cola Poland Services; Jowita Dżus – Korocińska, Telekomunikacja Polska;
Media: Dominik Tzimas, Wydawnictwo Bauer; Monika Bednarek, EuroZet; Tomasz Englert, ITI Poland; Maciej Stec, Polsat;
Domy Mediowe: Jakub Benke, Starcom; Małgorzata Grzyb, Initiative Media Warszawa; Piotr Żakowski, Media Planning; Zygmunt Brzozowski, Universal McCann;

opr: R. Sierocińska
Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764