logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek druku przekonuje się do atramentu

  PR 13.08.2020, przeczytano 462 razy
ilustracja

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej Smithers, za pięć lat wartość polskiego rynku druku atramentowego może osiągnąć nawet miliard dolarów. – Przyszłość branży leży w urządzeniach atramentowych. W najbliższych latach dużym polem do rozwoju w tym segmencie pozostaną zwłaszcza biura – oceniają eksperci Canon Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-druku-przekonuje-sie-do-atramentu,388092,artykul.html

Ponad 923 miliardy stron A4 - tyle w przybliżeniu może wynieść objętość materiałów, wydrukowanych w 2020 roku na urządzeniach atramentowych. Wartość całego światowego rynku druku atramentowego szacuje się nawet na 80,4 miliarda dolarów. A to dopiero początek. Jak wskazuje opublikowany przez Smithers Group raport dotyczący teraźniejszości i przyszłości druku atramentowego, wartość rynku może się zwiększyć nawet o dwie trzecie w ciągu następnych pięciu lat.

- Urządzenia atramentowe zyskują na znaczeniu, bo są tańsze w eksploatacji - komentuje Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. - Jeszcze do niedawna mogliśmy za to mówić o wyraźnie gorszej jakości wydruków atramentowych w porównaniu do tonerowych, ale to zmienia się już od kilku lat. Wzrasta jakość wydruków, a technologia atramentowa przeżywa wyraźny rozwój. Nie ulega wątpliwości, że przyszłość branży należy właśnie do atramentu, co udowadniają tak nowatorskie rozwiązania jak stosowana w urządzeniach wielkoformatowych ekologiczna technologia UV Gel - mówi ekspert.

Tymczasem, według szacunków Michała Młynarczyka, na rynku wciąż dominują drukarki tonerowe.

- Największe pole do rozwoju rynku urządzeń atramentowych pozostawiają biura. Maszyny tonerowe stanowią tam nawet 90 proc. wszystkich drukarek. Więcej drukarek atramentowych spotyka się w domach, gdzie ich liczbę szacowałbym dziś na 30-40 proc. Z największym użyciem atramentu mamy dziś do czynienia w dziedzinie druku wielkoformatowego, gdzie liczba profesjonalnych maszyn atramentowych waha się od 50 do 70 proc. rynku w zależności od regionu - wylicza M. Młynarczyk.

Polski rynek: reklama warta najwięcej

Autorzy raportu Smithers Group podzieli rynek druku na 12 głównych gałęzi, wśród których wyróżnić można książki, magazyny, gazety, katalogi, druk biurowy, reklamy, fotoalbumy oraz etykiety i opakowania. We wszystkich tych gałęziach wartości rynku atramentowego wyraźnie rosną z roku na rok. Najwięcej, bo niemal dwie trzeci całości, warta jest gałąź reklamy.

To dane globalne. A jak na tle świata wypada Polska? Jak wynika z raportu, także u nas wydruki reklamowe ewidentnie dominują zestawienie, notując roczną wartość na poziomie 254 milionów dolarów. Jednak wskaźnik CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) za lata 2015-2020 notuje najwyższe wyniki w przypadku kolorowych magazynów, książek i druków komercyjnych.

- Na przestrzeni ostatnich pięciu lat gałąź wydruków atramentowych wzrosła aż o 44,6 proc. w przypadku magazynów i 22,8 proc. w przypadku książek. Nie oznacza to jednak, że czytelnictwo w Polsce wyraźnie wzrasta - tłumaczy Michał Młynarczyk. - Owszem, na podstawie raportu Smithers Group można wysnuć pewne szersze wnioski, ale dotyczą one raczej zmiany formy druku. Książki drukuje się dziś w krótszych seriach, za to z możliwością szybkiego dodruku na żądanie i z bogatszą szatą graficzną. Biorąc to pod uwagę, można zaobserwować wyraźne oszczędności przy przejściu na atramentową technologię druku, stąd widoczne w raporcie znaczące wzrosty - mówi ekspert Canon Polska.

Uwagę specjalistów przykuwa również dobra sytuacja gałęzi opakowań i naklejek. Jak twierdzi Michał Młynarczyk, ten fragment branży w ostatnich latach przeżywa dynamiczny wzrost nie tylko w zakresie druku atramentowego, ale i tonerowego.

Wyzwanie dla producentów

Prócz wartości produktów końcowych (wydruków), wzrasta także wartość polskiego rynku urządzeń atramentowych. W 2020 roku może być on wart niemal 25 milionów dolarów. Jeśli natomiast chodzi o sprzedaż atramentu, przy ponad milionie ton sprzedanego w tym roku produktu, producenci mogą liczyć na przychód rzędu 75,7 milionów dolarów.

Czy dostawcy sprzętu są w stanie dotrzymać tempa?

- Trzymamy rękę na pulsie i szykujemy odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów - przekonuje Michał Młynarczyk. - Obecnie w naszej ofercie znajdują się już profesjonalne urządzenia atramentowe na papier cięty, mogące drukować nawet 320 stron A4 na minutę. Ulepszany jest sam atrament, a drukarki mogą pracować z coraz szerszą gamą papierów. To właśnie wysokojakościowy druk atramentowy na szczególnie trudnych podłożach, będzie największym wyzwaniem najbliższych lat - twierdzi przedstawiciel Canon Polska.

Choć, jak szacują autorzy raportu Smithers Group, dynamika wzrostu może ulec nieznacznemu spowolnieniu, najbliższe lata nie przyniosą zasadniczej zmiany w rozwoju polskiego rynku druku atramentowego. To oznacza, że za pięć lat jego wartość zbliży się do kwoty miliarda dolarów.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"przyszłość branży należy właśnie do atramentu, co udowadniają tak nowatorskie rozwiązania jak ekologiczna technologia UV Gel"

To do atramentu czy jednak żelu?

avatar użytkownika
,

Gelu.  

,

Myślałem, że może fkulce.  

Najnowsze w tym dziale

Nowa linia LFD Message
Bez względu na to czy dopiero przechodzisz na technologię cyfrową, rozbudowujesz infrastrukturę lub wyposażasz sale konferencyjne, linia Message zapewni ci jakość i funkcjonalność, których oczekujesz i to w cenie, która ci się spodoba.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w tym roku zagra na drukarkach Epson
W tym roku po raz pierwszy w ramach wsparcia 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie można wylicytować drukarki Epson EcoTank ozdobione unikalnymi projektami graficznymi.
KPRM: #Szczepimysię: wystartował najnowszy spot z byłym żołnierzem AK Witalisem Skorupką ps. Orzeł
Narodowy Program Szczepień wchodzi w kolejną fazę. Rozpoczęła się rejestracja seniorów na szczepienia przeciw COVID-19. Do kampanii informacyjnej #SzczepimySię dołączył płk Witalis Skorupka ps. Orzeł. W Internecie możemy obejrzeć najnowszy spot wideo, w którym 98-letni starszy sierżant Armii Krajowej zachęca Polaków do szczepień.
„Sprawdź kto” - kampania informacyjna skierowana do odbiorców prądu i gazu
To już siódma edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Towarzystwa Obrotu Energią. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. W kampanii uczestniczą największe spółki energetyczne: Enea, Energa Obrót – spółka zależna Energi z Grupy ORLEN, innogy Polska,...
IAB Polska i Rada Programowa Forum IAB 2021 zapraszają do zgłaszania swoich prelekcji do piętnastej edycji najważniejszej konferencji marketingowej w Polsce, która odbędzie się w dniach 9 - 10 czerwca 2021. Temat przewodni Forum IAB 2021 to „OdNowa. Redefinicja czy reset?”
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764