logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Napisz SMS do Millenialsa

  PR 05.10.2018, przeczytano 382 razy
ilustracjastrzałka

WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/napisz-sms-do-millenialsa,379629,artykul.html

Najważniejszą cechą millenialsów, czyli osób urodzonych po 1990 r. jest życie w tzw. globalnej wiosce, czyli w stałym dostępie do sieci. Specjaliści szacują, że około połowa millenialsów jest online cały czas, na przykład przeglądając Facebooka, pisząc wiadomości lub oglądając filmiki na Youtube. Co więcej, w ciągu ostatnich lat ponad dwukrotnie wydłużył się średni czas, jaki spędzają oni w sieci korzystając ze smartfonów. Według danych statista.com w 2012 r. wynosił on 107 minut, a w 2018 – już 223.

Komunikatory w świecie millenialsów

Najczęściej używaną na świecie aplikacją mobilną do codziennego kontaktu jest WhatsApp – obecnie używa go około 1,5 miliarda ludzi miesięcznie. Wśród pokolenia Y nie cieszy się on jednak taką popularnością jak Facebook Messenger, który mimo wszystko zajmuje w tej materii pozycję lidera. Dane Global Web Index pokazują, że obecne trendy kształtują się następująco:

  • 35 proc. - Facebook Messenger,
  • 32 proc. – WhatsApp,
  • 25 proc. – Skype,
  • 10 proc. – Viber,
  • 9 proc. – WeChat.

Dlaczego więc SMS-y?

Mimo iż pokolenie millenialsów jest aktywne społecznie, zdecydowanie woli kontakt on-line niż off-line, przy czym jednocześnie woli operować słowem pisanym, slangiem, symbolami. Dzieli się informacjami przekazując sobie wzajemnie komunikaty, linkując do ulubionych treści czy przesyłając grafiki w myśl przekonania, że jeden obraz mówi więcej, niż tysiąc słów… Millenialsi inaczej niż starsze pokolenia postrzegają również np. połączenia telefoniczne. Według badań Open Market 75% zapytanych millenialsów w sytuacji wyboru wolałoby SMS-a niż rozmowę przez telefon, która w ich opinii jest zbyt czasochłonna i angażująca w dobie aktywnego trybu życia.  A jak SMS-y wygrywają z komunikatorami? Badani w raporcie „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” opracowanym przez Platformę SerwerSMS.pl wskazują, że krótkie wiadomości tekstowe są bardziej niezawodne od komunikatorów (67,3 proc. vs 65,6 proc.), szybsze (77,1 proc. vs 73,1 proc.) prostsze w obsłudze  (80,4 proc. vs 77 proc.) i bardziej bezpieczne (44 proc. vs 40,6 proc.). Nie bez znaczenia pozostaje również zasięg – do wysyłki SMS-a wystarcza bowiem sieć komórkowa, a komunikatory wymagają dostępu do Internetu, co w pewnych miejscach i okolicznościach może rodzić problemy. W tym argumencie wciąż tkwi największa siła SMS-ów (73,6 proc. vs 46,5 proc.).

Źródło: dotrelations

www.dotrelations.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym pozio­mie. Nawet naj­pięk­niej wyko­nana okładka, nie...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764