logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sześć powodów dla których warto laminować wydruki (cz. 3)

   04.02.2002, przeczytano 9485 razy

Wszyscy wiemy, że laminowanie może uodpornić wydruki wielkoformatowe na działanie wody oraz utratę koloru i otarcia mechaniczne. Czy laminowanie jest jednak dostatecznie wytrzymałe, aby sprostać konkurencji ze strony nowych rodzajów mediów, które podobno nie wymagają laminowania?
Przedstawimy ostatnią część cyklu prezentującego zalety tej techniki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szesc-powodow-dla-ktorych-warto-laminowac-wydruki-%28cz.-3%29,814,artykul.html

Koszty materiałowe
Ludzie zaczynają dostrzegać, że laminowanie nie koniecznie oznacza dodatkowy koszt. W rzeczywistości w wielu wypadkach może ono pomóc w obniżeniu kosztów. Weźmy na przykład pracę, która ma wytrzymać miesiąc lub dwa na zewnątrz, albo kilka lat w warunkach wewnętrznych. Można tu użyć folii lub papieru syntetycznego w połączeniu z atramentem pigmentowym. Inna metoda - użyć zwykłego atramentu i specjalistycznego, drogiego papieru. Tymczasem koszty laminowania zwrócą się z nawiązką w porównaniu z wydatkami na te specjalne atramenty i media, zaś sama praca będzie prawdopodobnie wyglądała lepiej w oczach klienta.
Niektórzy uczestnicy seminarium DPI byli zaskoczeni, że nie można było wskazać wyraźnej różnicy między zalaminowanymi wydrukami wykonanymi na niedrogim, standardowym papierze, a pracami drukowanymi na wysokiej klasy powlekanych papierach typu fotograficznego.

Mechanika
Piąty czynnik świadczący na korzyść laminowania to względy mechaniczne. Jest jasne, że wiele prac wymaga sztywności, którą może zapewnić naniesienie na odpowiednie podłoże. Dzięki laminowaniu praca może być nie tylko sztywniejsza, ale również elastyczna. W wypadku mniejszych rozmiarów laminowanie może wręcz zastąpić sztywny podkład. Laminowanie grubszymi foliami pozwala przystosować przejrzyste media do użycia w kasetonach świetlnych. Dotyczy to również innych przypadków, kiedy praca musi mieć pewną sztywność, aby dawała się eksponować w określonej ramie. Zastanawiając się jak sprawdzi się nasz wydruk umieszczony w ramie ekspozycyjnej na targach od razu poczujemy się pewniej stosując wersję laminowaną.

Jak wspomnieliśmy, laminowanie może nadać zwykłym materiałom cechy typowe dla znacznie droższych mediów i pozwala je niekiedy zastąpić. Jednym z czynników zawężających pole zastosowania produktów czy technologii jest zwykły brak wiedzy i informacji. Dotyczy to szczególnie rynku takiego, jak druk wielkoformatowy.
Wiedza o technikach wykończeniowych jest coraz powszechniejsza. Coraz więcej firm uczy się wykonywania kilku czynności wykończeniowych za jednym zamachem. Oto jedna z najważniejszych zalet laminatora wielkoformatowego - nie służy jedynie laminowaniu, ale jest pozwala zorganizować punkt zajmujący się kompleksowo pracami wykończeniowymi.
Na prawdę dobry laminator pozwoli na laminowanie na zimno i gorąco, laminowanie i naniesienie na podłoże za jednym razem, będzie w stanie wykonać termotransfer i pełnić inne specjalistyczne funkcje.
Dobra maszyna powinna np. pozwalać na jednoczesne laminowanie i nanoszenie wydruku na podkład. Niektóre maszyny pozwalają na jednoczesne nanoszenie i laminację produktów samoprzylepnych lub też nanoszenie mediów termicznych z jednej, a płyty z drugiej strony. Wraz ze wzrostem dojrzałości przemysłu reklamy wizualnej będzie upowszechniać się wiedza o tym jak wykańczać prace lepiej, taniej i szybciej, a dzięki temu stopień wykorzystania technik laminowania będzie stale wzrastać.


Na koniec podsumujmy główne zalety laminowania:


  • Odporność na wilgoć i zabrudzenia
  • Przedłużenie okresu użytkowania reklamy
  • Możliwość usuwania kurzu i odcisków palców
  • Odporność na zadrapania i uszkodzenia przy transporcie
  • Koszt zabezpieczenia przed reklamacją klienta jest niski w porównaniu z kosztami druku
  • Podoba się klientom
  • Nadaje wydrukom bardziej nasycony i kontrastowy wygląd
  • Możliwość uzyskania połysku na dowolnych mediach
  • Daje szeroki wybór możliwych sposobów wykończenia
  • Stanowi atrakcyjne "opakowanie" dla twojej pracy i dodaje jej znaczenia
  • Pozwala na użycie tańszych mediów
  • Możliwość użycia tych samych atramentów i mediów dla prac o różnym przeznaczeniu
  • Dodaje sztywności wydrukom i ułatwia ich montaż nawet bez dodatkowych podkładów
  • Możliwość zabezpieczenia przed graffiti
  • Usuwalna warstwa niektórych laminatów pozwala zdjąć zabezpieczenia po zamontowaniu wydruku



<< część 2.

Autor: Dan Evans
Tłumaczenie: Łukasz Łukasiewicz, redakcja signs.pl
źródło: Sign Business magazine

Dan Evans jets konsultantem pracującym dla branży komputerowej oraz przemysłu graficznego od 1979 roku.

Opublikowano za uprzejmą zgodą wydawcy Sign Business Magazine
Published with kind permission of Sign Business Magazine

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764