logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Sukces „małego sklepu z drukiem”

  PR 05.03.2020, przeczytano 798 razy
ilustracjastrzałka

„Madpisa” dosłownie po hebrajsku oznacza „mały sklep z drukiem”. W ostatnich latach izraelska firma była zmuszona dostosować się do wyzwań stawianych przez nowych zawodników: smartfony.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-_malego-sklepu-z-drukiem_,385953,artykul.html

Smartfony wywróciły cały świat drukowania zdjęć do góry nogami. Wywoływanie i drukowanie zdjęć stało się umierającym biznesem i znało tylko jeden kierunek rozwoju - zjazd. Moshe Gamliel, właściciel firmy Madpisa i jego żona Osnat zostali zmuszeni do przemyślenia swojej koncepcji biznesowej.

W 2015 roku Moshe Gamliel odkrył maszyny, które mogłyby drukować na dowolnym materiale. Ale były one ogromne, ciężkie i drogie. Następnie natknął się na drukarkę LED-UV Mutoh ValueJet 426UF - maszynę stosunkowo małą i niedrogą. Łącząc drukarkę ValueJet 426UF z aplikacją, w krótkim czasie sklep zaczął otrzymał największą liczbę zamówień na drukowanie zdjęć w całym kraju. I to na różnych materiałach.

Od bezrobocia do sukcesu

Dla Moshe Gamliel wszystko zaczęło się w 1999 roku, kiedy jego ojciec postanowił kupić firmę „po przejściach”. Moshe był aktorem i reżyserem, wówczas bezrobotnym. Otrzymał wtedy z żoną ową firmę i tak zaczęli drukować koszulki w centrum handlowym, wykorzystując do tego bardzo starą technologię. Wszystkie jego maszyny były przechowywane w starym, zakurzonym magazynie i zasadniczo… nie działały. Właśnie wtedy Moshe postanowił nadać tym maszynom nowe życie i uruchomić je ponownie.

W 2000 roku Moshe zawarł porozumienie z centrum handlowym „Hasharon” w Netanya w Izraelu, aby zlokalizować maszynę w restauracji. Maszyna prawie nie mieściła się w tak małej, wąskiej przestrzeni, ale w końcu udało im się wcisnąć maszynę do środka i zaczęła drukować koszulki. Przez trzy lata Moshe i jego żona Osnat spędzali z maszyną co najmniej 12 godzin dziennie, dopóki nie zdecydowali się zmienić nazwy firmy na Madpisa… czyli „mały sklep z drukiem”.

Niedługo potem zostali zmuszeni do opuszczenia restauracji i postanowili przenieść się do nowego, niezależnego sklepu w tym samym centrum handlowym. Wydawało się, że los się obrócił w dobrą stronę, ponieważ Madpisa zaczęła rozkwitać, w wyniku czego zatrudniono 10 nowych dodatkowych pracowników, po drodze wprowadzając grawerowanie laserowe. To jednak nie był ich największy sukces. W drodze do realizacji pełni marzeń mieli jeszcze kilka wybojów na drodze, z których jak to w życiu, jeden był większy od od drugiego.

ilustracjastrzałka

Wprowadzenie smartfonów

To było jak grom z jasnego nieba, kiedy pojawił się smartfon i całkowicie wywrócił świat Madpisy do góry nogami. Zmuszeni do ponownego przemyślenia swoich spraw, Moshe i Osnat natknęli się na ValueJet 426UF z japońskiej firmy Mutoh. Wkrótce potem smartfony okazały się ich prawdziwym błogosławieństwem. Unikalne zdolności drukarki Mutoh ValueJet 426UF, w połączeniu z kreatywnym podejściem Madpisa oraz innowacyjnej aplikacji (którą opracował sam Moshe), sprawiły, że odnieśli jeszcze większy sukces niż do tej pory. Rozszerzyli sklep Madpisa do dwóch kolejnych lokalizacji, jednocześnie wprowadzając aplikację, która jest obecnie powszechnie stosowana w podobnych firmach.

- Dzięki Mutoh ValueJet 426UF zaczęliśmy jeszcze więcej pracować, aby uratować naszą działalność dzięki bardziej spersonalizowanym, oryginalnym i unikalnym produktom niż kiedykolwiek wcześniej. Mutoh ValueJet 426UF dał nam nowe inspiracje i pomysły, a teraz wierzymy, że tylko niebo jest granicą - mówi Moshe Gamliel.

ilustracjastrzałka

„The sky is the limit”

Dzisiaj firma rozwinęła się do większych rozmiarów, utrzymując lokalizacje w drogich centrach handlowych. Na tym ambicje Moshe jednak się nie skończyły, zaczął projektować nowe wzory i szablony. Poszedł nawet krok dalej, gdyż zaczął je sprzedawać wraz z surowcami innym „sklepom z drukiem”, które również mają drukarkę Mutoh ValueJet 426UF. Zasadniczo spakował maszynę, materiały oraz projekty i zachęcił czterech swoich dobrych przyjaciół do zrobienia tego samego - rozpoczęcia drukowania.

- Dzisiaj ponad 70% działalności Madpisy jest związane z Mutoh ValueJet 426UF i nie planujemy się zatrzymać. Powodem, dla którego kupiliśmy tę drukarkę, jest to, że jest bardzo stabilna i niezawodna, ale odpowiada również wszystkim potrzebom naszych klientów, ponieważ większość wydruków nie jest większa niż 30 x 40 cm. Dodatkowo jest łatwa w obsłudze, a proces codziennej konserwacji jest tak prosty i łatwy do wykonania, że ​​mogą to zrobić także nowi pracownicy, a nawet stażyści.

ilustracjastrzałka

Klienci zaangażowani w proces tworzenia

Dzięki drukarce ValueJet 426UF klienci Madpisy angażują się w proces tworzenia swoich produktów i dalszych losów firmy. Często, kiedy czekają w sklepie, obserwują, jak urządzenie drukuje ich zdjęcia na pożądanych materiałach. Czasami sami stają się też częścią innowacji, przynosząc produkty z domu, na których chcą wydrukować swoje zdjęcia.

Tak przedstawia się więc historia sukcesu Madpisy, od drukarki z koszulkami w restauracji po odnoszący sklep z foto-pamiątkami, w którym kluczową rolę odgrywa Mutoh ValueJet 426UF.

ilustracjastrzałka

O drukarkach Mutoh ValueJet serii UF

Drukarki Mutoh serii UF jak 426UF i większy brat 626UF, pozwalają na zadruk bezpośredni szerokiego spektrum materiałów i przedmiotów o grubości do 7 lub 15 cm (w zależności od modelu) wykonanych z drewna i jego pochodnych, betonu, ceramiki, kamienia, szkła, metali, i tworzyw sztucznych. Maksymalny rozmiar zadrukowanego obiektu nie może przekraczać formatów A3+ i A2+. Z kolei ciężar nie może być większy niż 4 oraz 6 kg.

Dodatkowo drukarka Mutoh ValueJet 626UF posiada także dodatkowy moduł obrotowy, umożliwiający bezpośredni zadruku przedmiotów o kształcie walcowatym, np. butelek, termosów, opakowań, itd.

Oprócz kolorów CMYK, zastosowany dodatkowy kolor biały umożliwia poddruk kolorowej grafiki na wszelkich nie białych powierzchniach. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy projektach drukowanych na szkle od tylnej strony.

Drugi kolor dodatkowy - bezbarwny lakier – daje możliwość uszlachetniania wybiórczo wydruków lub na całej powierzchni. Dzięki temu można uzyskać takie efekty specjalne jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna lub Alfabet Braille'a.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764