Ministerstwa kultury, finansów, ASP w Warszawie oraz Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa, ogłaszają konkurs dla studentów uczelni artystycznych na plakat oraz wizualizację multimedialną dotyczącą ochrony praw własności intelektualnej i francuskich znaków towarowych.
Ochrona praw własności intelektualnej stanowi jedno z najważniejszych zadań dla administracji państwowej, realizowane w celu zminimalizowania skutków społecznych i ekonomicznych wywoływanych przez międzynarodowe zjawisko handlu towarami podrobionymi i pirackimi.
W celu ochrony zdrowia i życia konsumentów, a także przeciwdziałaniu oszukańczym praktykom osób dopuszczających się kradzieży praw własności intelektualnej, w ramach "Strategii rządowej na rzecz ochrony praw własności intelektualnej" realizowany jest program edukacyjny polegający na zorganizowaniu konkursu na plakat oraz film reklamowy.
Głównym sponsorem konkursu jest Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce. Organizatorzy podkreślają, że francuskie firmy od pokoleń są zaangażowane w ochronę praw własności intelektualnej ze względu na zagrożenia związane z użytkowaniem produktów niewiadomego pochodzenia. Produkty są wytwarzane z pominięciem wymaganych badań, z niewiadomych surowców, które mogą wywoływać choroby i zagrażać życiu: alergie, poparzenia (kosmetyki, tekstylia), zatrucia (leki, żywność) czy np. niebezpieczne wypadki przy użyciu części zamiennych do samochodu, sprzętu gospodarstwa domowego itp.
Patronat nad konkursem objęły: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Finansów.
„Oryginalne jest piękne”, czyli bezpieczne, zdrowe, oraz estetyczne, w myśl tego hasła organizatorzy zapraszają wszystkich studentów wyższych szkół artystycznych oraz wydziałów artystycznych na Uniwersytetach w Polsce, do wzięcia udziału w naszym konkursie.
Zadanie konkursowe zostało podzielone na dwie kategorie:
Plakat artystyczny promujący ochronę własności intelektualnej i francuskich znaków towarowych.
Wizualizacja multimedialna promująca ochronę własności intelektualnej i francuskich znaków towarowych.
Ostateczny termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 20 stycznia 2007 r.
Organizatorzy przewidują następujące nagrody:
Główna nagroda wynosi 7.500 zł.
Druga nagroda wynosi 4.000 zł.
Trzecia nagroda wynosi 2.000 zł.
Główna nagroda wynosi 7.500 zł.
Druga nagroda wynosi 4.000 zł.
Trzecia nagroda wynosi 2.000 zł.
Dodatkowo przyznane zostaną nagrody finansowe i wyróżnienia od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz Ministra Finansów.
Prace konkursowe zostaną wystawione w Galerii Aula. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają zaproszenie na wernisaż wystawy. Wystawa pokonkursowa odbędzie się 1 lutego 2007 roku w Galerii Aula, ul. Krakowskie Przedmieście 5, w Warszawie, a także w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz w Ministerstwie Finansów.
Szczegółowe informacje o raz regulamin
Źródło: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie