logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki konkursu na „Pamiątkę z Polski” z okazji jubileuszu 60-lecia Cepelii

  PR 29.11.2009, przeczytano 843 razy
ilustracjastrzałka
2. nagroda w kategorii Inspiracja,
Bogusław Śliwiński – Haftowane podkładki

Konkurs na Pamiątkę z Polski, zorganizowany z okazji jubileuszu 60-lecia Fundacji CEPELIA został rozstrzygnięty. Jury przyznało w sumie 20 nagród w kategoriach „tradycja” i „inspiracja”. Nagrodzone prace można oglądać od 18 listopada na wystawie pokonkursowej w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-konkursu-na-pamiatke-z-polski-z-okazji-jubileuszu-60-lecia-cepelii,9859,artykul.html

Celem trwającego dwa miesiące konkursu było pozyskanie nowych, niesztampowych wzorów pamiątkarskich promujących Polskę. Jury oceniało nadesłane pamiątki pod kątem oryginalności, walorów estetycznych, a także marketingowych dla promocji Polski i kultury polskiej.

Do konkursu przystąpiło 477 osób, zgłaszając 894 prace. Komisja konkursowa nie przyznała pierwszej nagrody, przyznając w kategoriach „tradycja” i „inspiracja” nagrody drugie i trzecie oraz wyróżnienia. Nagrodzone prace charakteryzują się różnorodnością tematyki i technik wykonania oraz szerokim wachlarzem pomysłów i ich niekonwencjonalnością w kategorii INSPIRACJA oraz wysokim poziomem artystycznym i umiejętnością stosowania tradycyjnych technik rękodzielniczych w kategorii TRADYCJA. Konkurs potwierdził, że krajowi twórcy, zarówno artyści zawodowi jak i nieprofesjonalni, potrafią stworzyć interesującą ofertę odwołując się do estetycznych kanonów i wzornictwa zaczerpniętego z tradycji ludowej. Nagrody pieniężne dla twórców zwycięskich prac zostały ufundowane przez Fundację CEPELIA, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Polską Organizację Turystyczną. Zdobywcy drugich nagród otrzymali 9 000 zł, wyróżnień 5 000 zł, a wyróżnień 1 400 zł (w sumie 75 600 zł)
Konkurs przyniósł bardzo wiele ciekawych propozycji – powiedziała Anna Filipowicz-Mróz, Sekretarz Konkursu i jeden z jurorów – Wierzymy, że wybrane pamiątki mają duży potencjał popularyzatorski dla polskiej kultury w kraju i za granicą.

Uczestnicy zgłosili na konkurs zarówno przedmioty ozdobne jak i użytkowe, w tym związane z nowoczesnymi technologiami. Wśród nagrodzonych prac znalazły się między innymi torba laptopa, zestaw pendrive’ów, etui na telefon komórkowy, haftowane podkładki prezentujące polskie wynalazki, klapki „japolki” i t-shirty z językowymi łamańcami. W konkursie wzięli udział profesjonalni projektanci (w tym grupy projektowe), artyści, twórcy ludowi, a także hobbyści.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z szerokiego odzewu społecznego, z którym spotkał się konkurs, a także z wysokiego poziomu przysłanych prac – powiedział, podsumowując konkurs, Prezes Fundacji Cepelia Jan Włostowski – Jest to bardzo duży sukces Cepelii i wyznacza on kierunek jej dalszej działalności.

Otwarcie wystawy pokonkursowej, połączone z wręczeniem nagród finalistom, nastąpiło 18 listopada.Na wystawie zostaną zaprezentowane nagrodzone prace oraz najciekawsze pamiątki, które nie otrzymały nagród, ale są warte zaprezentowania szerokiej publiczności. Wystawę można oglądać do 10 grudnia 2009 w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie przy ulicy Kredytowej 1, a także na www.cepelia.pl.

Honorowy patronat nad Konkursem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski. Partnerami konkursu były Polska Organizacja Turystyczna, Związek Polskich Artystów Plastyków, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Stowarzyszenie Twórców Ludowych oraz Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie.

Źródło: Cepelia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazetki Intermarché docenione przez branżę
W tegorocznej edycji programu AdRetail Inspirio gazetki supermarketów spożywczych Intermarché otrzymały podwójne wyróżnienie. Była to nagroda dla Najlepszej Gazetki wśród Supermarketów, a także Najczęściej Wyświetlanej Gazetki w serwisach Grupy AdRetail w 2018 roku w kategorii Sklepy Wielobranżowe. Praca włożona w produkcję tych...
5. edycja konkursu Chespa Packaging Design: Słoik miodu lub butelka wina
Trwa nabór prac do piątej edycji konkursu Chespa Packaging Design. W tym roku zadania projektowe przygotowane zostały przez partnera konkursu, firmę: Piwnice Półtorak Wine & Spirits oraz przez organizatora konkursu – firmę Chespa. Termin nadsyłania projektów upływa 20.04.2019 r.
Konkurs na SIW Instytutu Ekspertyz Ekonomicznych i Finansowych
Instytutu Ekspertyz Ekonomicznych i Finansowych w Łodzi ogłasza konkursu na System Identyfikacji Wizualnej. Termin nadsyłania prac upływa 15 kwietnia.
Zyxel Multy U zdobywa nagrodę If Design Award 2019
Urządzenie Multy U otrzymało nagrodę iF DESIGN AWARD 2019 w kategorii rozwiązań telekomunikacyjnych. To jedna z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych nagród w dziedzinie wzornictwa produktowego.
Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Art of Packaging 2019
Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, zwyciężyła w Art of Packaging 2019 w kategorii Proffesional 2019 Opakowanie Pragnienia. Jurorzy oceniali ponad pół tysiąca projektów, spośród których nagrodzono tylko 24 w różnych kategoriach. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764