logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki konkursu na „Pamiątkę z Polski” z okazji jubileuszu 60-lecia Cepelii

  PR 29.11.2009, przeczytano 847 razy
ilustracjastrzałka
2. nagroda w kategorii Inspiracja,
Bogusław Śliwiński – Haftowane podkładki

Konkurs na Pamiątkę z Polski, zorganizowany z okazji jubileuszu 60-lecia Fundacji CEPELIA został rozstrzygnięty. Jury przyznało w sumie 20 nagród w kategoriach „tradycja” i „inspiracja”. Nagrodzone prace można oglądać od 18 listopada na wystawie pokonkursowej w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-konkursu-na-pamiatke-z-polski-z-okazji-jubileuszu-60-lecia-cepelii,9859,artykul.html

Celem trwającego dwa miesiące konkursu było pozyskanie nowych, niesztampowych wzorów pamiątkarskich promujących Polskę. Jury oceniało nadesłane pamiątki pod kątem oryginalności, walorów estetycznych, a także marketingowych dla promocji Polski i kultury polskiej.

Do konkursu przystąpiło 477 osób, zgłaszając 894 prace. Komisja konkursowa nie przyznała pierwszej nagrody, przyznając w kategoriach „tradycja” i „inspiracja” nagrody drugie i trzecie oraz wyróżnienia. Nagrodzone prace charakteryzują się różnorodnością tematyki i technik wykonania oraz szerokim wachlarzem pomysłów i ich niekonwencjonalnością w kategorii INSPIRACJA oraz wysokim poziomem artystycznym i umiejętnością stosowania tradycyjnych technik rękodzielniczych w kategorii TRADYCJA. Konkurs potwierdził, że krajowi twórcy, zarówno artyści zawodowi jak i nieprofesjonalni, potrafią stworzyć interesującą ofertę odwołując się do estetycznych kanonów i wzornictwa zaczerpniętego z tradycji ludowej. Nagrody pieniężne dla twórców zwycięskich prac zostały ufundowane przez Fundację CEPELIA, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Polską Organizację Turystyczną. Zdobywcy drugich nagród otrzymali 9 000 zł, wyróżnień 5 000 zł, a wyróżnień 1 400 zł (w sumie 75 600 zł)
Konkurs przyniósł bardzo wiele ciekawych propozycji – powiedziała Anna Filipowicz-Mróz, Sekretarz Konkursu i jeden z jurorów – Wierzymy, że wybrane pamiątki mają duży potencjał popularyzatorski dla polskiej kultury w kraju i za granicą.

Uczestnicy zgłosili na konkurs zarówno przedmioty ozdobne jak i użytkowe, w tym związane z nowoczesnymi technologiami. Wśród nagrodzonych prac znalazły się między innymi torba laptopa, zestaw pendrive’ów, etui na telefon komórkowy, haftowane podkładki prezentujące polskie wynalazki, klapki „japolki” i t-shirty z językowymi łamańcami. W konkursie wzięli udział profesjonalni projektanci (w tym grupy projektowe), artyści, twórcy ludowi, a także hobbyści.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z szerokiego odzewu społecznego, z którym spotkał się konkurs, a także z wysokiego poziomu przysłanych prac – powiedział, podsumowując konkurs, Prezes Fundacji Cepelia Jan Włostowski – Jest to bardzo duży sukces Cepelii i wyznacza on kierunek jej dalszej działalności.

Otwarcie wystawy pokonkursowej, połączone z wręczeniem nagród finalistom, nastąpiło 18 listopada.Na wystawie zostaną zaprezentowane nagrodzone prace oraz najciekawsze pamiątki, które nie otrzymały nagród, ale są warte zaprezentowania szerokiej publiczności. Wystawę można oglądać do 10 grudnia 2009 w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie przy ulicy Kredytowej 1, a także na www.cepelia.pl.

Honorowy patronat nad Konkursem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski. Partnerami konkursu były Polska Organizacja Turystyczna, Związek Polskich Artystów Plastyków, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Stowarzyszenie Twórców Ludowych oraz Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie.

Źródło: Cepelia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w ósmej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. W tym roku konkurs jest otwarty także dla autorów prac podyplomowych. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ.DIMAQ UNI open graphajlepszą pracę...
Provident przyznał nagrodę w konkursie Grand Press Photo 2019
Provident już trzeci rok z rzędu przyznał nagrodę specjalną w ramach konkursu Grand Press Photo. Jako partner kategorii Życie codzienne, Provident Polska wyróżnił zdjęcie wykonane przez Aleksandra Knittera, fotoreportera z Chojnic.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764