logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland

   17.11.2022, przeczytano 1389 razy
ilustracja

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały przyznane przez Jury Effie Poland 2022 pod przewodnictwem Cezarego Stypułkowskiego, Prezesa mBanku, 8 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wreczono-nagrody-w-23.-edycji-effie-awards-poland,398012,artykul.html

W ostatnich latach w zgłoszeniach Effie widać, iż komunikacja marek wychodzi poza obszar informowania tylko o cechach produktów czy usług. Coraz częściej rola marketingu i reklamy obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne fundamentalne problemy i wyzwania społeczne czy ekologiczne.

Tegoroczną nagrodę Grand Prix Effie 2022 otrzymali: YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music, Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”, której autentyczność i inkluzywność zarezonowały społecznie. Kampania ta wzbudziła emocje i odbiła się szerokim echem.

Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet. Wystarczy wspomnieć MeToo w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. – powiedział Cezary Stypułkowski, Prezes mBank wręczając nagrodę. To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu. – dodał.

Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi, które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa. – powiedziała Magdalena Kozanowska, Managing Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Złote statuetki Effie Awards 2022 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Marketing & Business Solutions – BLIK Zbliżeniowy (BLIK-C) – BLIK, Spark Foundry, Change Serviceplan, Mastercard
  • w kategorii Finance – Dorośliście? Dorośliśmy! – ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, GONG, MOSQI.TO
  • w kategoriach: Consumer Goods oraz PR&Employer Branding – Jestem kobietą – YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music, Mediahub
  • w kategorii Services – Mata przejmuje Maka – McDonald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication
  • w kategorii Long Term – Na zdrowie kategorii. Kujawski – Bunge, ThinkECO, Starcom, PZL
  • w kategorii Food – Nowoczesny makaron, a jak od babci. Lubella – Grupa Maspex, Starcom, Brainbox, Feeders Agency
  • w kategorii Medicines & Supplements – Przełamujemy tabu. Dulco – Sanofi CHC, IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction
  • w kategorii Young Audience – Sport is an attitude. Sprandi – CCC
  • w kategorii PR&Employer Branding – Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming – Erbud, Globalworth, Gameset

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród Agencji – DDB Warszawa,
  • spośród Agencji Mediowych – Starcom,
  • firma roku – Grupa Maspex.

Organizatorem wydarzenia jest SAR. Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl.

Źródło: SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
Performics ponownie z tytułem Agencji Roku
Agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe, po raz kolejny nagrodzona tytułem Agency of the Year w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2025, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę).
Znamy zwycięzców konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025
Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.
Finaliści Sony Future Filmmaker Awards 2025
Organizatorzy konkursu Sony Future Filmmaker Awards ogłosili nazwiska 30 filmowców, którzy znaleźli się na krótkiej liście tegorocznej edycji. O ich wyborze zadecydowała wyjątkowa oryginalność filmów, które mogli zgłaszać w jednej z czterech kategorii: film fabularny, film dokumentalny, animacja i filmy studenckie. W nagrodę wszyscy finaliści otrzymają zaproszenie na...
Patrycja Rusnak i Anna Kwiatkowska w jury KTR
Dwie reprezentantki VML znalazły się w gronie jurorów tegorocznego konkursu KTR w kategoriach Entertainment i For Good.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764