Najnowsze badanie "Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta" opracowane przez Futurum Research na zlecenie SAS zauważa, że głównym motorem działania w tworzeniu nowych pozytywnych doświadczeń klienta będzie technologia. Jedną z takich technologii jest Digital Signage – innowacyjne, interaktywne ekrany nie tylko przyciągają uwagę i dostarczają informacje, lecz są także w stanie kompleksowo zadbać o Customer Experience.
Według przytoczonego badania prawie 80% przedsiębiorstw jest zdania, że klienci czują się niepewnie podczas interakcji z technologią w sklepach, choć tak naprawdę dotyczy to jedynie 35% konsumentów. Widać tutaj pewien rozdźwięk, który może być wynikiem różnic pokoleniowych, a trzeba podkreślić, że każde kolejne pokolenie jest bardziej oswojone z technologią od poprzedniego. Na czym zaś mogą polegać takie interakcje? Jest to na przykład błyskawiczna i precyzyjna obsługa, wyjście naprzeciw potrzebom klienta lub też rozwiązanie jego problemu.
Inną prawdą dotyczącą konsumentów jest to, że bardzo szybko przyzwyczajają się oni do wysokiego poziomu obsługi, a więc i technologii. Jeżeli zatem w sklepie X mogli szybko znaleźć interesujący ich produkt dzięki systemowi komunikacji wizualnej, to brak takiego systemu w sklepie Y już na wejściu budzi pewne rozczarowanie, a przecież dla Customer Experience liczą się wszystkie odczucia i emocje klienta w relacji z daną marką.
- Powszechny dostęp do Internetu sprawia, że porównanie między sobą produktów i znalezienie najlepszej oferty jeszcze nigdy nie było łatwiejsze. Firmy wciąż mogą jednak sprawić, że klient wybierze właśnie ich, jeśli umiejętnie postawią na swoje pozaproduktowe atuty, jak choćby misja i bliskie im wartości lub działania wpisujące się w koncepcję społecznej odpowiedzialność biznesu (CSR). To także należy do Customer Experience i to także można komunikować za pomocą Digital Signage - mówi Bartłomiej Skorczyk, prezes firmy Nedilo.
Dynamiczny content na cyfrowych ekranach można skierować nie tylko na zewnątrz, do klientów, ale też do wewnątrz, to znaczy do pracowników. W ten sposób można wspierać ich w codziennych zadaniach i usprawniać poszczególne procesy, np. w dziale kontroli jakości czy logistyki, w celu jeszcze lepszej obsługi klienta i w konsekwencji poprawie jego doświadczeń. Digital Signage w takim zastosowaniu umożliwi również wyświetlanie informacji z intranetu, na przeczytanie których pracownicy w natłoku codziennych zadań zwyczajnie mogą nie znajdować czasu.
- Tym samym zarządzanie Customer Experience za pomocą Digital Signage nie ogranicza się jedynie do branż typu retail spożywczy i pozaspożywczy czy QSR, to znaczy do branż, gdzie mamy do czynienia z fizycznym produktem. Digital Signage doskonale sprawdza się także w sektorze usług finansowych, w placówkach medycznych, w korporacjach, na siłowniach i w punktach fitness, w biurach podróży czy w hotelach. Każde przedsiębiorstwo wraz z inwestycją w system komunikacji wizualnej zyskuje nowoczesny image oraz świetne narzędzie do informowania swoich klientów na dowolnie wybrany przez siebie temat – podsumowuje Bartłomiej Skorczyk.
Źródło: Nedilo