logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Własny showreel: 5 krótkich rad

  PR 25.04.2016, przeczytano 10479 razy

Obecnie coraz więcej osób prywatnych i firm decyduje się na zrobienie własnego showreel. Choć film z założenia ma być krótki, diabeł jak zwykle, tkwi w szczegółach. Showreel, inaczej reel czy demoreel to krótki filmik przedstawiający najlepsze realizacje wideo. Tworzą go firmy zajmujące się produkcją obrazów, agencje reklamowe, a nawet osoby prywatne, tzw. montażyści – freelancerzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wlasny-showreel%3A-5-krotkich-rad,28313,artykul.html

Powód jest jeden – pokazać się z jak najlepszej strony i zainteresować swoimi zdolnościami potencjalnych klientów. Największa trudność w stworzeniu dobrego showreel polega na tym, by wybić się spośród konkurencji i sprzedać swoje sukcesy w ten sposób, że potencjalny klient, który je zobaczy, powie: „Te realizacje są nieziemskie! Mój nowy projekt chcę realizować z tą ekipą!

Jak stworzyć showreel? – 5 rad

1. Przygotuj dobre prace

Najważniejsza zasada jest prosta: bez dobrych prac nie będziesz miał dobrego showreel. Zazwyczaj na tego typu produkcje decydują się firmy lub osoby, które w swoim dorobku mają co najmniej kilka dobrej jakości wideo.

Jeśli nie jesteś w 100% zadowolony ze swoich realizacji i uważasz, że coś mógłbyś zrobić lepiej, poczekaj na taką, z której będziesz naprawdę dumny. Zawsze możesz zapytać też osoby z branży, co o nich sądzą. Doceń wartość świeżego i obiektywnego spojrzenia.

2. Wybierz to, co najlepsze

Showreel jest Twoją wizytówką, drugą twarzą firmy i pokazem tego, czym się zajmujesz. Dobry trwa od 40 do 90 sekund. Masz sentyment do któregoś z materiałów, ale uważasz, że jest średni? Nie dodawaj go. Nawet jeśli masz 15 letnie doświadczenie w branży i kilkadziesiąt super projektów na koncie, wybierz te najlepsze.

3. Pokaż detale

Rozpocznij pokaz od swojej najlepszej realizacji. Skup się na detalach, które wywołają u odbiorcy emocje. Drętwe prezentacje raczej nikogo nie zainteresują. Chyba, że jest na spotkaniu biznesowym i musi wytrwać do końca ;) >> Zobacz, jak w tym reelu zastosowano motyw kostki lodu: https://www.youtube.com/watch?v=svs500Ykufk

4. Dodaj muzykę

Zasil odbiorcę pozytywną energią. Dobierz taki podkład, który sprawi, że obudzą się u niego pozytywne emocje. Pamiętaj przy tym, że muzyka powinna być uniwersalna dla wszystkich Twoich realizacji.

5. Nie zanudzaj

Widzowie YouTube łącznie w ciągu dnia spędzają setki milionów godzin na oglądaniu filmów i decydują się na wybór takich, które przyciągają ich uwagę. Film poleci im znajomy, zasugerują się ciekawym opisem lub coś ich zainteresuje. To coś musi też mieć showreel! Wybierz najciekawszy fragment filmu i postaw na niego w opisie filmu, a także zbuduj ekscytującą narrację. Już od początku stwórz napięcie, zawiąż akcję i zawrzyj punkt kulminacyjny. Jeśli zachęcisz odbiorcę do kliknięcia w filmik i sprawisz, że wytrwa do końca – zobaczy też kontakt do Ciebie, a wtedy możesz zdobyć pracę.

Źródło: Eura7

www.eura7.com

Dodatkowe informacje:

Tekst został przygotowany w oparciu o doświadczenie agencji komunikacji marketingowej Abanana.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Walentynki to ważne święto dla sprzedawców detalicznych. Wielu z nich oferuje w tym czasie specjalne promocje i wyprzedaże. Wszystko po to, by wykorzystać zwiększony popyt na prezenty i wybrane produkty. Programy lojalnościowe mogą skutecznie wspomóc te działania.
Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764