logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

TVP znika z Youtube. Co z Twitterem i Facebookiem?

   28.01.2016, przeczytano 3452 razy
ilustracja

Niedawno nowy prezes Telewizji Polskiej, Jacek Kurski zapowiedział zniknięcie materiałów telewizji publicznej z YouTube. Ma to być krok w kierunku budowy i wzmacniania własnej platformy VOD, która zdaniem prezesa, ma konkurować między innymi z Netflixem. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak w tej chwili wygląda obecność Telewizji Polskiej na YouTube, a także na Facebooku i Twitterze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvp-znika-z-youtube.-co-z-twitterem-i-facebookiem,27268,artykul.html

Najpopularniejsze kanały na YouTube

Na YouTube jest 18 kanałów Telewizji Polskiej (stacji i programów), włączając w to kanał stacji Biełsat TV – która adresowana jest do Białorusinów. Wszystkie kanały mają łącznie niemal 530 tysięcy subskrybentów.

Opublikowano na nich ponad 54 tysiące filmów, które zostały wyświetlone już ponad miliard razy. Największym pod względem liczby subskrybentów oraz liczby wyświetleń znajdujących się na nim filmów jest kanał Telewizji Polskiej o nazwie itvp. Zaraz za nim plasuje się kanał programu rozrywkowego The Voice of Poland.

Pół miliona obserwatorów na Twitterze

Czy los materiałów Telewizji Polskiej na YouTube podzielą także profile na innych platformach społecznościowych? Na Twitterze, na ośmiu profilach TVP zgromadziła ponad 520 tysięcy obserwujących, z czego znakomitą większość stanowią obserwujący profil @tvp_info – 460 tysięcy. Najmniejszy profil, z niewiele ponad dwustoma obserwującymi, to profil programu „Rolnik szuka żony”.


 

Programy TVP na Facebooku

Oczywiście najwięcej dzieje się na Facebooku, gdzie znajdziemy 38 stron stacji i programów emitowanych w TVP. Tutaj telewizja publiczna zgromadziła prawie 2,8 miliona fanów. Rodzinka.pl plasuje się na pierwszym miejscu mając ponad pół miliona fanów. Drugą co do wielkości jest strona innego serialu – Ranczo, z niemal 400 tysiącami fanów.

Czy zniknięcie Telewizji Polskiej z największej społecznościowej platformy video na świecie to dobra decyzja?

Według nas YouTube nie powinien być traktowany jako kanał konkurencyjny dla własnej platformy VOD, lecz jako forma promocji Telewizji Polskiej w kraju i za jego granicami. Jak zapowiedział sam Jacek Kurski – TVP będzie brać przykład z BBC. Skoro tak, może więc warto zobaczyć jak kwestię obecności telewizji w mediach społecznościowych traktuje brytyjski nadawca. Bo robi to dobrze. YouTube traktuje bardzo poważnie, a swoje produkcje dystrybuuje także… na Netflixie.

Grzegorz Berezecki
Ceo NapoleonCat

Źródło: NapoleonCat

napoleoncat.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz
Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto...
Czy Europa zmieni podejście do ESG?
ESG, trzy litery, które w ostatnich latach zdecydowanie zmieniły myślenie o biznesie. Environmental, Social, Governance, trzy słowa, które kazały przedsiębiorcom zwrócić większą uwagę na wpływ ich działalności na ludzi i otoczenie. 2024, 2025, 2026, trzy lata, w ciągu których obowiązkiem raportowania działań w zakresie ESG miało zostać objętych co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764