logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ustawa antyterrorystyczna a rynek usług SMS

  PR 04.07.2016, przeczytano 914 razy

Co wspólnego ma ustawa antyterrorystyczna z prawdziwą rewolucją na rynku dostawców usług masowej wysyłki SMS-ów? Pozornie niewiele, ale zapisany w ustawie wymóg rejestracji kart SIM u operatorów spowoduje zniknięcie z rynku usługi ECO. Niezarejestrowane karty pre-paid nie będą mogły być wykorzystywane do realizacji wysyłek kampanii SMS dla klientów, a cały ruch wiadomości będzie kierowany bezpośrednio do operatorów telekomunikacyjnych, którzy za wysłane wiadomości pobiorą opłatę – pisze Marcin Papiński, dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ustawa-antyterrorystyczna-a-rynek-uslug-sms,29183,artykul.html

Dla Infobip, globalnego dostawcy usług SMS nowa ustawa nic nie zmienia ze względu na międzynarodowy zasięg oraz zaawansowaną infrastrukturę ale dla niektórych lokalnych graczy może spowodować zniknięcie z rynku, lub konieczność połączenia sił z innymi dostawcami.

Ustawa antyterrorystyczna nakłada na użytkowników kart pre-paid obowiązek rejestracji numeru u operatora jeśli po 1 lutego przyszłego roku wciąż chcemy z tej karty korzystać. Rejestracja polega na podaniu imienia, nazwiska, numeru PESEL i (lub paszportu) oraz złożeniu podpisu. Taką samą procedurę przejdą również klienci, którzy będą chcieli kupić karty przedpłacone. Niektórzy operatorzy telekomunikacyjni zaczęli zachęcać abonentów do zgłoszenia numeru oferując pakiety dodatkowych minut dla tych, którzy zrobią to już dzisiaj.

Brak możliwości wykorzystywania nierejestrowanych numerów telefonicznych do prowadzenia masowych wysyłek SMS oznacza dla rynku dostawców tych usług poważne zmiany. Obserwuję, że część dostawców usług SMS nie czeka na faktyczne wejście w życie nowych przepisów tylko już teraz modyfikuje swój model biznesowy koncentrując się na innych usługach mobilnych, lub opuszcza branżę. Myślę, że niektórzy będą próbowali połączyć swoje siły, aby wykorzystać potencjały swoich klientów w uzyskaniu lepszych cen wiadomości tekstowych operatorów. Przewiduję, że mocno rozproszony dotychczas rynek dostawców usług SMS czeka okres konsolidacji i weryfikacji. W grze pozostaną tylko te firmy, które dysponują silną bazą klientów i oferują usługi o najwyższej jakości.

Jeśli chodzi o poziom cen na rynku to nie spodziewam się obniżki stawek za SMS-y. Okres walki cenowej w tej branży mamy już za sobą. Ceny są już i tak dużo niższe, niż kilka lat temu, więc pole do manewru jest tutaj bardzo niewielkie. Z pewnością największymi wygranymi na wprowadzeniu wymogu rejestracji kart pre-paid będą operatorzy telekomunikacyjni, dla których zniknięcie ECO SMS powinno przełożyć się na wzrost przychodów z tytułu masowej wysyłki SMS. W pewnym sensie na zmianie skorzystają również klienci, którzy do dyspozycji będą mieli wyłącznie usługę charakteryzującą się wysokim bezpieczeństwem i stabilnością.

Źródło: Infobip

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764