logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warsztaty: Jak fotografować architekturę?

  PR 12.06.2012, przeczytano 1180 razy
ilustracjastrzałka

Fotografowanie wieży Eiffla czy Big Bena to obowiązkowy punkt programu w Paryżu i Londynie. Wykonanie niebanalnego zdjęcia architektury to jednak nie lada wyzwanie. Jak ujarzmić bryłę i detale, aby pokazać osobowość budowli? Jak poradzić sobie z trudnym światłem ciekawych wnętrz? Specjalista w tej dziedzinie - Leszek Szurkowski - podczas warsztatów Akademii Nikona zdradzi tajniki fotografii architektury. Zajęcia odbędą się w połowie lipca we Wrocławiu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warsztaty%3A-jak-fotografowac-architekture,15826,artykul.html

O fotografowanie architektury otarł się prawie każdy miłośnik fotografii. Zagłębiając się w ten temat, chcemy odejść jak najdalej od prostej “reprodukcji” budynku. Na drodze do ciekawych kadrów czekają na nas, punkt i kąt widzenia, perspektywa, kompozycja, oświetlenie i wybór pory dnia, głębia ostrości, barwa, – nauka robienia zdjęć architektury polega na tym, by zrozumieć, że właśnie te pozornie oczywiste kwestie stanowią największe wyzwanie.

Jak fotografować współczesne budynki, a w jaki sposób oddać na zdjęciach ornamentykę historycznych budowli? Jakie proporcje kadru wybrać aby najlepiej oddać istotę obiektu architektonicznego? Jak odejść od pocztówkowego obrazowania i stworzyć opowieść o jednym budynku? Jak uniknąć tzw. „efektu walących się ścian”? – na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedzi na dwudniowych warsztatach Akademii Nikona – Spacery architektoniczne - Wrocław. Podczas warsztatów, uczestnicy poznają techniki fotografowania architektury oraz nauczą się dobierać odpowiednie  parametry sprzętu, optyki i akcesoriów niezbędnych do wykonania danego projektu. Zapoznają się również z podstawami edycji w danym temacie. Zajęcia poprowadzi specjalista  fotografii architektury – Leszek Szurkowski – autor zdjęć i koncepcji wizualnej  nagrodzonej Piórem Fredry książki „Secesja wrocławska”.

Źródło: Nikon

www.akademianikona.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Dobra opcja, trochę szkoda, że tak późno, bo właśnie mam na zaliczenie do zrobienia takie zdjęcia. Trzeba będzie jakiś poradnik w necie ogarnąć.

Najnowsze w tym dziale

Firma LG prezentuje w Londynie projekty artystyczne inspirowane technologią OLED
Firma LG Electronics rozpoczyna w Londynie serię inicjatyw artystycznych w ramach swojej kampanii „SELF-LIT”. W tym tygodniu zaprezentuje światu nowy gatunek – Sztukę LG OLED wykorzystującą technologię samoświecących pikseli.
Młodzi sportowcy w lifestyle’owej kampanii marki New Balance
Do grona ambasadorów New Balance dołączyli kolejni młodzi obiecujący lekkoatleci: średniodystansowiec Kacper Lewalski oraz sprinter Patryk Grzegorzewicz. Wraz z innym ambasadorem, Krzysztofem Różnickim, zostali twarzami jesiennej kampanii New Balance.
Oknoplast wdraża zupełnie nowy wymiar komunikacji
Pozycja lidera w branży okiennej to nie tylko zapewnianie produktów najwyższej jakości, bezpiecznych, zgodnych z aktualnymi trendami i o wysokim poziomie designu. Pionierzy rynku skupiają się przede wszystkim na preferencjach swoich odbiorców, dla których produkty okienne są często czymś więcej, niż koniecznym dopełnieniem fasady. Nowa kampania OKNOPLAST jest...
Launch najnowszej gry Vile Monarch
14 października do sprzedaży trafił najnowszy produkt wypuszczony na rynek globalny przez game developera Vile Monarch. W grze fabularnej Growing Up gracz kieruje życiem postaci od dzieciństwa po dorosłość. Wyspecjalizowana w gaming marketingu Next Level Agency odpowiadała za strategię i realizację komunikacji (Discord, Twitter, Facebook).
Jak mierzymy content marketing?
Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764