logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

TVP znika z Youtube. Co z Twitterem i Facebookiem?

   28.01.2016, przeczytano 3275 razy
ilustracja

Niedawno nowy prezes Telewizji Polskiej, Jacek Kurski zapowiedział zniknięcie materiałów telewizji publicznej z YouTube. Ma to być krok w kierunku budowy i wzmacniania własnej platformy VOD, która zdaniem prezesa, ma konkurować między innymi z Netflixem. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak w tej chwili wygląda obecność Telewizji Polskiej na YouTube, a także na Facebooku i Twitterze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-znika-z-youtube.-co-z-twitterem-i-facebookiem,27268,artykul.html

Najpopularniejsze kanały na YouTube

Na YouTube jest 18 kanałów Telewizji Polskiej (stacji i programów), włączając w to kanał stacji Biełsat TV – która adresowana jest do Białorusinów. Wszystkie kanały mają łącznie niemal 530 tysięcy subskrybentów.

Opublikowano na nich ponad 54 tysiące filmów, które zostały wyświetlone już ponad miliard razy. Największym pod względem liczby subskrybentów oraz liczby wyświetleń znajdujących się na nim filmów jest kanał Telewizji Polskiej o nazwie itvp. Zaraz za nim plasuje się kanał programu rozrywkowego The Voice of Poland.

Pół miliona obserwatorów na Twitterze

Czy los materiałów Telewizji Polskiej na YouTube podzielą także profile na innych platformach społecznościowych? Na Twitterze, na ośmiu profilach TVP zgromadziła ponad 520 tysięcy obserwujących, z czego znakomitą większość stanowią obserwujący profil @tvp_info – 460 tysięcy. Najmniejszy profil, z niewiele ponad dwustoma obserwującymi, to profil programu „Rolnik szuka żony”.


 

Programy TVP na Facebooku

Oczywiście najwięcej dzieje się na Facebooku, gdzie znajdziemy 38 stron stacji i programów emitowanych w TVP. Tutaj telewizja publiczna zgromadziła prawie 2,8 miliona fanów. Rodzinka.pl plasuje się na pierwszym miejscu mając ponad pół miliona fanów. Drugą co do wielkości jest strona innego serialu – Ranczo, z niemal 400 tysiącami fanów.

Czy zniknięcie Telewizji Polskiej z największej społecznościowej platformy video na świecie to dobra decyzja?

Według nas YouTube nie powinien być traktowany jako kanał konkurencyjny dla własnej platformy VOD, lecz jako forma promocji Telewizji Polskiej w kraju i za jego granicami. Jak zapowiedział sam Jacek Kurski – TVP będzie brać przykład z BBC. Skoro tak, może więc warto zobaczyć jak kwestię obecności telewizji w mediach społecznościowych traktuje brytyjski nadawca. Bo robi to dobrze. YouTube traktuje bardzo poważnie, a swoje produkcje dystrybuuje także… na Netflixie.

Grzegorz Berezecki
Ceo NapoleonCat

Źródło: NapoleonCat

napoleoncat.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764