logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Własny showreel: 5 krótkich rad

  PR 25.04.2016, przeczytano 12287 razy

Obecnie coraz więcej osób prywatnych i firm decyduje się na zrobienie własnego showreel. Choć film z założenia ma być krótki, diabeł jak zwykle, tkwi w szczegółach. Showreel, inaczej reel czy demoreel to krótki filmik przedstawiający najlepsze realizacje wideo. Tworzą go firmy zajmujące się produkcją obrazów, agencje reklamowe, a nawet osoby prywatne, tzw. montażyści – freelancerzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wlasny-showreel%3A-5-krotkich-rad,28313,artykul.html

Powód jest jeden – pokazać się z jak najlepszej strony i zainteresować swoimi zdolnościami potencjalnych klientów. Największa trudność w stworzeniu dobrego showreel polega na tym, by wybić się spośród konkurencji i sprzedać swoje sukcesy w ten sposób, że potencjalny klient, który je zobaczy, powie: „Te realizacje są nieziemskie! Mój nowy projekt chcę realizować z tą ekipą!

Jak stworzyć showreel? – 5 rad

1. Przygotuj dobre prace

Najważniejsza zasada jest prosta: bez dobrych prac nie będziesz miał dobrego showreel. Zazwyczaj na tego typu produkcje decydują się firmy lub osoby, które w swoim dorobku mają co najmniej kilka dobrej jakości wideo.

Jeśli nie jesteś w 100% zadowolony ze swoich realizacji i uważasz, że coś mógłbyś zrobić lepiej, poczekaj na taką, z której będziesz naprawdę dumny. Zawsze możesz zapytać też osoby z branży, co o nich sądzą. Doceń wartość świeżego i obiektywnego spojrzenia.

2. Wybierz to, co najlepsze

Showreel jest Twoją wizytówką, drugą twarzą firmy i pokazem tego, czym się zajmujesz. Dobry trwa od 40 do 90 sekund. Masz sentyment do któregoś z materiałów, ale uważasz, że jest średni? Nie dodawaj go. Nawet jeśli masz 15 letnie doświadczenie w branży i kilkadziesiąt super projektów na koncie, wybierz te najlepsze.

3. Pokaż detale

Rozpocznij pokaz od swojej najlepszej realizacji. Skup się na detalach, które wywołają u odbiorcy emocje. Drętwe prezentacje raczej nikogo nie zainteresują. Chyba, że jest na spotkaniu biznesowym i musi wytrwać do końca ;) >> Zobacz, jak w tym reelu zastosowano motyw kostki lodu: https://www.youtube.com/watch?v=svs500Ykufk

4. Dodaj muzykę

Zasil odbiorcę pozytywną energią. Dobierz taki podkład, który sprawi, że obudzą się u niego pozytywne emocje. Pamiętaj przy tym, że muzyka powinna być uniwersalna dla wszystkich Twoich realizacji.

5. Nie zanudzaj

Widzowie YouTube łącznie w ciągu dnia spędzają setki milionów godzin na oglądaniu filmów i decydują się na wybór takich, które przyciągają ich uwagę. Film poleci im znajomy, zasugerują się ciekawym opisem lub coś ich zainteresuje. To coś musi też mieć showreel! Wybierz najciekawszy fragment filmu i postaw na niego w opisie filmu, a także zbuduj ekscytującą narrację. Już od początku stwórz napięcie, zawiąż akcję i zawrzyj punkt kulminacyjny. Jeśli zachęcisz odbiorcę do kliknięcia w filmik i sprawisz, że wytrwa do końca – zobaczy też kontakt do Ciebie, a wtedy możesz zdobyć pracę.

Źródło: Eura7

www.eura7.com

Dodatkowe informacje:

Tekst został przygotowany w oparciu o doświadczenie agencji komunikacji marketingowej Abanana.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764