logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki konkursu na „Pamiątkę z Polski” z okazji jubileuszu 60-lecia Cepelii

  PR 29.11.2009, przeczytano 1135 razy
ilustracjastrzałka
2. nagroda w kategorii Inspiracja,
Bogusław Śliwiński – Haftowane podkładki

Konkurs na Pamiątkę z Polski, zorganizowany z okazji jubileuszu 60-lecia Fundacji CEPELIA został rozstrzygnięty. Jury przyznało w sumie 20 nagród w kategoriach „tradycja” i „inspiracja”. Nagrodzone prace można oglądać od 18 listopada na wystawie pokonkursowej w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-konkursu-na-pamiatke-z-polski-z-okazji-jubileuszu-60-lecia-cepelii,9859,artykul.html

Celem trwającego dwa miesiące konkursu było pozyskanie nowych, niesztampowych wzorów pamiątkarskich promujących Polskę. Jury oceniało nadesłane pamiątki pod kątem oryginalności, walorów estetycznych, a także marketingowych dla promocji Polski i kultury polskiej.

Do konkursu przystąpiło 477 osób, zgłaszając 894 prace. Komisja konkursowa nie przyznała pierwszej nagrody, przyznając w kategoriach „tradycja” i „inspiracja” nagrody drugie i trzecie oraz wyróżnienia. Nagrodzone prace charakteryzują się różnorodnością tematyki i technik wykonania oraz szerokim wachlarzem pomysłów i ich niekonwencjonalnością w kategorii INSPIRACJA oraz wysokim poziomem artystycznym i umiejętnością stosowania tradycyjnych technik rękodzielniczych w kategorii TRADYCJA. Konkurs potwierdził, że krajowi twórcy, zarówno artyści zawodowi jak i nieprofesjonalni, potrafią stworzyć interesującą ofertę odwołując się do estetycznych kanonów i wzornictwa zaczerpniętego z tradycji ludowej. Nagrody pieniężne dla twórców zwycięskich prac zostały ufundowane przez Fundację CEPELIA, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Polską Organizację Turystyczną. Zdobywcy drugich nagród otrzymali 9 000 zł, wyróżnień 5 000 zł, a wyróżnień 1 400 zł (w sumie 75 600 zł)
Konkurs przyniósł bardzo wiele ciekawych propozycji – powiedziała Anna Filipowicz-Mróz, Sekretarz Konkursu i jeden z jurorów – Wierzymy, że wybrane pamiątki mają duży potencjał popularyzatorski dla polskiej kultury w kraju i za granicą.

Uczestnicy zgłosili na konkurs zarówno przedmioty ozdobne jak i użytkowe, w tym związane z nowoczesnymi technologiami. Wśród nagrodzonych prac znalazły się między innymi torba laptopa, zestaw pendrive’ów, etui na telefon komórkowy, haftowane podkładki prezentujące polskie wynalazki, klapki „japolki” i t-shirty z językowymi łamańcami. W konkursie wzięli udział profesjonalni projektanci (w tym grupy projektowe), artyści, twórcy ludowi, a także hobbyści.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z szerokiego odzewu społecznego, z którym spotkał się konkurs, a także z wysokiego poziomu przysłanych prac – powiedział, podsumowując konkurs, Prezes Fundacji Cepelia Jan Włostowski – Jest to bardzo duży sukces Cepelii i wyznacza on kierunek jej dalszej działalności.

Otwarcie wystawy pokonkursowej, połączone z wręczeniem nagród finalistom, nastąpiło 18 listopada.Na wystawie zostaną zaprezentowane nagrodzone prace oraz najciekawsze pamiątki, które nie otrzymały nagród, ale są warte zaprezentowania szerokiej publiczności. Wystawę można oglądać do 10 grudnia 2009 w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie przy ulicy Kredytowej 1, a także na www.cepelia.pl.

Honorowy patronat nad Konkursem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski. Partnerami konkursu były Polska Organizacja Turystyczna, Związek Polskich Artystów Plastyków, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Stowarzyszenie Twórców Ludowych oraz Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie.

Źródło: Cepelia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764